וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה אלופת הריקולים

31.12.2009 / 11:39

היצרנית היפנית קראה להכי הרבה מכוניות לתיקון יזום במוסך. אחריה צמד האמריקניות פורד וג'נרל מוטורס

אף אחת מיצרניות הרכב לא תרצה לזכור את שנת 2009, שנה של משברים ושסעים למרות שינוי המגמה לטובה בחודשים האחרונים. כדי להדגיש עד כמה היא הייתה צורמת מפרסם ה'דטרויט פרי פרס' את הסיכום השנתי המדרג את יצרניות הרכב על פי מספר הריקולים (קריאות לתיקון) שביצעה במהלך השנה כולה. בסיכום הכללי, עולה כי למעלה מ-15.2 מיליון כלי-רכב חזרו למוסכים בהתרעת היצרן או איגוד הבטיחות NHTSA, כמעט כפול מאשתקד אז הנתון עמד על 8.6 מיליון כלי-רכב. יחד עם כך, חלה ירידה בנפח הריקולים המיוחסים למישור הבטיחותי.

את התואר המפוקפק של אלופת הריקולים קוטפת השנה טויוטה. התואר ניתן ליפנית שנודעה כל חייה באמינות מופלגת, אולם ספגה מפלה מביכה בהיבט זה, כשרשמה לחובתה כתשעה ריקולים שונים ובסך הכול – 4.78 מיליון מכוניות מכל הסוגים. חלק ניכר מהתסבוכת אליה נקלעה מקורה בריקול לשטיחוני הרצפה שתקע את דוושת התאוצה ובעטיו נחשף (בדיעבד) שחטיבת לקסוס אחראית למותם של ארבעה אנשים בתאונת דרכים הקשורה בקשר ישיר לתופעה.

אירועים משניים בטויוטה תפסו כותרות בעדויות למקרי חלודה משונים בטנדר המגודל לשוק האמריקני טונדרה, וכן ריקול בשוק הסיני לטויוטה פריוויה, לקסוס ES350 ו-RX350 בגלל נזילת שמן מהמנוע. 43 אלף לקוחות התבקשו לסור למוסכים בשל כך.

קצת אחרי טויוטה, נמצאת פורד עם 8 ריקולים שנתיים ו- 4.52 מיליון כלי-רכב שנקראו לתיקון, מרביתם בגלל בעיות בבקרת השיוט. ג'נרל מוטורס במקום השלישי עם 2.52 מיליון כלי-רכב שנכללים בתוך 17 ריקולים שונים ובמקום הרביעי יונדאי עם 7 ריקולים ומיליון מכוניות שנקראו להגיע למוסך לטפל בבעיות מגוונות כגון נורות בלם וחלודה.

בין היפניות השכיחות, בולטת לרעה רק ניסאן שסוגרת את החמישיה הראשונה. החברה הוציאה השנה 6 ריקולים לכ-707 אלף כלי-רכב. במקום ה-10 אנו פוגשים עוד יפנית פופולרית – מאזדה, שביקשה השנה מ-131 אלף כלי-רכב להגיע למוסכים לתיקון פגמים. במקום ה-11 דורגה היצרנית השאפתנית ביותר בשנתיים האחרונות פולקסווגן, שפרסמה 8 ריקולים לכ-100 אלף כלי-רכב. מקום אחרון? בנטלי האצילית שמייצרת כל כך מעט מכוניות, שאין זה פלא שרק 27 מדגמיה נקראו לתיקון בריקול בודד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully