וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס B קלאס החדש נחשף

ירון אדרי

12.7.2011 / 12:11

מרצדס חושפת פרטים ראשונים ותמונות של B קלאס החדש לפני הצגתו במסגרת תערוכת פרנקפורט. עיצוב חדש, מנועי טורבו חסכוניים ושלל מערכות טכנולוגיות מתקדמות

מרצדס החלה לחשוף את הדור החדש למיניוואן הקומפקטי B קלאס, ובשלב הראשון מסתפקת בתמונות מעורפלות ומידע על הטכנולוגיות שיקבל. בחודשיים הקרובים עד לפתיחת תערוכת פרנקפורט שם הוא יוצג באופן רשמי, נקבל עוד ועוד מידע אודותיו כאשר ברקע עומדת התחרות הקשה מול אודי וב.מ.וו. ה-B קלאס הוא התשובה המשפחתית?

כמו כל דור חדש, B קלאס זוכה לגידול בממדיו לטובת מרווח הפנים לנוסעים וכן בשם קו העיצוב העכשווי במותג. מידותיו הן 4.36 מ' באורך (תוספת של 8.6 ס"מ) ו-1.79 מ' ברוחב, כאשר רק ממד הגובה רושם קיטון קל של 4.3 ס"מ לכדי 1.56 מ'. מידת בסיס הגלגלים לא פורסמה, אולי בשל העובדה כי היא לא תשתנה בהרבה היות והדור החדש ישמור ככל הנראה על פלטפורמת קודמו. נתון מעניין נוסף הוא מקדם החיכוך שבחבילת האקו יציע 0.24cd, נמוך אפילו מטויוטה פריוס.

גם היצע המנועים כמתבקש מתקנות זיהום האוויר ההולכות ומחמירות, זוכה לשדרוג כולל. לכל ארבעת המנועים המיועדים ל-B קלאס, בנזין ודיזל, מגדשי טורבו לטובת שיפור נתוני הכוח והביצועים במקביל לירידה בצריכת הדלק ופליטת המזהמים. מנועי הבנזין יציעו נפח של 1.6 ל' עם 122 כ"ס ו-20.4 קג"מ ול-2.0 ל' 156 כ"ס ו-25.5 קג"מ. מנוע הדיזל בנפח 1.8 ל' יציע שתי גרסאות – 109 כ"ס עם 25.5 קג"מ ו-136 כ"ס עם 30.6 קג"מ. בעתיד צפויים להצטרף להיצע מנועים נוספים, אולי גם אקולוגיים (היברידי, חשמלי וכדומה). תיבות ההילוכים תצענה שבעה יחסי העברה בגרסה הרובוטית כפול מצמדים ושישה בגרסה הידנית.

"שום דגם בהיסטוריה של מרצדס לא זכה לכל כך הרבה שינויים במכה אחת", כך אומרים בכירי החברה. הצהרה זאת מסתמכת על הכתוב לעיל ועל הטכנולוגיות שתטמיע החברה במכונית. בכל הקשור לבטיחות, יקבל B קלאס את הגרסאות המעודכנות ביותר של מערכות הבקרה המוכרות של קונצרן דיימלר בינהן תאורה אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, סטייה מנתיב, עזר לחניה, מניעת התנגשות בהמצאות רדאר ועוד. חלק ניכר מהמערכות יגיע כבר בגרסת הבסיס, משמע מרצדס רוצה להיות קובעת הסטנדרט בסגמנט.

מרצדס כאמור תנצל את השבועות הקרובים כדי לגלות עוד פרטים על הדור הבא ל-B קלאס בליווי תמונות ברורות יותר. הצגתו הרשמית תהיה בתערוכת פרנקפורט בחודש ספטמבר כשמכירות באירופה תחלנה בחודש נובמבר הקרוב. שיווק B קלאס בישראל החל ב-2007 עם הדור הקודם, אך היא לא נמכרה במספרים גדולים. טרם נמסר מהיבואנית חברת כלמוביל על תוכנית השיווק לדור החדש.

מרצדס B קלאס 2012. אתר יצרן
מרצדס B קלאס 2012/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully