וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסתי המתאכזרת

26.5.2010 / 9:45

החיבור בין סובארו ליצרנית המנועים קוזוורת' הוביל לאימפרזה STI חמושה ב-400 כ"ס והופעה מתחננת להתגרזנות

לפני כחודשיים חשפנו טפחי ישבן של מכונית שנוצרה מתוך מיזם משותף בין סובארו לקוזוורת'. מסוג הרומנים שאוצרים פונטציאל של מכונית ספורט מהונדסת על ידי טובי ההוגים בחטיבות הספורט המוטורי כשלאחת עבר כאלופת WRC והשנייה אלופת פורמולה 1. בתחילת הפרויקט טענו הדיווחים שעתודות העוצמה תזלוגנה מעבר ל-500 כ"ס בזכות מגדשים ענקיים, מערכות ניהול, יניקה ופליטה משופרות ולמעשה כל דבר שתורם לשינוי מהותי במכללים. אבל בשורת הסיכום, נראה כי התוצאה יותר מתונה, ואולי גם הולמת היטב את משנתן של שתי החברות.

הסובארו קוזוורת' C400 כוילה והושחזה על בסיס שלד משופר של האימפרזה טורבו STI האחרונה. מערכת המתלים המקורית הונמכה בכ-10 מילימטרים והוקשחה בהתאם, וכל סט הבולמים והמתלים נשלף ממדפי חברות 'בילשטיין' ו'אייבך' שעשו טיפול כפול בנושא האחיזה, בעוד 'AP רייסינג' אחראית על כוח הבלימה.

בחזיתה של היפנית שוכנת תחת כונס האוויר המסורתי יחידת בוקסר טורבו-בנזין בנפח 2.5 ל' בהספק של 395 כ"ס ב-5,750 סל"ד, עם 45.3 קג"מ ובשידוך לתיבה ידנית עם שישה הילוכים. קוזוורת' תכננה את המנוע כך שהעומסים הרובצים עליו יהיו מינמליים ככל שניתן (במסגרת האפשר) וזאת על ידי החלפת משאבת הדלק למוגדלת, התקנת אטמים מחוזקים וכן שדרוגים למערכת הפליטה, הבכונות וכמובן למחשב ניהול המנוע (ECU).

על הכביש מתרגמת סובארו את הטכניקה המהוקצעת לתאוצה של מכונית 'על'; המחט במד המהירות חוצה 100 קמ"ש לאחר 3.7 שניות בלבד, והמהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-255 קמ"ש. בהיבט החיצוני, סובארו איפשרה למעצבים דמיון מוגבל ובתנאי שאלה ילכו בתלם ללא התפרעות מוגזמת; סט חיצוני מבדיל נעזר בחישוקי 18 אינטש, פגושים גדולים וצמיגים רחבים. תא הנוסעים נותר ללא שינוי גדול פרט להטבעות המותגים.

המחיר הרשמי לאסתיקוזי יעמוד על כ-50 אלף יורו בקירוב, שהם כ-235 אלף שקלים לפני מסים. רק אל תחלמו שתוכלו להשיג אחת כי רק 75 תיוצרנה במהדורה מוגבלת וכולן תעלמנה בערך בזמן הדרוש לה להאיץ למהירות המרבית. על כל פנים, כנראה שהנסיעות המשפחתיות למכולת תהיינה מהירות ומסחררות מאי פעם עם האישה והילדים מאחור.

סובארו אימפרזה STI 400C קוסוורת'. אתר יצרן
סובארו אימפרזה STI 400C קוסוורת'/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully