וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפו: מנועי הונדה החדשים

הונדה הציגה במסגרת תערוכת טוקיו את קו מנועי 'חלומות כדור הארץ' שיפחיתו את צריכת הדלק וזיהום האוויר, עם נפחים של 660 סמ"ק עד 3.5 ל'. בשווקים תוך שנתיים

הדור הבא של מנועי הונדה יקרא 'Earth Dreams Technology' - טכנולוגיית חלומות כדור הארץ, והוא יהיה לחוד החנית בדגמי היצרנית היפנית בשנים הקרובות. הונדה מדברים בשבחו של הקו המפואר ומתארים ביצועים ברמה גבוהה, רמת בידוד משודרגת וכמובן שלא פוסחים על הצהרות סביבתיות בנוסח "הורדה של 30 אחוזים בפליטת דו-תחמוצת הפחמן עד שנת 2020", בכל דגמי החברה. עוד על הפרק מנוע דיזל קומפקטי (1.6 ל') ותיבה רציפה מחודשת.

הבסיס לכל מנועי הונדה, כמו תמיד, נשען על מערכת תזמון השסתומים המשתנה (VTEC), ועליה פיתחו את מעלות המנועים החדשים. "הפחתנו את רמת החיכוך, שיפרנו את בידוד החום בתאי הצילינדרים, התפוקה עלתה וצריכת הדלק הופחתה ותרד בהדרגה עם השנים", כך בכיר בחברה. עוד מוסיפים כי הדגם הראשון שיצויד במנועים אלה יהיה המיני מיקרוואן N-BOX, הנמכר בלעדית ביפן.

סדרת המנועים תחנך בקטן שבהם ותגיע עד לנפח של 3.5 ל'. אלא שלמרבה הצער, הונדה לא מפרסמת הספקים רשמיים ומסכמת באמצעות הסברים טכניים מתומצתים. הצנום שבחבורה בכל אופן, יגיע בנפח 660 סמ"ק (אופציה למגדש-טורבו) שלעומת הדור הקודם, הוריד ממשקלו כ-15 אחוזים ויהיה חסכוני לעומתו בשיעור של 10 אחוזים. אחריו צמד מנועים קומפקטיים - 1.3 ו-1.5 ל', המשרתים כיום מכוניות כמו האינסייט ההיברידית והג'אז, שם מדווחים על הפחתה בחיכוך (ירידה ברעש ובוויברציות).

מנועי הלחם והחמאה - 1.8 ל' וה-2.0 ל', ירוויחו ממערכת יניקה ומנגנון EGR (מחזור גזי פליטה) חדשים, וגם במקרה זה מספרים על הפחתה בחיכוך המנועי. במנוע ה-2.0 ל' המיועד לכמה דגמים היברידיים הותקנה משאבת מים חשמלית, ובכך בוטל הצורך ברצועה רגילה ובגזילת כוח מנוע. בשני המנועים הבכירים - 2.4 ל' ו-3.5 ל', הונדה הפחיתה את צריכת הדלק ב-5 אחוזים, והעלתה את המומנט ב-10 אחוזים ביחס למנועים הקיימים. עם מנועים אלה תשתלב גם מערכת הנעה כפולה (SH-AWD) משופרת והיברידית, משודכת לתיבה הילוכים עם שבעה יחסי העברה.

שני הפיתוחים האחרונים של הונדה נוגעים למנוע דיזל בינוני - 1.6 ל', וכן לתיבת הילוכים רציפה (CVT) שפעולתה תהיה מהודקת יותר ורהוטה תחת עומסים. מנוע הדיזל של הונדה צריך להדגיש יהיה הקטן ביותר שלה עד כה, שכן הנפח הקודם עמד על 2.2 ל'. באירופה מכל מקום זה בהחלט יעודד את הצרכנים, בארץ הסיכוי שנראה את המנוע הזה במכונית נוסעים נמוך או לא קיים בכלל.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully