וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיני חושפת את רוקטמן קונספט עבור תערוכת ז'נבה

24.2.2011 / 9:12

רוקטמן קונספט שתוצג במהלך תערוכת ז'נבה תעובד ב-2014 למיני קופר החדשה שתהיה קומפקטית, מרדנית ומתנהגת מהדגם היוצא

קחו כמה רגעים ותשאלו את עצמכם: מה חשבתם על האבולוציה של המיני בידיה של ב.מ.וו? אהבתם את הפרשנות העיצובית? את הממדים? התכונות? המנועים? הגרסאות המהפכניות (קלאבמן, קאנטרימן, קופה וקבריולה שמתוכננות לייצור)? אם סימנתם וי על כולם, כנראה שאתם בשלים לשלב הבא של המיני שתחילתו במסגרת תערוכת ז'נבה וקו הגמר בשנת 2014. המותג הבריטי-גרמני נדרך להציג את הדור הבא של הקטנה השובבה, ונותן לנו הצצה אינטימית אל חשיפתו של הקונספט – רוקטמן.

עם רוקטמן (ROCKETMAN) שואפת מיני לחזור לשורשיה ההיסטוריים. היא תנסה לכוונה על פי הפרופורציות המקוריות (ואפילו קוראת לה מאחרי הקלעים מיני מיני) תוך הלבשה של רכיבים טכנולוגיים מהמאה ה-21 והקפדה כי זו שומרת על הדומיננטיות האופנתית מבחוץ ומבפנים; אורך הקונספט עומד על 3.4 מ' והרוחב כמעט 1.9 מ'. כלומר, היא גדולה בכמעט חצי מטר בכל ממד לעומת המיני משנות ה-50, אולם עדיין קטנה מהמיני המודרנית.

הקונספט משקף חלק מהיכולת הטכנולוגית של ב.מ.וו בתחום ההינע והשימושיות. פרויקט המגה-סיטי החשמלי שיצא לדרכו זה עתה, יבסס את פיתוחיו בסדרות המיני על ידי שימוש בערכות אקולוגיות וחומרים קלים המסייעים להפחית קילוגרמים ממשקלה. בנוסף, מספרים בחטיבת העיצוב על המצאה מחדש של הקונסולה הפנימית וסידור ההושבה: לא ממש ארבעה מושבים אלא שלושה פלוס אחד, כשזה האחרון נשלף החוצה במידת הצורך. לכאורה, יאלצו השוכנים מאחור להתפשר על מרווח פרט לתא מטען גדול יותר, שכן הנהג והנוסע ייהנו ממרחב מחייה משופר על חשבון הנוסעים הנוספים.

יחידות כוח? עוד מוקדם לדבר עליהן. סביר לשער שמיני תציידה במנועי הבנזין העתיידים שיהיו קטנים יותר בנפח, אך הספקם הסדרתי ינוע בין 80 ל-215 כ"ס (מעט פחות מגרסאות הקצה של ג'ון קופר וורקס). ישנן תאוריות על מהדורות היברידיות שתצטרפנה בהמשך הדרך, אבל את הספקולציות נשאיר לימים השקטים שאחרי תערוכת ז'נבה אחרי שנדע קצת יותר פרטים מדוייקים אודותיה.

מיני רוקטמאן קונספט. אתר יצרן
מיני רוקטמאן קונספט/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully