וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירוקה: פולקסווגן ג'טה היברידית

פולקסווגן משדכת לג'טה החדשה מערכת הנעה היברידית וחסכונית, כתשובה לטויוטה פריוס היפנית. צריכת הדלק תעמוד על 19 ק"מ לליטר

מועדון ה-20 ק"מ לליטר עומד לצרף לשורותיו חברה חדשה: פולקסווגן ג'טה היברידית. קונצרן הרכב הגדול באירופה חשף בתערוכת הרכב האמריקנית אלטרנטיבה אקולוגית בליין העממי, שתהיה גם החסכונית שבדגמי ג'טה, מאז שהוצגה המכונית כקונספט, לפני כשנה וחצי. בפולקסווגן גם חולמים על נתח מכירות גדול באירופה ובארה"ב, שינגוס במכירותיהן של הפריוס והסונטה ההיברדיות. האמנם?

מהיבט טכנולוגי, לג'טה ההיברידית מנוע בנזין בנפח 1.4 ל' טורבו בעל הספק של 150 כ"ס, 26.7 קג"מ, ומשודך למנוע חשמלי המוסיף עוד 27 כ"ס. התמסורת רובוטית (כפולת מצמד) עם שבעה הילוכים, כולל מנגנון ניתוק המאפשר למערכת החשמלית לקחת פיקוד לטווחים קצרים. המרחק הרשמי של הג'טה על המערכת החשמלית בגפה, עומד על כ-3 ק"מ לכל היותר, במהירות מרבית של 80 קמ"ש. פעולה משותפת, תחלץ ביצועים של 0-100 קמ"ש בפחות מ-9 שניות, ועד 205 קמ"ש מקסימליים.

התקן הסוללות של הג'טה ההיברידית דומה לזה של הטוארג ההיברידי, ומשתמש בהזנה מתוגברת אל סוללות לי'תיום יון קומפקטיות באחסון תחת הספסל האחורי. לדברי קונצרן פולקסווגן, נעשו אף שינויים בטיחותיים כדי להבטיח שבזמן תאונה הנזק יהיה מזערי (בשל עומס משקלן)." פתחתנו מנגנון בקרה שמנתק את הסוללות בזמן התנגשות", כך אחד מבכירי החברה. זאת כאמור כתגובה מניעתית, לאחר שבארה"ב נפתחה חקירה נגד שברולט בעקבות התלקחות סוללות בעת תאונת דרכים בוולט ההיברידית. משקלה של הגט'ה הירוקה אגב, על כל שלל המערכות, אינו עולה כל 1.5 טון - 100 ק"ג מעל ג'טה רגילה מצוידת בנזין או דיזל.

בתא הנוסעים, ניתן יהיה להבחין במעט תוספות שלא נכללות בדגם הסטנדרטי, עם דגש על צגים הרלוונטים למערכת ההיברידית וטעינתה בזמן אמת. ברשימת המפרט מערכת שמע חדישה (של פנדר סיסטמס), בלו-טות', בקרת אקלים מפוצלת, מערכת ראיה לאחור וכן שש כריות אוויר. הג'טה ההיברידית צפויה לערוך בכורה רשמית בארה"ב בנובמבר הבא. מיבואנית פולקסווגן לישראל, צ'מפיון מוטורס, נמסר לוואלה! רכב כי הבאת הג'טה ההיברידית ארצה, נבדקת בימים אלה.


עוד על פולקסווגן בוואלה! רכב

מדברים על מכוניות ואופנועים בפורום הרכב של וואלה!

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully