וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובארו מחליפה בוקסר

26.9.2010 / 9:52

עשרים שנה אחרי, סובארו תשיק דור שלישי למנוע האופקי חמוש בטכנולוגיות מודרניות. יערוך את הבכורה הרשמית בפורסטר

במידה מסוימת, ניתן לקבוע שמדובר בציון דרך חשוב: סובארו משדרגת את מנוע הבוקסר המסורתי לאחר שני עשורים או 21 שנים ליתר דיוק, מאז הופעתה הראשונה של הלגאסי ב-1989. מצד שני, התכנון והאופן בעצם נותר זהה, כשרק שינויים באיבריו הפנימיים תורמים לגילוח משקלה הכללי של היחידה ולהפחתת תצרוכת הדלק ופליטת המזהמים. ומי לא מעוניין במנוע שצורך פחות בנזין ומזיק פחות לסביבה?

הבוקסר המודרני, דור 3, יוצע בנפחיו הרגילים שבין 2.0 ל' ועד 2.5 ל' ארבעה צילינדרים. ההספקים נותרו זהים ויעמדו למשל במנוע העממי על 150 כ"ס לערך ומומנט של כ-20 קג"מ. סובארו ערכה בו סדרה של שכלולים טכנולוגיים שעיקרם העלאת יחס הדחיסה, הארכת מהלך הקדח של הבוכנה ושינוי בממדים של הסעפות (יניקה ופליטה). תכונות שמניבות גמישות גדולה יותר באופן הניצול של המנוע בטווחי הסל"ד, ובפרט בשטח הנמוך שם לסובארו האטמוספריות עדיין חסר מחץ ללא מגדש-טורבו.

בסך הכול לא מהלך יוצא-דופן של סובארו, שבכל מקרה זקוקה ליישר קו עם יחידות הדיזל החדשות שלה, הראשונות בעולם בתצורת בוקסר. מנועי הבנזין יהיו כעת חסכוניים יותר בשיעור של 10 אחוזים וזה בהחלט שיפור ניכר לאור ההתקדמות באגפי המנועים של המתחרים השכנים (קוריאה - יונדאי-קיה), מתחרים מבית (טויוטה, הונדה) וכמובן מאירופה (פולקסווגן, פיג'ו-סיטרואן). סובארו מוסרת כי גם מנוע השישה צילינדרים צפוי לקבל את אותם החידושים. את המנוע נטעם לראשונה בפורסטר לאחר מתיחת הפנים.

  • עוד באותו נושא:
  • סובארו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully