וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיני יוצאת גם לדקאר

ירון אדרי

8.12.2010 / 7:25

אחרי שהודיעה על הצטרפותה לסבב מירוצי הראלי WRC, מיני חושפת גם את פרויקט הדקאר 2011. פולקסווגן צריכה לחשוש?

כבר סיפרנו לכם שב-2011 מיני תצטרף לאליפות הראלי העולמית ה-WRC. כעת אנו מתבשרים כי הקרוסאובר קאנטרימן לא יסתפק רק בסבב זה, וכבר בחודש ינואר הוא יתמודד עם אחד המירוצים המפרכים בעולם - הדקאר. יחד עם קבוצת 'X רייד' הגרמנית שעד כה הריצה רק את ה-X3 CC של ב.מ.וו, תנסה מיני לנצח את הדומיננטיות של פולקסווגן.

סדנת X רייד כאמור פיתחה את גרסת הדקאר שתכונה 'מיני ALL4 רייסינג', על שם מערכת ההנעה הכפולה של הקאנטרימן. בסדנה גאים לספר כי בנייתה ארכה שלושה חודשים בדיוק ובשבועות שנותרו עד להזנקת הדקאר 2011 ימשיכו ללטש אותה כאשר המבחן המסכם יהיה בצרפת בעוד כשבוע, ומשם היא תשלח לדרום אמריקה.

את המיני מירוץ תניע יחידת כוח דיזלית כפולת מגדשי טורבו. זו נבנתה על ידי מגנה שטייר בהתאם לתקנות המירוץ ל-2011 ויועדה במקור ל-X3. נתוניה הם 315 כ"ס ו-72.4 קג"מ, טוב יותר מהמנוע הקודם, והיא תנסה להעניק לקבוצה מיקום טוב יותר מרביעי שהשיגה עם ב.מ.וו בשנה שעברה. בנוסף, ממדיה של המיני מירוץ קטנים יותר והיא נמוכה בכעשרה ס"מ מה-X3 מה שמעניק לה יכולת דינמית עדיפה באלפי הק"מ הטרשיים של המירוץ.

X רייד תוציא למירוץ הקרוב לא פחות משבע מכוניות, כאשר המיני אחת מהן וכל השאר ב.מ.וו X3. במכונית ינהג אלוף 2009 של מירוצי הקרוס קאונטרי גורליין שישריט הצרפתי, שועל קרבות ותיק בענף נהיגה תובעני זה ואלוף עולם בסקי בעברו. הספונסרית הראשית היא יצרנית משקאות האנרגיה מונסטר, שתעמוד ראש בראש מול רד בול שמעניקה את חסותה לפולקסווגן, כך שהקרב היוקרתי הוא לא רק בין ענקי הרכב הגרמניים.

גם המהדורה ה-33 של הדקאר תיערך בארגנטינה וצ'ילה כפי שהיה בשלוש השנים האחרונות. ההזנקה תהיה בבואנוס איירס מייד לאחר כניסתה של השנה האזרחית החדשה, והסיום באותו המקום ב-16 בינואר עבור המתחרים שיצליחו לשרוד כ-9,000 ק"מ קשים. כמידי שנה, אנו נעדכן באופן שוטף את המירוץ כאן בוואלה! רכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully