וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגואר E טייפ שוברת שיא גינס

ירון אדרי

16.8.2011 / 8:49

767 מכוניות יגואר E טייפ עלו להקפה במסלול המירוצים סילברסטון כחלק מציון יום השנה ה-50 להווסדה. קלאסיקה של ממש בעולם מודרני

יגואר E טייפ מציינת השנה את חגיגות היובל וכל הזדמנות מנוצלת לאירוע חגיגי. אחרי המחוות שנעשו לה במסגרת פסטיבל המהירות של גודווד, כעת זה אירוע 'סילברסטון קלאסיק' שעוזר ליצרנית לרשום לזכותה שיא גינס – 'התהלוכה הגדולה ביותר אי פעם של יגואר E טייפ'.

שיא גינס יגואר E טייפ. אתר יצרן
מעל 800 מכוניות על המסלול, השיא נסגר על 767/אתר יצרן

המספר הנקוב לצידו של השיא הוא 767 מכוניות מהדגם המוערך של יגואר שזוכה לתשבוחות גם היום, 50 שנים אחרי השקתו. למעשה, מעל 1,000 מכוניות הגיעו למסלול הפורמולה 1 הבינלאומי ומעל 800 מהן השתתפתו בתהלוכה. אולם, בקיזוז המכוניות שלא עמדו בתקנות המחמירות של גינס נקבע המספר 767 כרשמי. המשתתפים אגב הגיעו מכל העולם ופרט לאירופה נרשמה התפקדות של בעלי E טייפ מאוסטרליה, מקסיקו, צפון אמריקה ועוד.

שיא גינס יגואר E טייפ. אתר יצרן
מכוניות מכל העולם הגיעו לחלוק כבוד/אתר יצרן

בין מאות המכוניות שעלו על המסלול, היו גם כמה משמעותיות ביותר בחיי הדגם. קח למשל המכונית הוותיקה ביותר בעלת מספר הרישוי 9600 HP, היחידה שנותרה בחיים מסדרת האב טיפוס של 1960 שנה לפני ההשקה הרשמית. כך גם הרודסטר הקשישה ביותר 77 RW והרודסטר 848 CRY שהשתתפה במספר הרב ביותר של מירוצים בשנת ההשקה ושגם השתתפה בסרט הג'וב באיטלקי המקורי.

שיא גינס יגואר E טייפ. אתר יצרן
מעל 80 אלף צופים חזו ביותר מ-7,000 מכוניות קלאסיות/אתר יצרן

מעל 80 אלף צופים צפו במחווה ליגואר E טייפ, שהייתה רק לדובדבן בקצפת הקלאסית שפקדה את המסלול. מעל 7,000 מכוניות אספנות הניבו תצוגה מרהיבה בסילברסטון כיאה לאירוע הגדול מסוגו בתחום זה עם השתתפות של כל מועדוני הרכב הבריטיים. עם תרבות מוטורית שכזאת כל שנותר הוא לנסות ולשער לאיזו מכונית מודרנית יחגגו כך חמישים?

שיא גינס יגואר E טייפ. אתר יצרן
שיא גינס יגואר E טייפ/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully