וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן מחליפה את מוניות ניו יורק

ירון אדרי

4.5.2011 / 15:00

ניסאן היפנית מזעזעת את ניו-יורק עם זכייתה במכרז להחלפת המוניות הצהובות. הצבע נשאר, כל השאר משנה מסורת של כמאה שנים

תשכחו מפורד אמריקנית מגודלת זוללת דלק או כל גרסה דומה של יצרניות הרכב המקומיות. בפעם הבאה שתרימו יד בטיימס סקוור של ניו יורק ייתכן מאוד שתעצור לידכם ניסאן. על המהפך ההיסטורי החליטה עיריית ניו-יורק ששמה סוג של חותמת נוספת על חסרונותיה של תעשיית הרכב המקומית. לא עוד רכב סלון מגושם מדטרויט, רכב מסחרי מיפן עם מנוע צנוע וצריכת דלק ידידותית, עדיף כנראה.

בחודשים האחרונים דנו בניו-יורק על מחליפה עתידית למונית הצהובה המסורתית, הפורד קראון ויקטוריה, בסופו של הליך ארוך שהחל עוד בשנת 2007. ניסאן היפנית עמדה על הפרק כמו גם פורד עם טנדרון (קונקט) והפתעה נוספת בדמות יצרנית טורקית (קארסן ) שאף נרמז כי תהיה זו שתזכה במכרז הסופי בעקר בשל פטנט הנגישות לבעלי כסאות גלגלים.

כאמור, ההחלטה הסופית אישרה את ה-NV200 של ניסאן שעד כה נמכר באסיה ובאירופה. הרכב המסחרי יהפוך לסוג של מיניוואן להסעת ארבעה נוסעים תוך התאמתו לצביעה הצהובה. כך למשל הוא יציע מרווח פנים גדול ומשופר עם גג פנורמי ממנו ניתן לצפות אל גורדי השחקים של מנהטן. שקעי 12 וולט ו-USB יאפשרו הטענת מכשירים ניידים וכריות אוויר צידיות יגנו על הגוף והראשים. להגנת הולכי רגל ורוכבים, הכניסה תהיה דרך דלת הזזה שלא תפתיע אותם.

אייקון נוסף שייעלם אט אט הם מנועי ה-V הענקיים של הקראון ויקטוריה ודומותיה, שיוחלפו במנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ל'. צריכת הדלק שלו תאפשר להכפיל את מרחק הנסיעה כל כל ליטר בנזין, עניין חשוב בימי חשיבות סביבתית אלו ובעיקר כשמדובר במעל ל-13 אלף מוניות צהובות הגומאות בתוך העיר מעל ל-800 מיליון ק"מ בשנה ומסיעות כ-600 אלף איש מידי יום.

ניסאן תייצר את ה-NV200 מונית במפעלה שבמקסיקו והשיווק יחל בשלהי 2013 עם חוזה לעשר שנים. מחירה יעמוד על כ-29 אלף דולרים וסך כל העסקה מוערכת בכמיליארד דולרים. בנוסף, במהלך השנה הבאה תעמיד ניסאן בניו יורק שש יחידות של ליף החשמלית בגרסת מונית לצורכי ניסוי ובתוך כמחש שנים תוצע ה-NV200 בטכנולוגיה נקייה זו באופן סדרתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully