וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובארו: מיליון מכוניות בשנה

ירון אדרי

7.7.2011 / 12:30

יצרנית הרכב היפנית סובארו תשיק שלושה דגמים חדשים ומכונית היברידית בתוך חמש שנים. היעד – מכירת מיליון מכוניות בשנה בתוך עשור

סובארו מתקשה להתרומם בשנים האחרונות מול מתחרותיה על פלח הרכב העממי בעולם. היצרנית היפנית שמתעקשת על מנועי בוקסר והנעה כפולה, לא רוצה להמשיך ולדשדש מאחור וכעת היא מציגה תוכנית חומש חדשה עם יעד לצמיחה של 40 אחוזים במכירות ו-50 אחוזים בהכנסות. בתקופה זו תשיק סובארו שלושה דגמים חדשים ומכונית היברידית ובתוך עשור שואפת החברה למכור מיליון מכוניות בשנה.

סובארו מכנה את התוכנית החדשה שלה 'Motion V', ובכך רומזת שתשמור על הזיקה למכונית עם יכולות דינמיות. אלא שהתוכנית נכון לכרגע לא מקבלת גיבוי בדמות פעילות ספורטיבית כמו חזרה רשמית למירוצי ראלי למשל. את הפינה הזו תשלים מכונית הספורט-קופה המשותפת לטויוטה, שבניגוד לתיזה של סובארו תסתפק בהנעה אחורית ולא כפולה.

דגם חדש שעתיד להיחשף בקרוב הוא הדור החדש לאימפרזה המשפחתית שיחליף את הדור הנוכחי שנים ספורות בלבד לאחר שהושק. לזה תצטרף גם גרסת פנאי בשם VX, שכבר הוצגה כקונספט. הדגם השלישי כפי ככל הנראה יהיה מכונית מיני או סופרמיני משותפת לטויוטה. מכונית היברידית צפויה להיחשף ב-2013 וגם במקרה זה כבר זכינו לראות רמיזה בדמות ההייבריד טורר קונספט. זו שומרת על הגנים של סובארו עם מנוע בוקסר (תיבת הילוכים רציפה) ושני מנועים חשמליים על כל סרן שלמעשה יעניקו לה הנעה כפולה.

סובארו יודעים שבמציאות של היום מכוניות טובות אינן מספיקות, ואת הערך המוסף ינסו אנשי החברה להעניק עם טכנולוגיות נלוות ובראשן בטיחות. בסובארו שואפים להוביל בתחום זה כפי שנכתב בהודעה הרשמית עם מערכות קדם תאונה כמו ה-'EyeSight' ובקרות מתקדמות. כמו כן, יעד נוסף הוא צמצום של 30 אחוזים בצריכת הדלק ופליטת המזהמים.

כאמור, סובארו מכוונים לייצור ומכירת מיליון מכוניות בתוך עשר שנים כאשר היעד לשנת 2016 אז תסתיים התוכנית הנוכחית הינו 900 אלף יחידות, עלייה של 40 אחוזים ביחס לכיום. כמו כן, בסובארו רוצים לראות גידול של 50 אחוזים בהכנסות לכדי 1.5 מיליארד דולרים. שוק היעד העיקרי הוא ארה"ב (380 אלף יחידות) ואחריו סין (180 אלף יחידות) ויפן (160 אלף יחידות).

גם בישראל לא זוכה סובארו לחיים קלים. במחצית הראשונה של 2011 מכרה היבואנית יפנאוטו 2,190 יחידות, ירידה של שלושה אחוזים ביחס למספר המכירות אתשקד. בשנת 2010 מכרה יפנאוטו 4,681 מכוניות חדשות, ירידה של 16 אחוזים ביחס ל-2009 וזאת בשנת שיא בה צמח שוק הרכב כולו ב-25 אחוזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully