וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורידים את הגג ל-E קלאס

16.12.2009 / 12:04

מרצדס חושפת את גרסת השמיים הפתוחים ל-E קלאס החדשה ובתפריט, גג בד ולא קשיח, הגנה מפני הרוח וסטנדרט בטיחות גבוה

בחודש מרץ השנה נהגנו לראשונה ב-E קלאס החדשה של מרצדס ומאז המשיכה משפחה זו להתעבות עם התווספות גרסאות הסטיישן והקופה (מבחן לזו יתפרסם כאן בקרוב). כעת מודיעה מרצדס על הצגת הגרסה החדשה שמקפלת את הגג לתא המטען וחושפת את ראשי הנוסעים לאטמוספירה.

ה-E קבריו החדשה בנויה במרכב שתי דלתות ומיועדת להסיע ארבעה נוסעים. מעל לראשי אלה הותקן גג בד ולא גג קשיח, מתוך הרצון להגדירה כקבריו לכל דבר, בצמוד לגרסת הקופה ה'סטנדרטית'. גג הבד (פתיחה תוך 20 שניות גם בנסיעה של עד 40 קמ"ש) גם חוסך משקל רב מהמכונית ומונע לרוב גם את הסרבול האופייני לגגות הקשיחים המתקפלים בריבוי מנועים חשמליים וחיישנים. מרצדס גם מבטיחים שגג הבד שהותקן בה (עוביו 2.3 ס"מ) יציע רמה גבוהה של בידוד לרעשים וכמובן למזג האוויר, ממש כמו גג קשיח, כך שניתן יהיה להשתמש בה לאורך כל ימות השנה. כאשר הגג מקובע מעל לראשי הנוסעים, נפח תא המטען עומד על 390 ליטר, לעומת 300 כאשר זה מקופל.

לא פחות משבעה מנועים יוצעו בחזיתה של הקבריו החדשה, שלושה דיזלים וארבעה לוגמי בנזין. היצע הדיזלים יכלול את גרסאות ה-220 CDI עם 170 כ"ס, 250CDI עם 204 כ"ס ו-350 CDI עם 231 כ"ס. בצד הבנזיני של המשוואה נמצאות גרסאות ה-200 CGI עם 184 כ"ס, 250 CGI עם 204 כ"ס, 350 CGI עם 292 כ"ס וכמובן את גרסת ה-500 CGI שלה 388 כ"ס. כל המנועים מצויידים בהזרקת דלק ישירה ולטענת מרצדס, גם מציעים רמת חיסכון טובה מאוד בדלק.

מרצדס E קלאס קבריו. אתר יצרן
במקום גג קשיח, מרצדס נשארים נאמנים לגג הבד/אתר יצרן

ים של אוויר חם

אחת הבעיות המוכרות במכוניות קבריו לארבעה נוסעים היא מיגון הרוח. בעוד שהיושבים מלפנים נהנים מהגנת השמשה הקדמית, היושבים (או שמא היושבות) מאחור סובלים ממערבולות רוח לעיתים עד כדי חוסר נעימות ברורה.

עם הדור החדש של ה-E קלאס, מרצדס קבעו לעצמם יעד למנוע את הבעיה והפיתרון שלהם נקרא 'אייר-קאפ' (AIRCAP). למעשה, מדובר בדיפיוזר (מסיט רוח) חשמלי אותו ניתן להרים בלחיצת כפתור מעל לשמשת החזית וזה גורם להרחקה של מערבולות הרוח מעל לתא הנוסעים.

מכאן, שעל ידי שינוי לחצי האוויר ותנועתו בתוך חלל הקבינה, הנוסעים כלל לא סובלים ממערבולות הרוח ובימים הקרים, בעת הפעלת החימום ברכב, האוויר החם לא ממהר להסתלק מסביבתם. טכנולוגיה זו מצטרפת גם לפיתוח הוותיק של מרצדס שנקרא 'אייר-סקרף' (צעיף אוויר) אשר מזרים אוויר חם ממשענת הראש של המושבים אל צווארם של הנוסעים - הכל כדי שתוכלו לנהוג עם הגג פתוח גם בימי החורף הקרים.

מרצדס גם מרחיבים רבות בתיאור השקעתם בסעיפי הבטיחות. מכוניות פתוחות עלולות להיות פחות בטיחותיות מאחיותיהן המציעות גג קשיח, בייחוד במצבים קיצוניים של התהפכות, אך מרצדס טיפלו לדבריהם גם בכך. קורות A הקדמיות הנמצאות לצד השמשה הקדמית, מחוזקות כעת עם מוטות פלדה קשיחים ביותר, מאחורי משענות הראש של הנוסעים מאחור מותקנות משענות ראש פירוטכניות אשר קופצות תוך חלקיקי השניה וננעלות גבוה מעל לראשיהם ומלבד כריות האוויר הרגילות (חזית, צד וברכיים), מרצדס התקינו גם כריות מיוחדות בנפח 17 ליטר שנועדו להגן על ראשי הנוסעים במקרה של התהפכות.

מכירותיה של ה-E קלאס קבריו יחלו ב-11 בינואר 2010 באירופה ומכלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל נמסר כי זו תגיע אלינו במהלך שנת 2010, במגוון גרסאות, אך על מחירים עדיין מוקדם לדבר.

מרצדס E קלאס קבריו. אתר יצרן
תא נוסעים לארבעה עם רמת בטיחות גבוהה/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully