וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: שברולט מאליבו החדשה

20.4.2011 / 7:28

שברולט חושפת את מאליבו החדשה ובדרך נפרדת סופית ממנוע ה-V6 לטובת טכנולוגית הינע חסכונית. העיצוב לעומת זאת, פחות מהפכני

עם הדור האחרון של מאליבו (2008) הצליחה שברולט לפלס את דרכה בין היפניות ופורד החזקה כמשפחתית גדולה, בטוחה ואטרקטיבית שנוגסת בנתח שמן מעוגת הרווחים. כלי התקשורת בארה"ב התחברו בחדווה לשינויים החיוביים שג'נרל מוטורס ערכה אחרי הדור השישי הבינוני, וזאת על אף הקשיים הכלכלים שמוטטו את התאגיד. היא התברגה בראש מצעדי המכירות ואפילו קטפה את התואר "מתיחת הפנים המוצלחת ביותר בשנת 2008" על ידי 'קלי בלו-בוק'.

יחד עם זאת, בשברולט הבחינו בכמה מהלכים שמעיבים על החגיגות, כמו למשל שיונדאי וקיה חותרות תחתיה וקצב התקדמותן מחלחל לתודעה האמריקנית. ולכן, במקום לדרוך במקום שנה נוספת הקדימה את השקתה של מאליבו החדשה בחמישה חודשים, והשיקה אותה במסגרת תערוכת הרכב בשנחאי קצת לפני הבכורה האמריקנית בסוף החודש בניו-יורק. הפעם הם אומרים זו רפורמה יסודית שכמעט ורוקנה להם את המשאבים במסגרת החידושים. המאליבו עומדת להיות האמריקנית הראשונה שתופץ בשש יבשות ו-100 מדינות.

התבנית של מאליבו היא אבולוציה של פלטפורמת אפסילון ש-GM מטפחת משנים קודמות. היא חולקת מקום עם אופל אינסיגינה, ביואיק ריגל, סאאב 9-3 ועוד. בדור השמיני של מאליבו, ג'נרל מוטורס מחזקת אותה על כל צדדיה החל מסעיף האופנה (עיצוב חיצוני בהשארת קאמרו לטענתם) עד לשלדה משופרת, מערכת מתלים פחות ארכאית ותא נוסעים שאותחל מחדש בהשקעה כספית עד הסנט האחרון. היא אמנם קצרה מקודמתה באורך ובמפשק הסרנים בכמה ס"מ בודדים, אך היא רחבה יותר בזכות תוספת של 113 ל' בשטח הפנים ומעניקה שדה מאורגן ואווירה של מכונית עתירת מרחבים מכפי שהייתה בעשור היוצא.

המאליבו הקודמת לא הבריקה בתא הנוסעים. חומרים פשוטים והרבה פלסטיקה שללו ממנה נקודות במבחנים משווים. בהיצע החדש תהיינה שלוש רמות גימור - LT, LS ו-LTZ, עשרה גוונים חיצוניים וארבעה פנימיים. בולט במיוחד במפרטים סט בטיחותי מתקדם שלא מבייש גרמניות יוקרתיות ומגן על הנוסעים עם עשר כריות אוויר ומצלמות ראייה לאחור. בהמשך נראה כי פריסת הקבינה היא כפולה - נהג ונוסע מבודדים ומרוחקים, וזו מתקרבת בעיצובה לזו המשרתת את מותג ביואיק עם שילוב תאורת אמביינט והצללה עמוקה, לצד פיצול נקי בין המתגים ומערכות התפעול.

את התמורות הקוסמטיות תתרגם לכביש חטיבת כוח חדשה. היענותה של שברולט לענף במשבר כפו עליה לוותר על מנועי ה-V6 הגזלנים ולהתחמש במנועי ארבעה צילינדרים. את מרב המכירות תעשה גרסת ה-2.5 ל' אקו-טק (בלוק אלומיניום) לה הזרקה דלק ישירה ואמצעים להפחית את הנזק לסביבה ולכיס. ההספקים הלא רשמיים מדברים כרגע על 180-190 כ"ס, 25.4 קג"מ ומיאוץ ל-100 קמ"ש בפחות מ-8 שניות. השידוך הוא לתיבת הילוכים אוטומטית שש מהירויות (היידרה-מאטיק), ולדברי מארק רונסון בכיר בקרב מהנדסי ג'נרל מוטורס, אפשר לצפות לצריכת דלק ממוצעת של כ-12.8 ק"מ לליטר בממוצע. עוד הוא אומר כי נשאר מרחב פעולה להתקנת מנוע היברידי. מנוע הקצה לפי דבריו ייתכן שיפיק 220 כ"ס, כמו באופל אינסיגינה.

מאליבו החדשה תעלה לרצפת ההרכבה רק בעוד כשבעה חודשים ותושק כדגם 2012. אחראים על בנייתה מספר מפעלים בארה"ב (פיירפקס) ועוד כמה מתקנים מסביב לעולם ובשלב זה מחירה טרם נקבע. מיבואנית שברולט לישראל חברת UMI נמסר לוואלה! רכב כי מאליבו החדשה תגיע אלינו לקראת הרבעון השלישי של השנה הבאה.

  • עוד באותו נושא:
  • שברולט
  • umi

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully