וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן מגדירה מחדש רכב פנאי

ירון אדרי

30.11.2011 / 11:16

תערוכת טוקיו נבחרה כבמה להצגת הדור ההנדסי העתידי של פולקסווגן. קרוס קופה קונספט הוא לא סתם SUV, הוא מציעה תפישת עולם חדשה

בזמן שהיפנים מנצלים את תערוכת טוקיו כדי להציג כל מיני וריאציות עתידיות למכונית, פולקסווגן עושה את כל הדרך מגרמניה עם משהו קצת יותר מציאותי. אמנם קונספט, עדיין, אבל נראה כי אין לבוס מרטין וויטרקון כל בעיה להגיד "תתחילו לעבוד". הרעיון הוא שילוב מרכב דמוי קופה לרכב פנאי כי עוד טיגואן לא בא בחשבון. על יחידות החשמל המניעות אותו אפשר בינתיים לוותר.

פולקסווגן קרוס קופה SUV קונספט. אתר יצרן
עיצוב חדש ופלטפורמה מודולרית. פולקסווגן קרוס קופה SUV קונספט משנה סדרי עולם/אתר יצרן

הבשורה הגדולה שמסתיר פולקסווגן קרוס קופה SUV קונספט אינה הרמיזה על רכב פנאי חדש דווקא או קו העיצוב העתידי, אלא הצגת בכורה לקו ההנדסי החדש בחברה אותו היא מכנה MQB (סימול ל-modular transverse matrix, מטריצה רוחבית מודולרית). על פלטפורמה זו יבנו הדגמים הבאים של הקונצרן ובראשום הדור השביעי של פולקסווגן גולף. אורכו של הקונספט 4.35 מ', רוחבו 1.87 מ' וגובהו 1.52 מ', בין גולף הנוכחי וטיגואן. בסיס הגלגלים גדול משני הדגמים - 52 ס"מ ו-26 ס"מ בהתאמה.

בבואה להשלים את המעטפת החיצונית בחרה פולקסווגן בסרחי עודף מנימליים מלפנים ומאחור. הסיבה לכך כפולה ונעוצה ברצון לקבל עיצוב ספורטיבי יותר וזוויות תקיפת שטח נדיבות. זווית הגישה הינה 24.2 מעלות וזווית הנטישה 32.5 מעלות, נתונים טובים עבור רכב פנאי שכזה שגובהו גם מעניק לו מרווח גחון סביר. אבל זה לבדו בוודאי לא מספיק וצריך להציץ מתחת לבגדים כדי להבין אם בכלל יש לו סיכוי לתקל עבירות קשוחה יותר ממדרכות בעיר.

פולקסווגן קרוס קופה SUV קונספט. אתר יצרן
פולקסווגן קרוס קופה SUV קונספט/אתר יצרן

כאמור, קרוס קופה קונספט נעזר בחשמל ובמקרה זה שתי יחידות הנעה המשודכות למנוע הבערה מסדרת ה-TSI. כל יחידה מותקנת על סרן וכך למעשה מתקבלת ההנעה הכפולה וגם טווח נסיעה של עד 40 ק"מ נקיים מזיהום לאחר טעינה משקע חשמל. מלפנים, מספק המנוע החשמלי 54 כ"ס ו-18.4 קג"מ בעוד שאחיו מאחור מפיק 114 כ"ס ו-27.6 קג"מ. יחד עם מנוע הטורבו בנזין מדובר על הספק משולב של 265 כ"ס המאפשר לקונספט להאיץ בתוך 7 שניות ל-100 קמ"ש ועד 200 קמ"ש מרביים.

סידור יחידות ההנעה והבחירה במנוע חשמלי להנעת הציר האחורי מאפשרים לפולקסווגן לוותר על מרכיב שעד כה היה בגדר חובה בכפולי הנעה. כעת אין צורך לנתב כוח לאחור בעזרת תמסורות ודיפרנציאל מסובכים ומספיקים לכך חיווט, ממסרים ועוד כמה רכיבי אלקטרוניקה. הרצפה השטוחה שנוצרה משאירה מקום לאחסון סוללות הליתיום-יון תוך יכולת לערוך חלוקת משקל שווה והורדת מרכז הכובד כי גם התנהגות כביש הינה דבר נדרש.

כאמור, פרט אולי לשילוב ההיברידי נראה כי פולקסווגן קרוס קופה SUV קונספט די מוכנה לייצור. רמיזות מדברות על תחילת שיווק בשנת 2014 כשהמתחרה העיקרי הנראה לעין כרגע הוא לנד רובר איווק. את מי משניהם הייתם רוצים?

לצפייה בהצגת הרכב בטוקיו הכנסו לפייסבוק שלנו

עוד על פולקסווגן בוואלה! רכב

בואו לדבר על עתיד חשמלי בפורום וואלה! רכב

פולקסווגן קרוס קופה SUV קונספט. אתר יצרן
פולקסווגן קרוס קופה SUV קונספט/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully