וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגואר: 1,316 ק"מ על מכל דלק

29.6.2011 / 11:00

מכונית הסלון יגואר XF דיזל סחטה 1,313 קילומטרים ממכל דלק של 64 ל' במסגרת מבחן נהיגה מפרך. כיף לחסוך?

הישג מרשים ליגואר. גרסתה המחודשת של הסלונית XF המצויידת במנוע 2.2 ל' טורבו דיזל, רשמה שיא של 816 מיילים על מכל דלק בודד, שהם כ-1,316 קילומטרים. המכונית יצאה למסע ארוך ממפעל הייצור הבריטי הממוקם בברומיץ' כשבסיפונה שני נהגים, וסיימה את המירוץ בקו הגמר הגרמני במינכן, תוך שהיא חולפת על פני ארבע מדינות בדרכה.

את מושב הנהג אכלס דיוויד מקדגוויק, נהג מבחן של קבוצת הסוכנים ביגואר, כשלצידו אחיו אלכסנדר המשמש כנווט. היגואר דיזל התייצבה על קו הזינוק כשמד הקילומטרים שצברה מורה על כ-4,900 ק"מ עד כה, קרי מדובר במכונית כמעט חדשה. השניים יצאו לדרך כשמערכת הניווט מדריכה אותם בין פקקים, כבישים מהירים, כפרים ועוד דרכים מפותלות, כל זאת על מנת לשמור על אמינות המבחן. בסיום, ממוצע הצריכה שלה עמד על קצת יותר מ-20 ק"מ לליטר.

על גודל ההישג מברכים ביגואר, כפי שמציין זאת מהנדס החטיבה באנגליה אנדי ווהימן. "כל צוות הפיתוח מאוד גאה ביגואר 2.2 ל' טורבו-דיזל. זה מוכיח שבהחלט אפשר לשלב חסכון עם הנאה". ה-XF נזכיר, מפיקה כ-190 כ"ס ו-45.9 קג"מ מהיחידה בחזית. אחראית על העברת הכוח היא תמסורת אוטומטית תוצרתZF לה שמונה הילוכים, המאיצה את המכונית ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות ועד מהירות מרבית של 220 קמ"ש. גם הנזק לסביבה אגב, אינו מהחמורים שכן הבריטית משחררת 149 גק"מ CO2 בסך הכול.

  • עוד באותו נושא:
  • יגואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully