וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובארו רואה אותך

26.4.2010 / 11:37

גם היצרנית היפנית מתהדרת במערכת בטיחות המזהה הולכי רגל ומונעת פגיעה. בתכנון גם מערכת שתעניק אליבי במקרה תאונה

מערכות ראייה בכלי-רכב כבר אינן מוגדרות כאביזר מותרות; יצרניות רכב עממיות נכנסות לתחום החשוב הזה עם שימת דגש על בטיחות הולכי-רגל, וכמובן על הגנת הנוסעים. סובארו השיקה לפני כשנתיים מערכת ראייה הנעזרת במצלמות וחיישנים מתוחכמים המנטרים את המתרחש על הכביש ומסביב. אולם, עד עתה היו אלה נבטיו של מנגנון ה-EyeSight, שקיבל במעמד תערוכת בייג'ינג הנערכת בימים אלה עדכון חיוני לכל מרכיביו.

הדור השני למערכת הבטיחות מסתייע בשתי מצלמות המותקנות משני צידי המראה הפנימית ברכב, כאשר כל אחת מהן שודרגה עם מעבד תלת-ממדי. העדשות מחוברת לאסופת חיישנים המלקטים אינפורמציה על מהירות המכונית, מצב בקרת השיוט, כיוון וסטייה מנתיב, בקרת היציבות, מערכת ההנעה הכפולה, יכולת ההאטה ועוד. למעשה, כמעט כל דבר שמנהל תקשורת עם המחשב המרכזי מבוקר ברציפות.

התפקוד הבולט למערך של סובארו דומה ברעיונו למערכת הבילום האוטומטית של וולוו; כך, כאשר המכונית קרבה אל הולך-רגל או רוכב אופניים במהירות הגבוהה מ-30 קמ"ש, מופעל מנגנון ה-'PRE Collision' (קדם פגיעה) והמכונית נבלמת בצורה עצמאית על ידי המחשב. בצורה דומה, מערכת בקרת השיוט מפוקחת על ידי המנגנונים בכל שלב של הנסיעה. בזמן נסיעה בכביש המהיר יודעת המערכת להבחין אם המרחק בין המכוניות קטן בצורה מסוכנת. חלילה אם הנהג נרדם או שסתם מאחר בתגובתו למתרחש, המערכת מתערבת ומאטה את המכונית תוך התראה אור-קולית בחלל תא הנוסעים.

סובארו מתכוונת להשיק את המערכת בלגאסי (B4) החל מחודש מאי. מאחר והגרסה המוקדמת הותקנה במספר מוקדים ביפן אשתקד אך טרם יצאה בצורה מסודרת לשאר העולם, כנראה שעדיין מוקדם לשער אם נוכל לחוות דעה עליה מהתנסות אישית בישראל (תלוי כמובן גם בתוספת המחיר שתידרש). על כל פנים, נראה שסובארו דואגת במקביל גם לחשבון הביטוח והפרמיות כי בקרוב תתווסף אל המערכת אפשרות לאגירת תמונות, כך שאם יקרה משהו, תוכלו להוכיח את צדקתכם בבית המשפט.

  • עוד באותו נושא:
  • סובארו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully