וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאט עוקצת פעמיים

25.2.2010 / 11:55

שולחת לתערוכת ז'נבה את הפונטו אבו וה-500 קבריולה החדשות יוצאות סדנת אבארת'. לשוחרי הסביבה – מנוע טווין אייר דל-צריכה

שתי מכוניות ספורטיביות ממותגות ובשורה מהאגף האקולוגי, תשיק פיאט בתערוכת הרכב בז'נבה הנפתחת בעוד פחות משבוע. על דוכני מותג 'אבארת' תוצגנה שתי מכוניות מקבוצת הקטנות חמושות בהופעה קלאסית וסממני קרב אופיינים. אך עיקר הדברים כי תהיינה השתיים חמושות במנועים משודרגים ומוטים לביצועים מהוקצעים באמצעות טכנולוגיית המולטי-אייר. (קישור).

הפונטו אבו אבארת' מצוידת מנוע בנזין טורבו שנפחו עומד על 1.4 ל' המפיק כ-165 כ"ס ב-5,500 סל"ד ו-25.5 קג"מ החל מ-2,250 סל"ד. מהירותה המרבית של הפונטו תעבור את ה-210 קמ"ש בספרות בודדות, והמיאוץ ל-100 קמ"ש נמשך כ-7.9 שניות. התמסורת תהיה ידנית עם ששה יחסי העברה, אולם תכונת ניהול תתיר בחירה בין מצב ספורט למצב שגרה. לצרכי חסכון בדלק הותקן מנגנון 'עצור וסע' המדומם את המנוע בזמן עמידה; על פי היצרנית תלגום האבו אבארת' כ-14 ק"מ לליטר,ושיעור פליטת ה-C02 כ-142 גק"מ.

אבולוציה עקרבית לא תעלה לכבישים נטולת מערכות תומכות בשלדה, וכאן מספרת פיאט על שימוש בסט מתלים מוקשח ומשופר בהרבה על פני הפונטו הסדרתית, כולל שימוש בסט בילום תוצרת 'ברמבו', מנגנון TTC סימול ל- Torque Transfer Control, ובקרות יציבה ועזר לבלימה. פרט לכך מקבלת האבו את כל האיפור מסדנת העקרב, כיאה למכונית מסוגה.

ה-500 קבריולה תאכלס את אותו המנוע, אך בהפחתה של 25 כ"ס מעקומת העוצמה. עם 140 כ"ס בקנה ממנוע טורבו גמיש ורב מומנט משודך לתיבה רובוטית צריך לקוות שתקרת הבד מחוזקת היטב. היא סוחטת מקסימום מהירות הנאמדת בכ- 213 קמ"ש ומאיצה ל-100 קמ"ש ב-8.1 שניות (המשקל לזכותה). היא תצרוך בממוצע כ-13 ק"מ לליטר בנזין, אולם תקבל מעט יותר דגשים לחזותה בשל הרטרו המוחצן המאפיין אותה.

לפני מספר חודשים חשפנו כאן בוואלה! רכב כי סדנת אבארת' תנחת בישראל בחודש אפריל 2010. בשלב ראשוני תציע היבואנית סמל"ת את הפונטו אבארת' הקודמת לה 155 כ"ס בשידוך לתיבה ידנית 6 הילוכים, ואת הפיאט 500 אבארת' עם 135 כ"ס הנעזרת בתיבה בת 5 הילוכים. מאחר והפונטו אבו והקבריולה הושקו זה עתה בישראל, עדיין לא ידוע אם האחיות לבית אבארת' תגענה במקומן. תגובת היבואנית לכך טרם התקבלה.

2 צילינדרים

חידוש נוסף במשפחת ה-500 מחזיר אותנו לעבר הרחוק, ובמסגרת התערוכה תדגים היצרנית מאיטליה מנוע קטן-נפח בטכנולוגיית 'טווין-אייר' עליו סיפרו בכירי החברה במועד השקת מנועי המולטי-אייר לאורך השנה. הטכנולוגיה מנצחת על מכללים משותפים לדגמי הפונטו והמיטו, אולם הנפח עניו – 0.9 ל' שני צילינדרים, וההספק מהיחידה הקטנה ינוע בין 65 ל-105 כ"ס, בשידוך לתיבות ידניות ורובוטיות.

פליטת ה-C02 תהיה מהנמוכות למנוע בנזין – 95 גק"מ. מימדיו הקומפקטיים צנועים בכ-33 אחוזים ממנוע 4 צילינדרים, ועל כן צפוי כי תסלל הדרך למנוע כלאיים או מערכת מוזנת דלקים אלטרנטיביים. הטכנולוגיה תחל את דרכה בחודשי הקיץ הקרובים באירופה ואולי משם גם תנדוד לארה"ב. טרם נמסרה תגובת היבואנית סמל"ת אם ומתי תגיע ה-500 החסכנית לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully