וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: מארבי גרילה נגד אופנוענים

5.9.2010 / 14:30

משטרת התנועה הארצית מציבה מארבי אכיפה מוסווים ומורכבים כנגד רוכבים ממהרים במיוחד. אופנוענים, צפו פגיעה

חטיבת דובר המשטרה

צילום: משטרת התנועה הארצית
עריכה: גדי ויינשטוק

מלחמת גרילה בכבישים

צפייה בתמונות מתוך מבצע האכיפה החדש, יכולות להזכיר מייד צילומים ממלחמת הגרילה שהתנהלה בדרום לבנון. רק שבמקרה הזה, מדובר בשוטרי תנועה ולא חיילים, הם חמושים באקדחי לייזר במקום רובי M16 והאויב הוא לא החיזבאללה, אלא בעיקר רוכבי אופנועים ממהרים במיוחד.

בעקבות העלייה במספרי ההרוגים בקרב רוכבי האופנועים, החליטו במשטרת התנועה הארצית להפנות את אור הזרקורים, ובעיקר את קרני הלייזר לעבר הרוכבים שטסים על כבישי ישראל ולחפש אותם במקומות המועדים לפורענות.

כך זה עובד: במבצע חשאי מאוד (השוטרים המשתתפים לא מיודעים עד לרגע האחרון במיקום המכמונות), צוות של לא פחות מ-20 שוטרי משטרת התנועה יוצאים לכביש נבחר בו נוהגים רכבי האופנועים המהירים לבקר. באישון לילה מוקמות במקום שלוש עמדות לייזר בצדי הדרך, בהן השוטרים לא ישובים בתוך ניידות (משום שקל מדי להבחין באלה), אלא תחת בדי הסוואה וחליפות צלפים מלחמתיות. בקרוב תיכנסנה לשימוש גם עמדות הנראות כמו סלע, ערימת אשפה וכו' כדי להקשות על זיהויין.

מספר קילומטרים קודם לעמדות הלייזר נמצא תצפיתן (לרוב רכב שכור ולא משולט) שתפקידו לדווח ולסמן עבור עמדות הלייזר ולמסוק שחג באוויר על התקרבות כלי מהיר וסמוך אליו שלושה רוכבי משטרת התנועה. אופנוע החולף במקום נמדד בכל אחת מהעמדות המוסוות, כאשר המרחק בניהן יכול להגיע גם למספר קילומטרים. כאשר האופנוע חולף על פני העמדה השלישית, נלקחת מדידת המהירות הגבוהה ביותר מבין השלוש וצוות עצירה הכולל שלושה כלי רכב וארבעה אופנועים שנמצא קילומטרים נוספים לאחר שטח האכיפה, מבצע האטה יזומה של התנועה כדי לחסום את דרכו של האופנוע שנמדד במהירות מופרזת. שם, מייד עם עצירת האופנוע, נבדקים פרטיו ומוגש נגדו דו"ח ואף זימון לבית משפט.

בשבוע האחרון נפרשה רשת האכיפה המוסווית לאורך כביש החוף, אך בימים ובשבועות הקרובים, ישתנה המיקום לכבישים רבים אחרים אליהם נוהרים האופנוענים, גם בסופי שבוע.

דובר אגף התנועה, רפ"ק יגאל הבשור מסר לוואלה! רכב: "מדובר במודל אכיפה שמטרתו להוריד מהכביש רוכבים מסוכנים, הנוהגים באופן פרוע ומסכנים בכך הן את עצמם והן את שאר משתמשי הדרך. תכליתה של פעילות זו הינה אחת ויחידה - להציל חיים".

מודל אכיפה חדש

מאגף התנועה נמסר כי בעקבות זיהוי מגמת עליה של מעורבות אופנועים בתאונות דרכים קשות ובכלל זה קטלניות במהלך שנה זו ביחס לאשתקד, הוחלט כי הסיירת הארצית של משטרת התנועה (יחידת אופנועים), תבצע שורה של פעילויות אכיפה ממוקדות בתחום הרוכבים.

בנוסף לעבירת המהירות, נקבע כי יחידת האופנועים תבצע אכיפה אינטנסיבית כנגד רוכבי אופנוע המשתוללים בכביש, בשילוב ניידות, מסוקים וכלי רכב שכורים. לדברי אגף התנועה, האכיפה מתמקדת בעבירות שונות ומגוונות כגון עקיפות מסוכנות, רכיבה בשול שמאלי, רכיבה באופנועים כבדים בשעה שרישיון הנהיגה אינו תואם את נפח המנוע ובמקרים מסוימים אף אינו תואם כלל לסוג הרכב ובייחוד כנגד פעולות הסוואה ללוחיות הרישוי הכוללות טשטוש המספר, לכלוך על הספרות, מדבקות מחזירות אור או קיפול הלוחית כולה.

הפעילות הזו, לדברי משטרת התנועה, כבר נותנת את אותותיה ובכבישים רבים נרשמה ירידה משמעותית של מספרי הרוכבים ומהירות הרכיבה. בנוסף לכך, מנהלים השוטרים מעקבים אחר פורומי אינטרנט של רוכבים ומשם נאסף מידע רב אודות אופי הפעילות של אלה.

במהלך הפעילות המוסווית האחרונה נעצרו כעשרה רוכבים במהירויות מופרזות במיוחד, ובמסגרת הליך שימוע בשטח נשלל רישיון הנהיגה שלהם מנהלית על ידי קצין משטרה והם קיבלו זימון לדין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully