וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליסינג להרפתקנים: פורד פוקוס ST

15.9.2010 / 15:43

הדור השלישי לפוקוס יחזיר את ה-ST הספורטיבית עם 250 כ"ס, תיבה ידנית ועיצוב משחר לטרף. הקרב על האספלט שבין הרמזורים

לראשונה מזה מספר שנים תציג פורד בעת ובעונה אחת שלוש מכוניות חדשות לפוקוס המשפחתית. זה יקרה על במות תערוכת פריס הקרובה, ואל תסיקו כי המשפחומטית 1.6 ל', מהדורות הדיזל או ה-C מקס האירופיות, תהיינה מוקד החגיגות. פורד שולחת לצרפת את הפוקוס ST החדשה, טבולה עמוק בגוון Tangerine Scream (קלמנטינה צעקנית?!) והופעה ויזאלית מכסחת. סביר שכל הלהוטים אחריה יקבלו הסבר נרחב על מה שמסתתר תחת מכסה המנוע ויש בהחלט מה לראות שם.

בעבר השתמשה הפוקוס ST במנוע של וולוו המפיק כ-225 כ"ס. אבל כיום, ולאור הפירוד בין היצרניות, היא תסחט 250 כ"ס ממנוע טורבו 2.0 ל' 'אקו-בוסט' מרובע צילינדרים של פורד. אין תיבה אוטומטית רגילה לפי שעה, מה שמשאיר את הניצוח על עדר הסוסים ישירות על התיבה הידנית לה שישה יחסי העברה. ישנן הערכות שפורד תציע ורסיה משופרת לתיבת ה'פאוורשיפט' כפולת המצמדים עם אפשרות להפעלתה מגלגל ההגה בעיקר מול האופוזיציה מבית קונצרן פולקסווגן. אולם אם וכאשר זה יקרה, תהיה זו מהדורה מעט שונה מהדגם הידני באופן אבזורה.

אפשר לראות שהעיצוב החיצוני של הפוקוס ST משדר תוקפנות בכל זווית ובמיוחד בפרופיל הנמוך בזכות מערכת המתלים, בעוד תא הנוסעים משלב אווירה של ספורטיבית ונינוחות משפחתית במהותה. חלקים נרחבים בחלל מכוסים בדיפונים דמויי קרבון ולוח המחוונים מעוטר ברקע שחור וטבעות כחולות. שעוני גדישה ולחץ שמן נכללים בקיט המוצע.

פורד מכוונת את הפוקוס ST ישירות מול הרנו מגאן RS250, אופל אסטרה VXR לה 280 כ"ס וכן פולקסווגן גולף R על 266 הסוסים שלה, על אף שאת האחרונה קשה מאוד לבייש עם הקפיצה המטאורית שעשו שני הדגמים האחרונים בדור השישי בקרב שוחרי הנהיגה הספורטיבית.

במהלך שנת 2011 ולקראת תערוכת הרכב בז'נבה, פורד תחשוף את המהדורה הקיצונית ביותר של הפוקוס, ה-RS, שכנראה תזכה להנעה כפולה ועוד מינון של עוצמה. עוד נציין כי בשנה הבאה תחליף קבוצת הראלי WRC את הפוקוס בפיאסטה, כך שיתכן וגם הסופר מיני המעוצבת תקבל בקרוב גרסה קרבית. אלינו לא הגיעה אף אחת מהספורטיביות הנ"ל, וספק אם תגענה גם בדורן החדש.

פורד פוקוס ST 2011. אתר יצרן
פורד פוקוס ST 2011/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully