וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס מתחדשת בניו-יורק

1.4.2010 / 10:56

מרצדס חושפת בתערוכה האמריקנית את מתיחת הפנים למוביל-הנוסעים מרצדס R קלאס ואת גרסת המסלול ל-SLS

מרצדס חושפת בתערוכת הרכב בניו-יורק את ה-R קלאס המחודשת. קרוב לוודאי שסדרת R המשפחתית היא הצנועה ביותר מבחינת היקפה בקרב החברה הגרמנית, היות והיא מתבססת באופן בלעדי על מבנה שאינו נגזר מסדרות הסלון והקופה של היצרנית. אין זה פלא אם כך, שהיא כמעט ואינה מאוזכרת כמכונית חשובה בתערוכות בינלאומיות ובטח שאינה מוכרת בישראל מאחר ואינה משווקת אצלנו.

ה-R קלאס המקורית עלתה לייצור בשנת 2006 והיא מוצעת עם שני בסיסי גלגלים שונים – קצר (2.9 מ') וארוך (3.2 מ'). היא חולקת את הפלטפורמה עם מרצדס GL ו-M קלאס, ומרבית הרכיבים בינה לבנות המשפחה כולל המנועים, משותפים אף הם. ממדיה מספיק שופעים לשנע משפחות מרובות ילדים והסידור הפנימי נע בין חמישה לשבעה מושבים בחלל התא, אם כי כמו במרבית המיניוואנים, השורה השלישית אינה מרווחת במיוחד.

בדור החדש מנסה דיימלר לדחוף את ה-R קלאס עוד צעד קדימה, ולכתוב פרק נוסף בחייה בו היא מקווה שהמכונית תחדור לתודעה ולא תיוותר מאחרי הקלעים. היא עושה זאת על ידי שינויים ויזואלים כבדים, בעיקר בחרטום ובתי התאורה: השוואת סגנונות אל מול ה-E קלאס ו-C קלאס האחרונות להן עיצוב מושך יותר ואטרקטיבי.

היצע המנועים של R קלאס מגוון מאוד ומסתייע בשושלת ה-3.0 ל' הנפוצה בדיימלר המשרתת את כל המשפחות. החל ממהדורות ה-300 CDI להן 190 כ"ס, ל-R550 V8 עם 383 כ"ס וכלה במנועים מפלצתיים של AMG המפיקים למעלה מ-500 כ"ס מיחידות V8 בנפח של 6.2 ל' (שתוחלפנה בקרוב בנפחים קטנים יותר). השידוך הוא לתיבת הילוכים '7G טרוניק' באופציה להנעה כפולה או הנעה אחורית.

מעבר לפרטים השגרתיים, משווקת ה-R קלאס כחלק בלתי-נפרד מהכוח האקולוגי של מרצדס. בחזיתה מותקנת טכנולוגיית ה'בלו-טק' שתופסת תאוצה בארה"ב, שם אגב מכרה מאז שהושקה כמעט 50 אלף יחידות. אלא שאשתקד צנח הנתון לנמוך ביותר בארבע השנים האחרונות והסתכם רק ב-2,825 כלי-רכב. האם הדור המחודש ישפר את מצבה? לא בטוח. על כל פנים כנראה שבישראל לא נזכה לראות אותה גם בשנה הבאה.

מרצדס-בנץ R קלאס. אתר יצרן
מרצדס-בנץ R קלאס/אתר יצרן

ה-SLS יוצאת למסלול

החשיבות של ה-SLS למרצדס אינה זקוקה לדגשים, אך זה לא סותר אותה, או סדנאות שיפורים, מלפרוק עליה מיומנות ולהרכיב על גופה סקיצות וסטים מכל הבא ליד. ראינו ב-2009 כיצד מקלארן שנפרדה ממרצדס עימה הפיקה את ה-SLR, המציאה מכונית עצמאית –MP4-112C (גם כיורשת למקלארן F1 מ-1991) כתשובה מוחצת למכוניות 'על' מתחרות. על כן, ה-SLS תהיה גולת הכותרת במקומה של ה-SLR שירדה מפס הייצור.

הדגם האגרסיבי והקל ביותר של ה-SLS AMG הוא בוגר חטיבת המירוצים של החברה וגם הוא מוצג לראשונה בתערוכת ניו-יורק. אולם לפי שעה, אין עליו פרטים מלאים זולת תזכורות על כך שהמבנה קל מאוד (קרבון) והמראה דרוך לתקיפה. המכונית נבנתה כחלק מהומולוגציה במהדורה מיוחדת הקרויה GT3, אך המתכונת נולדה כדי שתוכל להעפיל למסלולי המירוצים תחת הנחיות ותקנות ה-FIA. השאלה היא מה יהיה המחיר הרשמי לדגם הציבורי.

בחזית תשכון אותה יחידת כוח מרכזית לה נפח של 6.3 ל' V8 משודכת לתיבת הילוכים סיקוונסיאלית עם שבעה יחסי העברה. העוצמה תהה גבוהה יותר מ-563 כ"ס המקוריים הנשלחים לגלגלים מאחור, וכך גם צפויה עליה חדה בשיעור המומנט, קרי תוספת ניכרת ל-67 גק"מ. על תפריט דיאטטי, סביר שה-SLS GT3 תמחק מהנתון הרשמי ל-100 קמ"ש כמה מאיות ותרד מ-3.8 שניות.

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully