וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן טיגואן חדש: נהיגה ראשונה

האח הקטן של טוארג, פולקסווגן טיגואן מקבל עדכוני עיצוב, משפר את האיכות בתא הנוסעים, מוסיף גרסאות מנועים ושומר על המחיר. נהגנו בו רגע לפני שמגיע לארץ

בתחום הקולינארי לפחות, יותר משאני אוהב לגלות טעמים חדשים, אני אוהב למצוא ישנים ומוכרים שאהבתי בעבר, כי לחדש אפשר ובקלות יחסית, אך כדי לשמור על הצלחת העבר צריך יותר מכישרון. צריך להשתדל. גם בכלי רכב העניין דומה ובזמן שכל היצרניות מנסות לחדש ולפרוץ לכיוונים אחרים, מה שמעניק לנו חוויות מוטוריות חריגות שהובילו לא פעם ליצירות משונות כמו מכוניות קופה עם 4 דלתות ואחרות.

אולם, בצד המוכר יותר של התבשיל, אנחנו פוגשים בגרמניה את הפולקסווגן טיגואן המחודש. זה הוצג בתערוכת ז'נבה 2011 לאחר שעבר עדכון חשוב של אמצע חייו ורגע לפני שהוא עושה עליה, נסענו להשקתו העולמית במינכן בנהיגה שלקחה אותנו אל מעמקי אוסטריה.

אבל מה השתנה בטיגואן המחודש לעומת פולקסווגן טיגואן היוצא, האם הוא מצליח לשפר את המרקחת של קודמו ומה חושבים האירופים על הבייבי טוארג הזה? תשובות לשאלות אלה ואחרות, בהמשך.

השקה פולקסווגן טיגואן. קובי ליאני
"גם בכלי רכב העניין דומה ובזמן שכל היצרניות מנסות לחדש ולפרוץ לכיוונים אחרים, מה שמעניק לנו חוויות מוטוריות חריגות שהובילו לא פעם ליצירות משונות כמו מכוניות קופה עם 4 דלתות ואחרות"/קובי ליאני

בסט סלר

פולקסווגן נכנסו לשוק רכבי הפנאי הבינוניים באיחור משמעותי לאחר מרבית יצרניות הרכב, אולי מתוך הרצון לוודא שכל עניין ה'קרוסאוברים' הזה באמת שווה את ההשקעה. וכך, רק בשנת 2007 הוצג הטיגואן סופית לעולם. על פניו, הוא הציע את כל מה שהיה דרוש לו כדי להצליח: הוא התבסס על השלדה המוצלחת של הגולף (דור 5 אז), הוא התחמש במנוע (מעט מוחלש) של גרסת ה-GTI, הוא גנב פריטי עיצוב מהטוארג הגדול, אך גם הקפיד לשמור על רמת מחיר של כמחצית מזה האחרון.

"לא רע", חשבנו כשפגשנו בו לראשונה וגם אם התאכזבנו מיכולות השטח שלו (שלא ממש קיימות למרות ההצהרות), גילינו שהוא יודע להציע ידידותיות מופגנת למשתמש, הוא לא מאיים או מפחיד והוא אורז את המשפחה האמידה בנעימות ובשימושיות וגם יודע להחניף לרוכש במפגש במגרש הטניס עם חברים וגם לאישתו בקפה השכונתי. סאחבק כזה.

אז בארץ הוא הצליח לא רע בכלל, אבל באירופה זו הייתה מגפה של ממש. הם אהבו אותו ממש. מה אהבו, התחרפנו עליו ומאז שהוצג ב-2007, הוא נמכר בלמעלה מ-700 אלף עותקים. והם עדיין לא שבעים ממנו, מסתבר. כי באירוע ההשקה, אנשי פולקסווגן טרחו לציין כי כבר בימי תערוכת ז'נבה האחרונה בה נחשף הדור המעודכן, נרשמו 18,000 הזמנות של לקוחות.

4 שנים אחרי, כלומר היום

בזמן שמזג האוויר (עדיין) מאיר לנו פנים למרות התחזיות הקודרות והרועמות (שיאחרו קצת ואז גם יגרמו לסגירה זמנית של שדה התעופה בזמן הטיסה חזרה לארץ), אנחנו מקבלים את המפתחות לטיגואן שילווה אותנו במשך היום וזה נחשב לגרסתו הבכירה ביותר. זה אומר מנוע 2.0 ליטר שכמו קודמו, גם כן מגיע מהגולף GTI, אך הפעם לא מתקמצן על הסוסים ומעניק 210 מהם. על הנעה אחראית תיבת DSG כפולת מצמדים ושבעה הילוכים שהביאה עמה גם את מערכת ה-XDS (מעניקה אפקט של הגבלת החלקה בדיפרנציאל בדרכים אלקטרוניות) שכבר עשתה פלאים לגולף GTI, לצד העברת הכוח לכל ארבעת הגלגלים.

בגרסה בכירה זו מוצאים גם שפע של עור בתא הנוסעים ומערכת שמע איכותית למדי עם שלל אפשרויות לחבר אביזרי שמע חיצוניים. מעל הראשים ישנו לקינוח גם גג זכוכית ענקי ששטף את הקבינה באור אירופי רך ונעים. בצד הטכנולוגי והבטיחות ההגנתית, מלבד 5 כוכבים במבחני הריסוק של ארגון הבטיחות האירופי יורו NCAP, הטיגואן מקבל בדור זה תאורה אקטיבית לפנסי החזית (תאורה מקסימלית, סנוור מינימלי), מצלמת חזית שיודעת לקרוא שלטי מהירות ואף להזהיר מפני סטייה מנתיב ואפילו מפעילה את ההגה שמחזיר את הרכב למקומו (לזמן מוגבל, עד השתלטות חזרה של הנהג על העניינים), מערכת לזיהוי עייפות אצל הנהג (מאותת בתצוגת ספל קפה בלוח המחוונים) ומתלים אלקטרוניים המבקרים את הדרך 1,000 פעם בשניה, מערכת לאגירת אנרגיית בלימה (לטעינת המצבר) ומערכת לכיבוי המנוע בעמידה (ברמזורים למשל) בנוסף למערכת לחניה אוטומטית המוכרת מהדור הקודם. עשיר, ללא ספק.

אולם, לפני שאתם נבהלים מכמות האבזור האופציונלי, נספר כי לאחר מתיחת הפנים, פולקסווגן הרחיבו משמעותית את היצע גרסאות הטיגואן. במקום מנוע יחיד, ישנם כעת שבעה - 3 דיזליים ו-4 בנזיניים. אלה האחרונים ממשפחת ה-TSI אמורים לחסוך כ-15 אחוזים בצריכת הדלק ומגיעים בנפח של 1.4 ליטר עם 122 כ"ס או 160 כ"ס וכן מנוע ה-2.0 ליטר עם 180 או 210 כ"ס.

גם העיצוב החיצוני התעדכן מאוד והטיגואן מיישר קו עם כל שאר רכבי המשפחה. הגריל נעשה דקיק וחד, יחידות התאורה התעדכנו מלפנים ומאחור עם תוספת של נוריות 'לד', אך במידות החיצוניות לעומת זאת, אין שינוי.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
השקה פולקסווגן טיגואן. קובי ליאני
"מלבד 5 כוכבים במבחני הריסוק של ארגון הבטיחות האירופי יורו NCAP, הטיגואן מקבל בדור זה תאורה אקטיבית לפנסי החזית/קובי ליאני

וזה מרגיש...?

די טוב מבחינת תא הנוסעים ואולי מעט משעמם מבחינת הנהיגה. הקבינה של הטיגואן תמיד הרגישה איכותית ומוקפדת ולאחר מתיחת הפנים, הרמה הגבוהה נשמרת. החומרים רכים ונעימים למגע, הגימור מוקפד והאווירה עצמה נעימה מאוד. פולקסווגן ערכו מעט מאוד שינויים בתא הנוסעים וקשה לחוש בהם. המרחב מלפנים יאכלס זוג הורים דשנים ומאחור יש שפע של מקום לברכיים ולראש לשני מבוגרים וילד או לשני מושבי ילדים. תא המטען גם כן מציע משלו כמעט חצי קוב של נפח הטענה ולנו אין תלונות. זה עבד טוב בעבר, אז מן הטעם הברור, לא היה טעם לשנות.

והנהיגה? ככה ככה. המסלול שהמארחים תכננו עבורנו אמנם לקח אותנו דרך כמה מקטעי הנהיגה שאינם מוגבלים במהירות (הגרסה שלנו הראתה 225 קמ"ש על הסקאלה) ומשם לנופים עוצרי נשימה בערבות הירוקות של אוסטריה, אבל לא באף כביש שניתן היה לנהוג בו באמת.

אז כן נוכל לספר לכם שהטיגואן ממשיך להיות מבצע טוב על האספלט. הוא מרגיש בטוח וצפוי והוא לא יאיים על אף נהג. גם 210 הסוסים שלו לא גורמים לו להרגיש כמו GTI במידות גדולות. התאוצה מהמקום לא תמיד נחושה ולעתים די מהוססת במצב D בתיבת ההילוכים, אשר מעדיפה להגיע אל ההילוך הגבוה ביותר בזמן הקצר והחלק ביותר כדי לחסוך בדלק ובפליטת המזהמים ורק במצב ספורט (S) בתיבה, אפשר לשכנע את זו להגיב מהר יותר ובנחישות לדרישה לביצועים והורדות הילוכים.

ההגה מצטרף לאווירה הנינוחה עם משקל קליל מאוד, ולמרות שזה מרגיש מאולחש בתחושותיו, רבים מכם יעריכו את הקלות שבתפעולו. אולם, לא מעט עבודת ידיים נדרשת כדי לסובב את ההגה מקצהו האחד לאחר עם 3.5 סיבובים מנעילה לנעילה. הטיגואן מציע גם שלושה מצבי שיכוך למתלים בגרסה הבכירה שקיבלנו - קומפורט, נורמל וספורט. אלה מקשיחות יותר ויותר את המתלים במעלה הרמות, אך לרוב העדפנו להישאר במצב הנוחות, כי ממילא לא נקראת ההזדמנות בפנינו להעמיק עמו בנהיגה ספורטיבית תובענית ולכן אין טעם לשלם את המחיר בקופצניות הנלווית להקשחת המתלים.

השקה פולקסווגן טיגואן. קובי ליאני
"אז כן נוכל לספר לכם שהטיגואן ממשיך להיות מבצע טוב על האספלט. הוא מרגיש בטוח וצפוי והוא לא יאיים על אף נהג. גם 210 הסוסים שלו לא גורמים לו להרגיש כמו GTI במידות גדולות"/קובי ליאני

המחיר ישתנה?

בסופו של יום הנהיגה בנוף המשכר של אוסטריה ורגע לפני שאנו משיבים אותו אל אנשי VW, אפשר לספר שאהבנו לגלות מחדש את הטיגואן ואהבנו את מה שהוא עדיין מציע, כאשר כעת גם לאחר תוספת של כמה תבלינים אלקטרוניים, הטעם בחך המוטורי נשאר טוב. הוא מוקפד, איכותי, זריז יחסית וחסכוני (למרות שלא השתדלנו לחסוך הוא הציג צריכה של 9.2 ק"מ לליטר בתנאים קשים).

הטיגואן המחודש לא התשנה מהותית ביחס לקודמו וזה טיבה של מתיחת פנים. אולם, הוא כן עשוי לשפר מאוד את התחרותיות שלו בשוק צפוף זה, כי אל המוניטין שצבר הטיגואן הראשון, עשויה להצטרף גם חבילה שלמה יותר מבחינת האבזור המפנק והבטיחותי שיהלמו טוב יותר את מחירו הלא זול. ואם כבר הזכרנו את המחיר, הרי שבאירופה, בזכות ייעול תהליכי הייצור, למרות תוספות האבזור, מחירו של הטיגואן נותר ללא שינוי.

מה יקרה בישראל, האם גם כאן תתבקשו לשלם מחיר זהה? אפילו מעט פחות. אם בדורו הקודם החל הטיגואן את רמות המחיר עם 205 שקלים עבור רמת הבסיס (2.0 טורבו בנזין עם 170 כ"ס), הרי שכעת מחירו של זה יחל ב-199 שקלים עבור רמת הבסיס עם מנוע דומה שמפיק 180 כ"ס. בהמשך יתכן שגם גרסת ה-160 כ"ס (1.4 TSI כאמור) הזולה יחסית תגיע אלינו.

עוד מבחני רכב והשקות בוואלה! רכב

ספרו לחברים שלכם בפייסבוק על המבחן לפולקסווגן טיגואן החדש

מדברים על מכוניות ואופנועים בפורום הרכב של וואלה!

פולקסווגן במדריך הרכב הגדול

השקה פולקסווגן טיגואן. קובי ליאני
"הוא מוקפד, איכותי, זריז יחסית וחסכוני/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully