וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאט הגדילה חלקה בקרייזלר

ירון אדרי

14.4.2011 / 10:47

קבוצת הרכב האיטלקית פיאט הגדילה את אחזוקתיה בקונצרן קרייזלר האמריקני ל-30 אחוזים. מי המרוויח הגדול מכך?

קבוצת הרכב האיטלקית פיאט הגדילה את חלקה בקונצרן קרייזלר האמריקני ל-30 אחוזים. זאת לאחר ש-25 אחוזים כבר היו בידיה. בכך מגדילה פיאט את חלקה בקונצרן הרכב השלישי בגודלו בארה"ב, למרות שבפועל היא זו שמובילה אותה מזה כשנה וחצי. ב-10 ביוני 2009 הוכרז קונצרן קרייזלר כפושט רגל במסגרת חוק 'צ'אפטר 11' האמריקני והשליטה בו הועברה לידי הממשל האמריקני.

הגדלת נתח המניות התאפשרה לאחר שקרייזלר הצליח לעמוד במספר תנאים שהציבה פיאט, בינהם הסכמה כי מפיצי פיאט בברזיל ובאירופה ישווקו לפחות מוצר אחד מבית הקונצרן האמריקני וכן שיתוף טכנולוגיות במטרה להפחית את פליטות ה-CO2 בכלי הרכב האמריקניים. בנוסף, קונצרן קרייזלר הציג הכנסות של 1.5 מיליארד דולר ממכירות מחוץ לצפון אמריקה (ארה"ב, קנדה ומקסיקו) בתקופה שלאחר יוני 2009.

למרות שבפועל הקונצרן האמריקני נמצא בשליטת פיאט, הקבוצה האיטלקית היא השנייה בקרב מחזיקי המניות - 59.2 אחוזים נמצאים בידי קרן VEBA של איגוד עובדי ענף הרכב האמריקני. יתר מחזיקי המניות הם משרד האוצר האמריקני (8.6 אחוזים) והממשל הקנדי (2.2 אחוזים).

היעד הבא של פיאט - החזקה ב-35 אחוזים מקרייזלר, יתאפשר רק לאחר שקווי הייצור האמריקניים יחלו בייצור דגם אחד לפחות למותגי הקונצרן (כולל דודג' וג'יפ) המבוסס על פלטפורמה מבית פיאט ומנועו יציג צריכת דלק של 17 ק"מ לליטר. בהמשך, שואפת פיאט להחזיק לפחות ב-51 אחוזים ממניות הקונצרן אולם בעבור 16 האחוזים הנותרים היא כבר תיאלץ לשלם בעוד שעד כה הועברו לידיה המניות בתמורה לטכנולוגיות וידע שהיו ברשותה.

נציין כי בעקבות מהלכה של פיאט, היא החלה לשווק את מכוניותה בארה"ב כאשר ראשונה לעשות זאת היא ה-500 האופנתית. בהמשך צפוייה גם אלפא רומיאו לשוב ליבשת הרחוקה, אולם בשלב זה ישנם דיווחים כי זה ייתרחש לפני 2013. במקביל, פיאט תשווק באירופה ובמדינות נוספים בעולם את מכוניות קרייזלר החדשות (200 ו-300) תחת מותג לנצ'יה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully