וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאט אונו מקבלת חיים חדשים

5.5.2010 / 11:29

הסופר-מיני הוותיקה של פיאט מציינת דור חדש 15 שנים לאחר ששיווקה באירופה נפסק. בינתיים בדרום אמריקה, אירופה בסימן שאלה

פיאט הפיצה תמונות ופרטים אודות מכונית הסופר-מיני הוותיקה חדשה אונו. אלא שאת כל המידע על הדור החדש לכאורה, היא פרסמה לפי שעה בלעדית באתר של החטיבה הדרום אמריקנית בברזיל שם האונו המקורית עדיין מיוצרת. מכאן עולה השאלה המתבקשת - האם האונו תגיעה גם לאירופה או שמא פיאט איטליה שומרת על הקווים של הפנדה ומפיקה תאומה גדולה יותר גם לאיזורנו?

פרט לדליפות החלקיות בתכנית החומש של קונצרן פיאט, אף אחד באיטליה לא מוכן להתחייב ולחתום שזו אכן האונו החדשה במתכונתה האירופית. גם מי שמכיר את עיצוביה של פיאט בשנים האחרונות טוען שמדובר בשעטנז מפוקפק שמתאים למדינות מתפתחות ולא ימצא את דרכו למרכז השווקים המודרניים.

האונו לא תקום על חשבון הפונטו או הפנדה, אלא תשכון בין שתיהן. תא הנוסעים שלה יהיה פשוט יותר באיכות חומריו וכן יהיה דל באיבזורו. אורכה המוצהר כ-3.7 מ', הרוחב 1.63 מ' והגובה שמותח 1.49 מ' ניכר שיתיר הרבה מאוד מקום לנישאים מעל הגובה הממוצע. בסיס גלגלים של 2.37 מ' מקרב אותה לקבוצת הסופר-מיני הגדולה יותר, אולם יתכן שבתמורה לתא מטען רחב יריעה (280 ל') יפקוד את החלל בין השורות דוחק במרווח הברכיים.

היצע המנועים באונו הדרום אמריקנית יחל עם גרסאות המשלבות ביו-דלק בנפח צנום של 1.0 ל' ובהספק שנע בין 73 ל-85 כ"ס או בנזין בסיסי בנפח של 1.4 ל' המנפק כ-88 כ"ס. השידוך יהיה לתיבות ידניות חמישה הילוכים ללא התאמה (נכון להיום) לתיבה רובוטית כפולת מצמדים מהדור החדש.

מיבואנית פיאט לישראל חברת סמל"ת נמסר לוואלה! רכב כי האונו מתוכננת בשלב זה להיות מיוצרת בברזיל כיורו 4 שלא ניתן לשווק בישראל. אם וכאשר תיוצר בתקינה אירופאית בסמל"ת מעריכים שהאונו תשווק בישראל.

פיאט אונו המקורית יוצרה בין השנים 1983 ל-1995. שני דורות הופקו לאורך חייה עד שהוחלפה על ידי הפונטו. היא נמכרה במיליוני עותקים ברחבי העולם, יוצרה ב-6 מדינות שונות בחלקן עדיין מיוצרת כאמור, ועד היום מאוזכרת כאחת המכוניות החשובות והמשפיעות ביותר של הקונצרן האיטלקי בקבוצת הסופר-מיני.

  • עוד באותו נושא:
  • פיאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully