וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד תכשל במבחני איכות?

9.6.2011 / 8:20

פורד סופגת ביקורות נוקבות בגלל הליקויים שהתגלו במערכות הבידור של רכבי הפנאי החדשים. האם היא מסורבלת מידי?

פורד תחת אש. היצרנית מדטרויט שדורגה אשתקד על ידי ירחון הצרכנות 'קונסיומר ריפורטס' למותג העממי עם הכי פחות ליקויים באיכות ובגימור, עלולה למצוא את עצמה על דוכן הנאשמים. ההנהלה תחת שרביטו של המנכ"ל אלן מולאלי, מביעה חשש שלא יספיקו האחראים לתקן עד ה-23 ביוני (המועד בו יפרסם מכון JD פאוור סקר איכות מקיף חדש) את התקלות שהתגלו במערכת המולטימדיה המשוכללת MY FORD TOUCH, המותקנת בכלי-הרכב המודרניים של החברה.

מולאלי שניסח את תכנית ההבראה שהצילה את פורד מקריסה כלכלית בשנת 2009, מסר ל'בולמברג' כי החברה מחויבת להדק את בקרת האיכות של מוצריה לאור קפיצת המדרגה המשמעותית שעשו היצרניות המתחרות המובילות בענף הרכב. "יש לנו תקריות ספציפיות במערכת התצוגה והבקרה הקולית ברכבי הפנאי שלנו. כרגע אנחנו מתמקדים בכיול מערכת ה-SYNC וה-MY FORD TOUCH".

מערכות אלה, שנמצאות בשירות פורד אדג' למשל, הן פיתוח של דור קודם לתצוגות משולבות מסך מגע והפעלה קולית שנכנסו לשימוש לא מזמן, ועל כן נתקלים הוגיה בחבלי לידה. "זה יהיה בדיוק כמו מוצרים אלקטרונים. נביא את הכי טוב שיש בזמן אבל נדאג לשפר הכול, בהתאם לדרישות והביקורות". מחדד מולאלי.

הבאגים המשונים במסכי המגע של פורד גרמו לירידה חדה בציוני דגמי המותג בקרב קונסיומר ריפורטס, שיצא החודש לבדוק אילו מערכות בידור הן הכי ידידותיות כלפי המשתמש הממוצע. פורד אקספלורר החדש (שטרם הגיע לישראל) זכה לציון נמוך מאוד ודורג רק במקום ה-17 מתוך 19 כלי רכב שנבחנו. "אספנו תלונות מאנשים שסיפרו על מסכים שכבו מעצמם", אומר סגן נשיא JD פאוור דיוויד סרגנ'ט לאתר הכלכלי. "פורד חוששת מביצועים ירודים בסקר העתידי על פי המידע שיש להם. זה תמרור אזהרה לענף ולשווקים שיכול מאוד להיות שתהיה להם בעיה רצינית לטפל בזה". מוסיף סרגנ'ט.

במטרה לשדרג את היחס כלפי הרוכשים ולמנוע מבוכות, פורד הפעילה תכנית שירות שמקציבה כ-40 דקות מזמנו של נציג מהחברה עבור לימוד והסברים לכל מי שחפץ בדגם המצויד במערכות לעיל. "חובה להדגיש שיחד עם התקלות הללו, פורד היא היצרנית שמציגה את השיפור העקבי הגבוה ביותר בשנים האחרונות בשירות ובאיכות", מסביר דיוויד צ'מפיון, בוחן בכיר בקונסיומר ריפורטס. לדבריו, המשך דרכה של המערכת המשוכללת מותנה ביכולת הארגונית של פורד להתקדם עם הטכנולוגיות. "הם מאמינים בתפישה פשוטה: או שאתה זורם עם העולם, או שאתה מובס בדרך".

פורד חשוב לומר, אינה היחידה ששמה נקשר עם סרבול מערכות בידוריות. גם ב.מ.וו שהמציאה לפני עשור כמעט את ממשק ה-iDRIVE נתקלת בלקוחות שלא מבינים מדוע אי אפשר לפשט את תפעולן, כך שהעיניים לא תצטרכנה לנדוד באופן תכוף מהדרך. החברה הבווארית זכתה גם היא למקום נמוך בסקר של קונסיומר ריפורטס לא הרחק מפורד. "קל מאוד לאבד מוניטין. לבנות אותו זה הרבה יותר קשה. אני מניח שהיצרניות תעבודנה יום ולילה כדי לטפל בליקויים", כך מסכם סרגנ'ט.

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully