וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס מציגה: SLK55 AMG

מרצדס משיקה את ה-SLK55 AMG החזקה בתולדות סדרת הרודסטר היוקרתית. עדיין לא נוק אאוט לפרצוף של פורשה בוקסטר, אבל בוקס היא שולחת

מרצדס מאוד מתגאה ב-SLK החדשה שלה עליה נהגנו לא מזמן. עד כדי כך, שהיא החליטה לחרוג ממנהגה ולייצר לה ברוח העולם המתרוקן ממשאביו מנוע טורבו-דיזל נקי וירקרק שמחלץ 201 כ"ס ו-128 גק"מ. אבל כמו מותג נאמן למסורת, שבונה את גרעין לקוחותיו על נהגים נטולי מחויבות כלפי הסביבה, היא מציעה החל מהסתיו את האלטרנטיבה המטנפת לאותה לוגמת סולר בדמותה של מהדורת ה-AMG, גרסה שמסמנת אותה כחזקה ביותר בתולדות הסדרה. בפורשה מודאגים? לא בהכרח.

ה-SLK55 החדשה, לא תצא להתנצח ראש בראש עם פורשה בוקסטר S. בדיימלר ינסו לפתות את המתחבטים לבחון חלופה לאומית שונה לשטוטגרט, שמתהדרת במנוע חדש ובשל שיוצא את חטיבת הביצועים של דיימלר. מדובר כאן ביחידה סוחפת שמחלצת ממנוע שמונה צילינדרים בנפח 5.5 ל' הספק של 422 כ"ס ב-6,800 סל"ד (360 כ"ס בקודמת משנת 2008) ומומנט של 54.9 קג"מ מ-4,500 סל"ד.

מה נעדר מ-SLK AMG החדשה? מגדש טורבו. אבל זה לא קריטי כשהתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.7 שניות בשידוך לתיבת שבעה הילוכים אוטומטית. היא תצרוך בממוצע (אופטימי משהו) כ-10 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת על ידי טכנולוגיית ניתוק צילינדרים ומנגנון 'עצור וסע', ותפלוט לאוויר 195 גק"מ. מי שיבחר בצד השטן - בחבילת ביצועים משודרגת, יוכל להסיר את מגביל המהירות (250 קמ"ש) ולטפס לטווח מקסימלי של 285 קמ"ש.

בחבילה החיצונית והפנימית מארגנת מרצדס את כל מה שמקובל לרכוש מ-AMG. על גופה הנמוך והשרירי מותקנים סמלוני החטיבה, חישוקים בגוון פחם עמוק (18 אינטש על גומי בעובי 235 בחזית ו-255 מאחור) וכמובן שהתקרה המתקפלת מצוידת במערכת ה-Sky Control לוויסות התאורה מהרקיע מעל הראשים. בנוסף לכך, מערכת הפליטה לא תהיה מרגשת ללא הבדלה סלקטיבית בין צלילים; ברשימת האפשרויות מופיעה מערכת מפוקחת מחשב שמשתמשת בשסתומים על יציאות המפלט המשנים את הווקאליות בהתאם לעומס על דוושת ההאצה.

בכורתה הרשמית של מרצדס SLK55 AMG תיערך במסגרת תערוכת פרנקפורט בחודש הבא. מכירות ראשונות תחלנה באירופה מעט אחרי כן ולשאר השווקים היא תגיע לקראת ובתחילת שנת 2012.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

מרצדס SLK55AMG. אתר יצרן
מרצדס SLK55AMG/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully