וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה פוקוס החדשה

11.1.2010 / 9:36

בשורה לליסינג: פורד מציגה את הדור השלישי למשפחתית החשובה ביותר שלה, מצויידת בתיבה כפולת מצמד ותכונות ניהוג מעודכנות

להבדיל משנים קודמות, הפורד פוקוס החדשה תמוצב כמכונית גלובלית במלוא מובן המילה. יותר מ-122 מדינות תקבלנה אותה בדיוק באותו הפורמט ועל פי כל הערכות בכירי פורד, תהפוך הפוקוס החדשה למכונית הנמכרת ביותר של המותג האמריקני מזה 25 שנים. זאת מאחר וממנה תיוצרנה עוד עשר מכוניות שונות ומדינות בקו צמיחה כמו סין ומדינות גדולות כמו אוסטרליה ודרום אפריקה, תשווקנה אותה במהדורה זהה. הצפי הוא לשתי מיליון יחידות שתרדנה מפס הייצור בשנה אחת.

הפוקוס 2010 חולקת פלטפורמה עם ה-C מקס החדשה וממדיה למעשה זהים לדגם המשפחתי היוצא למרות החידושים הטכנולוגים מבחוץ ומבפנים. האורך יעמוד על 4.34 מ', הרוחב כ-1.84 מ', הגובה 1.5 מ' ובסיס הגלגלים 2.64 מ'. ויזואלית, הפוקוס שואלת את הקודים הגנטים של הפיאסטה המודרנית, סופר-מיני שהצליחה להסעיר מחדש את השפה העיצובית בפורד לצד המונדאו וה-S מקס.

שני המרכבים הפופולארים, סדאן (4 דלתות) והאצ'בק (5 דלתות), שוב ימלאו את השורות כאשר רק הבדל בגודל תא המטען לטובת הסדאן אמור להוות יתרון קל על פני הגרסה הקומפקטית. פורד טוענת שתא הנוסעים יהיה מאובזר בכל רמות הבסיס ואפילו בגרסת הפתיחה יעניק תחושת פאר ועומק רכיבים מלוטש ורם מן המוכר בקבוצה, בסיועם של דיפוני מושב נעימים ומשטחי הרכבה איכותיים. עוד הושם דגש על רמת הבידוד מפני רעשי חוץ.

בהיצע המנועים לא צפויים חידושים מהפכניים. בחזית יאוכלסו מנועי הלחם והחמאה - בנזין ודיזל (באירופה) כאשר למרכזי נפח של 1.6 ל' בטכנולוגיית 'אקו-בוסט', חמוש בהספק גבוה ממנועי ה-2.0 ל' ואף חסכוני ממנו בצריכת הדלק. אליו תשודך תיבה הילוכים מהדור החדש עם שני מצמדים בעלת תפעול מהיר ורהוט שתניב צריכת דלק מופחתת בשיעור של עד 10 אחוזים לערך. פיתוח זה אגב נחשב זניח יחסית במסגרת 60 שילובי מנוע-תמסורת ביצרנית. את הסנונית פגשנו ב-2008 ולאחרונה הופעל בחלקו במוסטנג, שצויידה במנועים יעילים וחזקים יותר מהדור הקודם.

זאת ועוד, שדרוג מעניין מתחולל בתחום הנהיגה, שם פורד הטמיעה מנגנון דינמי המכונה Dynamic Cornering Control אשר תומך במערך היגוי חשמל וימנע תת היגוי בפניות על ידי הפחתת העומס מהסרן הקדמי.

את הבכורה הרשמית תערוך הפוקוס בעוד מספר שעות, כשתפתח תערוכת הרכב האמריקנית בדטרויט. אל השווקים העולמיים היא תגיע בשנת 2011 מרצפות ייצור גלובאליות בחמש מדינות ביניהן סין, ארה"ב, גרמניה, ספרד ורוסיה. טרם נתקבלה הודעה רשמית מיבואנית פורד 'דלק מוטורס' על מועד ההגעה לישראל ומהם המחירים הצפויים.

פורד פוקוס 2010. אתר יצרן
גרסת הסדאן לפוקוס 2010/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully