וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי עולה על המדרכות

12.1.2011 / 7:17

הוולוסטר ינסה להתחרות בפלח הקומפקטיות הספורטיביות בעוד הקורב מתכונן לטיפוס אל מפתן בתי-הקפה. עתיד הפנאי של יונדאי

כמעט שלוש שנים אחרי שקיה הציגה את הפרו-סיד, הגרסה הכאילו ספורטיבית לקומפקטית המוצלחת, באה יונדאי בעלת המאה ומנסה לעשות משהו דומה בחסותה של הוולוסטר (Velsoter). המרכב הקומפקטי הקצרצר והחטוב מסתיר מאחרי הפלטפורמה של ה-i30 שלל שקעים אלקטרונים שאמורים לספק המון שעות של הנאה בפקקים, אך מה בנושא הביצועים, האם נולדה כאן אחות עממית ליונדאי ג'נסיס?

התשובה הרשמית, לפחות על פי מנכ"ל יונדאי ארה"ב ג'ון קראפיק, אינה חיובית. לדבריו, הוולוסטר היא מכונית המאופיינת ברוח ספורטיביות, אך אינה מכוילת ומושחזת כמו הג'נסיס, שסימן ההיכר שלה הוא כמובן הנעה אחורית - תגובה קוריאנית לגרמניות להן הנעה כפולה, או אחורית במקרה של ב.מ.וו ומרצדס, להבדיל המיתוג היוקרתי.

אבל הוולסטר היא לא רק פרצוף יפה וחדשני, יש בה שורה של תכונות נחשקות לכביש שתתאמנה לכיס הממוצע. למנוע שלה נפח של 1.6 ל' (אטמוספרי) המפיק כמעט 140 כ"ס ב-6,300 סל"ד ומשודך לתיבה ידנית או אוטומטית עם שישה הילוכים ומצמד כפול, כולל תפעול "פדלים" מגלגל ההגה.

זו מעבירה לסרן הקדמי כ-17.4 קג"מ מתחום של 4,850 סל"ד ול-100 קמ"ש מעריכים שתאיץ בפחות מ-9.5 שניות. ביונדאי מציינים שהמנוע צורך בנסיעה משולבת כ-17 ק"מ לליטר, נתון חשוב יותר מתאוצות בימים אלו.

בתא הנוסעים יתחבר הנהג למערכות תקשורת משוכללות מאוד, עם אינטגרציה לכל הממשקים הקיימים, לרבות אינטרנט וכדומה. לממדיה הקומפקטיים הותאם מבנה ייחודי לדלתות כאשר צד הנהג שומר על נוסחת הקופה עם דלת אחת, ואילו בצד השני ישנן שתי דלתות. המרחב הפנימי יספק מבוגרים ממוצעי קומה ללא כל קושי.

הוולוסטר תמכר בארה"ב החל מהקיץ הקרוב עם תג מחיר של כ-17 אלף דולרים (כ-60 אלף שקלים לפני מסים). מיבואנית יונדאי לישראל 'כלמוביל' נמסר לוואלה! רכב כי תאריך הגעתה אלינו טרם נקבע.

השטח של הקורב - מדרכות

יונדאי קורב, הקרוסאובר הקומפקטי, תוכנן על ידי מרכז העיצוב של הקונצרן הדרום קוריאני בקליפורניה. סקירה חיצונית תומכת באיורים המוקדמים על פיהם הפרונט האגרסיבי שלו בא לתת מענה למכוניות של ניסאן, שכן הדימיון בינו לבין הג'וק אינו מקרי. אם מתעמקים בו יותר, מגלים אף פזילה אל המוראנו ואינפיניטי, עוד טיזר שלכאורה מאמת שביונדאי חושבים על פרימיום במלוא הרצינות.

אבל אם ג'וק על הכוונת, בואו נבדוק באם גודלו מתאים לקבוצה וכמה קרובים באמת השניים. האורך של הקורב מספר על 4.17 מ' (4.13 מ' בג'וק), השוואת בסיסי הגלגלים מלמדת שלג'וק 2.53 מ' בעוד ליונדאי 2.63 מ', הגובה עומד על 1.57 מ' בניסאן קרי נמוך מהקורב ב-3 ס"מ, והרוחב הפנימי מעניק יתרון ליונדאי עם 1.80 מ' לעומת 1.76 מ'. משקלו של היונדאי עומד על 1,270 ק"ג, כבד מהניסאן הקומפקטי בכ-100 ק"ג - משקלם של אדם ועוד ילד ממוצעים. בסיכום ביניים מסתמן שמדובר בפלח זהה, היות וגרסת הייצור תהיה קטנה יותר.

בגזרת המנועים תתקין יונדאי במהדורה הבכירה ביותר מנוע בנפח 1.6 ל' טורבו המפיק 175 כ"ס. מנוע זה מסדרת ה-GDI, חמוש במנגנון 'עצור וסע', המדומם את הרכב בעת עמידה ממושכת (מפחית את צריכת הבנזין וה-CO2) ומניב החזר של כ-16 ק"מ לליטר. אולם, הפרט המעניין ביותר נוגע לתיבת ההילוכים: במקום תיבה אוטומטית טיפוסית תשלב יונדאי הנעה כפולה עם תמסורת רובוטית דומה ל-DSG המחלקת שישה הילוכים ותשגר מומנט של כ-23.4 ק"מ לכל הגלגלים.

למרבה הצער, נאלץ להמתין ארוכות לרכב הנאה והקטן עד שנת 2012. בו במקביל, נספר כי ביונדאי ובקיה ציינו בסיום 2010 את אחת השנים הרווחיות בתולדות המותגים, כשבכל רבעון נשברים שיאי מסירות. ביפן ובגרמניה אגב כבר לא מתייחסים אליהם כאל מוצר נחות במעמדו - תשאלו את מנכ"ל פולקסווגן מרטין ווינטרקון, שהודה לאחרונה כי מדובר בכוח משמעותי בשווקים. ומי יתעלם מדבריו של הקונצרן הטוען למקום הראשון בתעשיית הרכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully