וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שברולט וולט מוצגת רשמית בישראל

28.6.2011 / 13:43

המכונית החשמלית, שברולט וולט עושה את צעדיה הראשונים בישראל. תציע 160 כ"ס ומנוע מאריך טווח. השיווק המקומי בעוד שנה

שברולט וולט, המכונית החשמלית החדישה מארה"ב הושקה היום (שלישי) על ידי יבואנית שברולט לישראל, UMI. באירוע מיוחד שנערך עבורה, הוצגה היום רשמית שברולט וולט בישראל, כסנונית הראשונה בהיצע כלי הרכב ה'ירוקים' של החברה האמריקנית בעולם ובישראל. שתי מכוניות שברולט וולט שהגיעו לישראל ישמשו את UMI ואת GM לצורכי ניסוי ועריכת תקינה מקומית, זו הסיבה מדוע השתיים אינן עונדות עדיין לוחיות רישוי צהובות. בהנחה שסדרת הניסויים תתנהל כמצופה, שיווק שברולט וולט יחל בישראל באמצע שנת 2011.

בדומה לטויוטה פריוס פלג אין שהושקה בישראל בשבוע החולף, גם שברולט וולט מסוגלת לטעון את הסוללות באמצעות מערכת החשמל הביתית וגם מכונית זו עומדת בפני ההכרעה החשובה אם תוכר על ידי רשויות המס כמכונית חשמלית או כהיברידית.

אנשי שברולט ממהרים להסביר כי בניגוד לטויוטה פריוס פלג-אין, שברולט וולט אינה מכונית היברידית משום שההנעה שלה מבוססת על טהרת החשמל כאשר בקרבה מושתל גם מנוע בנזין בעל 4 צילינדרים ובנפח של 1.4 ליטר אשר משמש לצורך הטענת הסוללות במקרה ואלה התרוקנו, כלומר, כמאריך טווח הנסיעה. למנוע בעירה פנימית זה אין חיבור ישיר לגלגלי הרכב והוא אינו משמש להנעת הרכב, אלא לטעינת הסוללות בלבד. בניגוד גמור למערכת הקיימת בטויוטה פריוס למשל אשר המנוע החשמלי פועל במקביל למנוע בנזין המשמש בעיקר להנעת גלגלי הרכב.

שברולט וולט, המכונית החשמלית החדשה הגיעה לישראל. קובי ליאני
שתי יחידות הגיעו לניסוי בישראל/קובי ליאני

דויד עיני: "הקרב על שקע החשמל רק התחיל"

יו"ר UMI, יבואנית שברולט לישראל הסביר במסיבת העיתונאים, שהקרב על שקע החשמל רק החל בישראל. יותר ויותר מכוניות חשמליות מגיעות לישראל ואיש עדיין אינו יודע כמה יעלה החשמל לתחבורה, אך כן ניתן לומר שהמכונית החשמלית תהיה יקרה יותר ממכונית בנזין מקבילה, לכן אי אפשר לומר בוודאות שהמכונית החשמלית תהיה זולה. מחירה של זו עומד כעת על 44,000 דולר בארה"ב, כ-152,000 שקלים לפני מסים מקומיים. מכאן שאם זו תוכר כמכונית כשמלית במדרגות המס (10 אחוז מס בלבד), מחיר הצפוי לנוע סביב ה-200 אלף שקלים. כשזו תשווק, היא תיועד ללקוחות חובבי טכנולוגיה בעיקר, כך מציין ירון גורטלר, סמנכ"ל השיווק של UMI.

אולם לדבריו, בניגוד למכוניות החשמליות והכלאיים (היברידיות) האחרות, שברולט וולט לא מצריכה מבעליה לשנות את הרגלי החיים שלהם לאחר רכישתה. מערכת ההנעה המתוחכמת שלה שכוללת סוללת ליתיום-יון בהספק של 360 וולט, שני מנועים חשמליים ומנוע בנזין המשמש כגנרטור מאריך טווח, אמורה לאפשר טווח נסיעה של 40 ועד 70 ק"מ על חשמל בלבד, כאשר אז נכנס המנוע הבנזיני לפעולה ומאריך את טווח הנסיעה על ידי טענת הסוללה לכדי 480 ק"מ נוספים (נפח מכל הבנזין כ-40 ליטרים).

על הנייר וכפי שיכולנו להתרשם מהנהיגה הקצרה שהוקצתה לנו, ביצועיה של שברולט וולט טובים מאוד. המנוע החשמלי מפיק 150 כ"ס, אך הנתון המשמעותי יותר הנו 37.7 קג"מ הזמינים כבר מ-0 סל"ד. כוח זה מאפשר לה לזנק מעמידה ל-100 קמ"ש בכ-9 שניות ולהגיע למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 160 קמ"ש.

טעינת הסוללות יכולה להיעשות כאמור בשני אופנים - על ידי מערכת החשמל הביתית עם אפשרות לשלוש אמות ניהול - טעינה מידית, טעינה בהתאם לשעת הנסיעה המתוכננת הבאה, או בהתאמה לשעות השפל בתעריפי החשמל והכל בשלט רחוק דרך מכשיר האייפון. זמן הטעינה יעמוד על 4 ועד 8 שעות, בהתאם לכוח החשמל המוצע (4 רמות שנעות בין 8 ל-16 קילוואט). לחילופין, יכולות הסוללות להיטען על ידי מנוע הבנזין הפנימי. כמקובל בקרב המכוניות החשמליות, הוולט מסוגלת לאגור גם את אנרגיית הבלימה של הרכב בעת לחיצה על הבלמים כדי להחזיר חשמל לסוללה.

תא הנוסעים שלה דומה מאוד לזה של שברולט קרוז, אך עם שתי קפיצות קדימה מבחינת התצוגה והטכנולוגיה. בזה של הוולט ניתן למצוא שני מסכי אינפורמציה, הכוללים את כל המידע על הרכב וזרימת האנרגיה בו, כולל חיווי על כניסת מנוע הבנזין לפעולה. הקבינה האיכותית שלה מיועדת להכיל 4 נוסעים עם מרווח טוב (בסיס גלגלים של 268.5 ס"מ) ואף להציע תא מטען נדיב ללא ההגבלה של הסוללות שבתוכו, בדומה לרנו פלואנס ZE. השברולט גם מציעה 8 כריות אוויר ואף ציפוי עור למושבים. אולם, כדי לחסוך במשקל, הוולט אינה נושאת גלגל חלופי ומסתפקת בערכת ניפוח. אם כבר נגענו בצמיגים, אלה מגיעים מתוצרת גודייר ומסוגלים להפחית את ההתנגדות לגלגול ב-27 אחוזים כדי להקטין את צריכת הדלק.

UMI מציינים כי הם נמצאים בשלבים מתקדמים להתחלת שיווק הרכב וכי היצרנית מעניקה 8 שנים או 160,000 ק"מ אחריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully