וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם לרנו קופה חשמלית

6.7.2010 / 7:43

היצרנית מצרפת חושפת את ה'דזייר', מכונית קופה קונספטואלית על טהרת החשמל. האם היא מכוונת ישירות אל אודי R8 אי-טרון?

הכירו את הדזייר (DeZir), מכונית הקונספט שתעמוד במרכז תצוגתה של רנו בתערוכת הרכב של פריס. במעטפת קווי המתאר שלה מרוכזת השפה העיצובית של היצרנית לחמש השנים הבאות, פרי תכנונו של ראש מחלקת העיצוב ברנו לורנס ואן דן אקר. המעצב המוכשר נמנע מלחשוף באופן רשמי האם מדובר ביותר מההצצה ממוקדת אל עיצובי רנו החדשים, אך נראה כי הפרונט והדופן משדרים אלמנטים עיקריים על משפחת הקליאו, המגאן, הסניק והלגונה – כולן בדורות הבאים. בנוסף, ובמעין טיזינג מול מרצדס, את הכניסה למכונית עושים באמצעות זוג דלתות "שחף". כל זה קורה גם בתזמון מעניין אל מול חשיפת ה-SLS AMG החשמלית.

כמקובל בעידן האקולוגיה וצמצום צריכת המשאבים, מערכת ההנעה היא חשמלית ופליטת ה-CO2 אפסית לחלוטין. פרט לכך, סגנון המרכב התוסס והאדום רומז כנראה על ביאתה של מכונית קופה ספורטיבית לקבוצה העממית, אולי מתחרה לפיג'ו RC-Z. בד בבד, עולה השאלה האם יש כאן יותר מהצהרת כוונות כללית עבור כמו המצאת מכונית אקזוטית ירוקה, בעימות ישיר ל-R8 אי-טרון של אודי?

אורכה של הדזייר כ-4.3 מ' בין הקצוות והרוחב כמעט שני מטרים. המנוע הינו מרכזי, תפוקתו 148 כ"ס ו-23.1 קג"מ והשידוך הוא אל סוללות ליתיום-יון הניתנות לטעינה תוך פרק זמן של 40 דקות. טווח הנסיעה הוא כ-160 ק"מ. פרופיל המכונית נמוך אפילו למכונית כפופה - תקרתה נמוכה בכעשרה ס"מ מה-R8 אי-טרון, ומשקלה הכללי אינו עובר 830 קילוגרמים ללא נהג. הדזייר גם אינה איטית במיוחד עם תאוצה מהמקום ל-100 קמ"ש בפחות מ-5 שניות, בעוד 182 קמ"ש היא מהירותה המרבית.

רנו דזיר קונספט. אתר יצרן
רנו דזיר קונספט/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully