וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה: פולקסווגן UP! החדשה

פולקסווגן UP! החדשה הושקה באיטליה, שנה לפני שהיא מיועדת להגיע לישראל. האם רחובות רומא טובים לה כמו רחובות תל אביב?

אם בעבר הנחת הבסיס ששוק הרכב בישראל סובל מקיבעון פלחי, הרי שהשנים האחרונות שלחו את כל העוסקים במלאכה לשיעורי עזר. הקרוסאוברים הפציצו, המתחרות מקוריאה נסקו, רכבי היוקרה נבלמו ופלח המפתיע ביותר, הוא ללא ספק מכוניות מיני. כן, אותן מכוניות זעירות שאלפים רבים מכם למדו לאהוב מאז שהגיעה אלינו סוזוקי אלטו.

למרות המפרט הבסיסי, רבים גילו שכלי התחבורה הזעיר הזה הוא בדיוק מה שהם צריכים מכל הבחינות, ובייחוד בהיבט הכלכלי - מחירן של אלה נע סביב ה-60-70 אלף שקל והן יודעות להחזיר גם יופי של צריכת דלק. פולקסווגן, שככל הנראה תגיע עד סוף שנת 2011 לפסגת יצרניות הרכב בעולם, אחרי שתדיח את ג'נרל מוטורס וטויוטה, לא יכולה לשתוק לנוכח ההתפתחות הקטנה גדולה ולכן אנחנו מקבלים את הפולקסווגן UP! (אפ) החדשה. וואלה! רכב הוזמנו לאירוע השקתה העולמי ומכבישיה המטולאים של רומא מגיע אליכם דיווח אודות הגרמניה הזעירה.

השקה פולקסווגן UP!. קובי ליאני
השקה פולקסווגן UP!/קובי ליאני

הכי למעלה שאפשר

לפני ארבע שנים לערך, פולקסווגן חשפה את מכונית הקונספט הראשונה בחיי ה-UP! היו לה ארבעה מושבים, עיצוב חמוד, מעט מאוד סנטימטרים לאורך ולרוחב ומנוע אחורי (בקרקעית תא המטען) שהניע את הגלגלים האחוריים. אולם, ככל שעברו השנים, המפרט ההגיוני והבנאלי יותר תפס את חלקו. בעוד שהעיצוב הנאה מבחוץ נשמר, תא הנוסעים החללי התחלף באחר הגיוני יותר והמנוע עבר כצפוי לפנים, יחד עם ההנעה.

במפגש הראשון עם UP! החדשה, מגלים מכונית מאוד חמודה למראה. ממש שובבה וצעירה. זה מתחיל עם ממדים קטנטנים של 354 ס"מ לאורך, 164 ס"מ לרוחב ו-148 ס"מ לגובה, ממשיך עם מבנה שלוש דלתות וחלון אחורי טרפזי ומסתיים בחזית מחויכת ודלת אחורית שחורה לתא המטען עם יחידות תאורה פנימיות. אין כאן דמיון חריג לשאר מכוניות פולקסווגן, אבל המראה הייחודי הזה שמשלב גל מעט רטרו עם החישוקים בצבע המכונית ומקבלים סוכריה על גלגלים.

הכי גדולה בפנים

החשש מתא נוסעים זעיר, כשל שאר המכוניות בקבוצה, מתפוגג מיד עם פתיחת דלתות הצד הענקיות. עם בסיס גלגלים של 242 ס"מ ותכנון חכם לעובי הכיסאות ומיקום אלה מעל לבתי הגלגלים (שבעצמם נדחקו לפינות הגוף), מקבלים תא נוסעים שימושי להפליא שיכול להכיל ללא שום קושי ארבעה מבוגרים שגובהם 180 ס"מ.

הדלתות הרחבות מאפשרות גם כניסה קלה יחסית אל המושב האחורי וגם תא המטען לא מבאס. נפחו כצפוי קטן (251 ליטר), אבל הוא עמוק למדי ואת המושבים האחוריים ניתן בקלות להשכיב כדי להגדיל משמעותית (951 ליטר) את יכולת נשיאת המטען של ה-UP!.

משענת המושבים הקדמיים, למרות המבנה הדק, מציעים תמיכה טובה לגוף. אולם, כשיושבים מול ההגה, מגלים שתנוחת הנהיגה מתאימה יותר לנמוכי הקומה שבניכם. בעוד שאת המושב ניתן לכוונן לגובה רב, את ההגה לא ניתן לכוון למרחק (רק לגובה), כך שהוא עלול להרגיש רחוק מדי אם אתם מתנשאים מעל ל-180 ס"מ.

תא הנוסעים של ה-UP! נראה חביב לא פחות מהופעתה החיצונית, בייחוד בגרסה היקרה יותר. הדשבורד הגם אם מורכב כולו מחומרים קשיחים יחסית (ולא רכים כמו מרבית מכוניות פולקסווגן), מרגיש מוצק ועמיד וגם שילוב הצבעים בהחלט מוסיף לו חן, לעומת האפור המקובל בקרב מתחרותיה של ה-UP!.

מבחינת השימושיות, מוצאים בה מחזיקי כוסות, תא כפפות סביר בנפחו, תאים בדלתות וגם לא מעט אבזור, אך רק בגרסה היקרה. באירופה, פולקסווגן משווקת את ה-UP! בשלוש רמות אבזור ומרבית המכוניות שנכחו בהשקה, הציעו הכל מהכל - ניווט מובנה, מערכת שמע עם ארבעה רמקולים ועוד. גם מערך הבטיחות מלא עם בקרות יציבות וכריות אוויר חשובות, אך כאופציה ישנה גם מערכת שמסייעת במניעת תאונות חזית על ידי בלימה עצמית במהירות שמתחת ל-30 קמ"ש.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
השקה פולקסווגן UP!. קובי ליאני
מושב אחורי יעיל שגם מבוגרים גבוהים יכולים לשבת בו בקלות ובנוחות/קובי ליאני

שלושה צילינדרים ותיבה ידנית, בינתיים

פולקסווגן UP! מוצעת לבחירה עם שני מנועים. לשניהם שלושה צילינדרים ונפח של 1.0 ליטר, אך אלו נבדלים בהספקם. הראשון והחזק מפיק 75 כ"ס ואילו זה החלש יותר מבקש מכם להסתפק ב-60 סוסים בלבד. שני המנועים הללו היו זמינים למבחן באירוע ההשקה וכפי שתוכלו לשער, אין מדובר כאן בביצועים מסמרי שיער.

המנועים הקטנים שמשודכים לתיבה ידנית (בעוד שנה תוצע תיבה רובוטית עם מצמד יחיד ולא מסוג DSG) מספיקים ולא יותר. גם בתנועה עירונית מגלים שצריך לעתים לסחוט מהם את הטיפה האחרונה כדי להישאר בקצב התנועה הרומאית שמסביב, אבל גם אז כשמושכים את שלושת הצילינדרים אל הקו האדום של הסל"ד, אין שם מחץ. אז מה צריך לעשות? לשנות פאזה בראש לפני שנוהגים בה. אז מגלים מכונית שזורמת ואפילו פועמת בצורה נעימה וחלקה, גם במנוע, גם בפעולת תיבת ההילוכים וגם בתפעול המצמד. בסרק עדיין ישנן ויברציות קלות שמקורן באופן הפעולה הלא הרמוני של שלושת הצילינדרים, אך במפתיע, דווקא המנוע החלש שבהיצע היה לחלק מבין השניים.

מבחינת הביצועים, הבדיקה המהירה שלנו גיללתה שלגרסה החזקה דרושות לא פחות מ-14 שניות במיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש ובשיוט של 100 קמ"ש (כן, היא מסוגלת) המנוע מסתובב ב-3,000 סל"ד שקטים יחסית. למרות הכוח הצנוע, הבחירה במנועים צנועים אלה ברורה - כך מעניקים עדיפות לחיסכון בדלק בהתנהלות עירונית ואם לסמוך על מחשב הדרך שלה, בקילומטרים הקשים שהיא עברה בנהיגת המבחן, צריכת הדלק שמרה על ממוצע מצוין של 19 קילומטרים לליטר. בעולם תוצע בקרוב גם גרסה המונעת בעיקר על ידי גז טבעי וזו צפויה להיות חסכונית ונקיה בהרבה עם 79 גרם CO2 בלבד לקילומטר.

השקה פולקסווגן UP!. קובי ליאני
תבחרו, או 75 כ"ס או 60 כ"ס. דווקא המנוע החלש היה לחלק ולנעים יותר/קובי ליאני

נוח להתנהג

כבישיה המוזנחים משהו של רומא דומים מאוד לאלה של ארצנו הקטנה. אלה לעתים מציעים רצף של שיבושים, סלילה לא אחידה ומגדילים להוסיף גם רחובות מרוצפים (תודה לאל שלא אצלנו). פולקסווגן UP! הקטנה מתמודדת בכבוד עם הפגמים האלה והיא מצליחה לרסן את רובם באופן משביע רצון ביחס לממדיה הזעירים (ככל שהמכונית קטנה יותר, היא נוטה להיות קופצנית יותר). אולם לא כדאי לאתגר אותה עם בורות של ממש, אז המתלים הרכים שלה נכנעים וחובטים.

בסעיף התנהגות וחדוות נהיגה אין כל כך בשורה. ההגה של ה-UP! קליל וחסר תחושה ולמרות המבנה הקטן ודחיקת הגלגלים אל פינות המרכב, הגרמניה הקטנה הזו לא מרגישה שובבה בהתנהלות שלה כמו למשל הפיג'ו 107. היא לא תגרום לכם לחייך בהנאה, אלא תשמור על פונקציונליות בכל היבט. תפנו את ההגה, היא תפנה. תבלמו, היא תבלום (יכולה כאמור גם לבד) ותלחצו על הדוושה הימנית היא תתקדם. לא מעבר לכך ולא עם התרגשות או תחושה יתרה.

השקה פולקסווגן UP!. אתר יצרן
השקה פולקסווגן UP!/אתר יצרן

שאלת 70,000 השקלים

למרות הנהיגה הקצרה מאוד שאפשרו המארחים באירוע ההשקה, פולקסווגן UP! הראתה שיש בה פוטנציאל להציע יותר מאשר מקובל בקבוצה. היא נאה, מוגמרת בקפידה, בטוחה וגם חסכונית, אבל כאן בדיוק נכנסת שאלת המחיר. האם פולקסווגן UP! שתעשה עליה לארץ רק בעוד שנה תוכל להתמודד עם מחירן של מכוניות המיני הנוכחיות?

UP! עם המנוע החלש ועם אבזור דל מאוד תעלה בגרמניה רק מעט פחות מ-10,000 אירו, שהם כ-50,000 שקל לפני מסים מקומיים. וכמה תעלה בישראל? לכך אין עדיין תשובה. היא אמנם משאירה רושם ראשוני טוב יותר משל מתחרותיה והעדרה של תיבה אוטומטית אינה בעיה של ממש כך מסתבר, אבל אם זו תתומחר בישראל גבוה מ-70,000 שקלים, קשה לראות איך ה-UP! הקטנה תהפוך ללהיט מכירות כפי שפולקסווגן חוזה. זאת ועוד לפני שתאומותיה מבית, סקודה סיטיגו וסיאט מיי נלקחו בחשבון התחרות המקומית.

עוד מבחנים והשקות בוואלה! רכב

ספרו לנו מה אתם חושבים על פולקסווגן UP! בפייסבוק של וואלה! רכב

השקה פולקסווגן UP!. אתר יצרן
השקה פולקסווגן UP!/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully