וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוקאטי 1199 החדש נחשף

9.11.2011 / 11:58

דוקאטי מגיעה לתערוכת מילאנו עם התותח הכבד שלה - ה-1199 פאניגאלי. סופרבייק חדש עם 195 כ"ס ו-164 ק"ג בלבד

למרות הקשיים על מסלולי המירוצים, דוקאטי תוקפת את שוק הסופרבייק עם אופנוע הספורט החדש שלה, ה-1199 פאניגאלי. בניגוד לקודמו ה-1198 שמבוסס באופן סדרתי על קודמיו, ה-1199 תוכנן מלוח חלק כמעט לגמרי והתוצאה, כך ניתן להבין מהנתונים, קיצונית להחריד.

מלבד מעטפת חדשה וחדה למראה וכמובן שלדה חדשה גם כן, בלב המערכת פועם מנוע ה-L טווין החזק ביותר בעולם בייצור סדרתי. מנוע דזמודרומי זה ממשיך להשתמש בטכנולוגיית הדזמו של דוקאטי, אך מוסיף את השם 'סופרקואדרו' - מנוע זה שונה לגמרי ביחס לקודמו וכעת הוא מציע את היחס הרבוע ביותר מבחינת מהלך וקדח הבוכנה.

דוקאטי 1199 פאניגאלי סופרבייק. אתר יצרן
דוקאטי 1199 פאניגאלי סופרבייק/אתר יצרן

קדח הבוכנה גדל ביחס לעבר (הבוכנות נעשו דקות וקלות בהרבה), מה שאפשר להתקין שסתומים גדולים יותר בראש המנוע גם ליניקה וגם לפליטה ולגבות אך כל זה גם עם מצערות מוגדלות. כעת, עם מהלך קצר מאוד של הבוכנה, עם המעבר לשרשראות תזמון המאפשרות דיוק ועמידות גבוהים, עם דיוק מרבי במערכת ההזרקה (שני מזרקים לצילינדר) ויצירת גל זיזים בעל פעולה משתנה לטובת התנעה קלה יותר (יחס הדחיסה גבוה מאוד, מה שאפשר גם מעבר לשימוש במתנע ובמצבר קטנים וקלים יותר), יצרו הספק אדיר המשולב עם משקל גוף קל מאוד.

דוקאטי 1199 פאניגאלי סופרבייק. אתר יצרן
השור הזועם והחדש של דוקאטי. בזמן שהיצרניות האחרות מנסות לשמור על יחס של 1:1 מבחינת הספק ומשקל, דוקאטי מאתגרת אפילו את הפיזיקה/אתר יצרן

שינויים אלה ועוד רבים אחרים אפשרו למנוע להפיק הספק מסחרר של 195 כ"ס וכשאלה מתבקשים להניע אופנוע במשקל של 164 כ"ס בלבד (190 ק"ג עם כל הנוזלים), מתקבל פוטנציאל מטורף לביצועים מסחררים. דוקאטי לא שולחים את הרוכב לבדו להתמודד הם כל הכוח הזה, אלא מציידים את האופנוע החדש בשלל מערכות אלקטרוניות חדשות - מערכת ABS למסלול, DTC - בקרת המשיכה של דוקאטי עם 9 מצבים (כולל כבוי), DES - מתלים מבוקרי מחשב, DQS - קוויק שיפט להעברת הילוכים, מצערת על-חוטית וצג TFT חדיש שיחליף את לוח המחוונים הקונבנציונאלי.

מ'ליגל' יבואנית דוקאטי לישראל נמסר כי ה-1199 יגיע לישראל במהלך הרבעון השני של שנת 2012, אך טרם נקבע מחירו.

עוד חדשות דו-גלגלי בוואלה! רכב

ממשיכים לדבר על דוקאטי 1199 בפייסבוק של וואלה! רכב

דוקאטי 1199 פאניגאלי סופרבייק. אתר יצרן
דוקאטי 1199 פאניגאלי סופרבייק/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully