וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספורטיביות של טויוטה וסובארו נחשפו

2.3.2011 / 10:16

טויטה מקדימה את סובארו וחושפת את הקופה הספורטיבית שלה FT86 בתערוכת הרכב בז'נבה עם פרטים ותמונות. סובארו משקפת כוונות

קובי ליאני

צילום ועריכה: קובי ליאני

עד לרגע האחרון לא היה ברור מי יזנק ראשון על הבכורה. ברישומים הטקסיים מופיעה טויוטה לפני סובארו בדירוג מסיבות העתונאים במתחם, ולכן במקום להמתין לחשיפתה של המכונית התאומה בוחרת היצרנית הגדולה בעולם להשיק שעות בודדות לפניה את ה-FT86 הקופה הספורטיבית. האם זו תהיה המכונית שתסמל את חזרתה של טויוטה לזירה המרתקת אותה נטשה לפני שנים אחדות?

מבט מקרוב מגלה עד כמה קרובה המכונית לסליקה המיתולוגית ולסופרה המצויינת משנות ה-80 וה-90. היא תוכננה במרכז העיצוב ed2 באירופה כאשר תצורת המרכב בנויה על מבנה של שתי דלתות (תא מטען בעל נפח-רב) ומכסה מנוע ארוך ותוקפני. אורכה של המכונית בין הקצוות כ-4.23 מ' ורוחבה עומד על כמעט 1.80 מ'. התקרה השפופה מתרוממת רק 1.27 מ' מעל הקרקע ובסיס הגלגלים שלה מתייצב על 2.57 מ'.


מנוע הבוקסר האופקי של סובארו ישרת את שתי המכוניות, אולם טויוטה כך זה נראה תספק לנו רשמים ראשונים לפניה ממש בקרוב. הוא שוכן במקום האופטימלי (מוסט למרכז הרכב כמה שניתן) עבור חלוקת המשקל, כאשר תנוחת הנהיגה אמורה להיות טבעית לכל נהג, לצד התיבה הידנית (שישה הילוכים) המחלקת יחסי העברה קצרים. המתכננים אף דאגו כי תהיה להן ידית נוחה וקלה מאוד לתפעול.

ה-FT86 תאכלס בחזיתה את מנוע הבוקסר 2.0 ל' ארבעה צילינדרים של סובארו בהספק של כ-200 כ"ס. מגדש טורבו? לא הפעם. סובארו מצביעה על עוצמה אטמוספרית כדי לשנע את השתיים ואת הסיבות לכך היא שומרת כרגע לעצמה. פרט לכך אין עוד מידע על המכוניות, אולם מה שכן ידוע לנו בשלב זה הוא שהטויוטה תעלה רשמית לפס הייצור בעוד כמה חודשים, ולאחר מכן תחל להמכר ברבעון הראשון של 2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully