וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי i40 סדאן - התמונות והפרטים המלאים

ירון אדרי

12.5.2011 / 16:17

אחרי הטיזר יונדאי מציגה את תמונותיה של i40 סדאן החדשה ומצרפת פרטים מלאים אודות יחידות הכוח שלה. עדיין לא ידוע מועד הגעתה לישראל

יומיים אחרי שהציגה איור טיזר, יונדאי חושפת תמונות ראשונות של המשפחתית הגדולה i40 סלון, מחליפת הסונטה. זאת במסגרת חשיפתה בתערוכת ברצלונה היום (חמישי) ולקראת תחילת שיווקה באירופה. יונדאי בחרה לחשוף קודם את גרסת הסטיישן שהוצגה בתערוכת ז'נבה לפני כחודשיים.

ה-i40 שומרת על קו העיצוב העכשווי של היצרנית הדרום קוריאנית כפי שכבר פגשנו ב-ix35 למשל. בשונה מהסונטה אותה היא מחליפה, העיצוב הנבחר מעניק לה מראה שבלוני פחות ממכוניות מקבילות וצללית עם נטייה למרכב קופה יותר מאשר מרכב סדאן כשלמטה בסיס גלגלים נדיב של 2.77 מ'. מידותיה נמתחות ל-4.74 מ' באורך, 1.82 מ' ברוחב וגובהה 1.47 מ'. יונדאי מבטיחה רמת איכות ואבזור גבוהה וכן מפרט בטיחותי עשיר שיעניק לה כך לדבריה חמישה כוכבי ריסוק.

עם תחילת שיווקה תוצע ה-i40 עם ארבעה מנועים, שניים בנזין ושניים דיזל עם הספקים שבין 115 ל-177 כ"ס. יחידת ה-1.7 ל' טורבו דיזל צפוייה להיות הנמכרת ביותר בשוק האירופי בו כ-75 אחוזים מהמכוניות הנמכרות נמנות על קטגוריית לוגמות הסולר. ככלל, יונדאי צופה כי 65 אחוזים ממכירות ה-i40 באירופה תהינה עבור גרסאות הדיזל ו-35 אחוזים עבור הבנזין.

לגרסת ה-1.7 ל' דיזל הספק של 136 כ"ס ב-4,000 סל"ד ו-32 קג"מ ב-2,000 סל"ד. היא תוצע עם תיבה ידנית או אוטומטית, שתיהן עם שישה הילוכים. ל-100 קמ"ש היא תאיץ ב-10.2 שניות ומהירותה המרבית נושקת ל-200 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת שלה הינה 22.2 ק"מ לליטר ופליטת ה-CO2 רושמת 119 גק"מ. יחידה זו תזכה גם לגרסה מופחתת הספק עם 115 כ"ס ב-4,000 סל"ד ו-26.5 קג"מ ב-1,250 סל"ד. לזו תיבה ידנית בלבד המאיצה בה ב-12.9 שניות ל-100 קמ"ש ול-190 קמ"ש מרביים. גרסה זו תציג צריכת הדלק ממוצעת של 23.3 ק"מ לליטר ו-113 גק"מ.

אופי השוק הישראלי הרחוק מזה של האירופים יביא אלינו את מנועי הבנזין אולם טרם ידוע מתי, בעיקר היות ולאלה ישודכו בשלב זה רק תיבות ידניות כפי שמתברר מהודעת היצרנית. גרסת הבסיס תקבל את יחידת ה-1.6 ל' לה 135 כ"ס ב-6,300 סל"ד ו-16.8 קג"מ ב-4,850 סל"ד. מהירותה המרבית 195 קמ"ש ול-100 קמ"ש היא מאיצה ב-11.6 שניות. צריכת הדלק הממוצעת הינה 16.6 ק"מ לליטר ופליטת ה-CO2 רושמת 140 גק"מ.

יונדאי משיקה עם ה-i40 את מנוע ה-2.0 ל' החדש שלה שיפיק 177 כ"ס ויהיה הבכיר במשפחה לפחות בשלב זה. שיא ההספק מתקבל ב-6,500 סל"ד ושיא מומנט של 21.7 קג"מ נרשם ב-4,700 סל"ד. בגרסת מנוע זו תאיץ ה-i40 ל-100 קמ"ש בתוך 9.7 שניות ומהירותה המרבית 210 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת הינה 14.7 ק"מ לליטר ו-156 קג"מ היא פליטת ה-CO2.

תחילת שיווקה של יונדאי i40 החדשה באירופה צפוי לרבעון האחרון של השנה. היצרנית מדרום קוריאה מצפה למכור כ-60 אלף יחידות מדי שנה ושואפת להחזיק בשלושה אחוזים ממכירות הסגמנט כבר בסוף השנה הנוכחית כשמולה פולקסווגן פאסאט, פיג'ו 508 ואחרות. כאמור, כפי שמסרה השבוע היבואנית לישראל חברת כלמוביל, עדיין לא ידוע מתי יחל שיווקה אצלנו.

יונדאי i40. אתר יצרן
יונדאי i40/אתר יצרן

  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully