וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: רנו קליאו החדשה

הדור הרביעי של הקליאו מציג עיצוב נועז מכל קודמיו, מימדים גדולים יותר, ומנועי טורבו קטנים וחסכוניים שיכנסו לשימוש גם בקליאו ספורט. בישראל במרס

תערוכת פריס תפתח בעוד חודשיים, וזה הזמן לקדם את אחת המכוניות החשובות ביותר בצרפת ובאירופה כולה: רנו קליאו. הסופר מיני הפופולארית שהוצגה לראשונה ב-1990 ומכרה עד היום 11.5 מיליון עותקים ב-115 מדינות, מוצגת כעת בגלגולה הרביעי ונוטשת מאחור סממנים חיצוניים וטכנולוגיים שאפיינו את הדורות הקודמים, ומאמצת הופעה חדשנית המשנה את פניה וקרביה ללא היכר.

הקליאו החדשה, כמו פיג'ו 208, נראית היום קרובה יותר למשפחתית קומפקטית מסופר מיני. היא הומצאה על בסיס הקונספט דזיר שהוצג בתערוכה הצרפתית לפני כשנתיים, והיא מתהדרת באותו יהלום גרנדיוזי המתנוסס בחזית וממשיכה את הקו היצרני של החברה שנחשף ברנו טווינגו החדשה אשתקד. כל הדגמים, כולל הקליאו ספורט החמה, יגיעו כעת מצוידים במרכב חמש דלתות בלבד, כאשר צמד הדלתות מאחור מסתירות את ידיות הכניסה בסמוך אל הקורות.

הפלטפורמה היא פיתוח של התבנית הקיימת. המידות תהיינה גדולות יותר והנוסעים ירוויחו ממרחבי פנים משופרים. אורכה צמח בכמה ס"מ וכך גם הרוחב, אבל גובהה הצטמק ונפח תא המטען נשאר פחות או יותר דומה. תא הנוסעים, כאן בתמונות בגרסת ייצור רשמית, מצויד בחומרים הרבה יותר איכותיים שלדברי רנו יפוגגו כל עקבות לקבינה ה"ענייה" של הדור השלישי ודומיו. היא תצויד במגוון מכשורים אלקטרונים, כולל צג מגע גדול, ומערכות חיבור ותקשורת (בלו-טות' מובנה) יגיעו כסטנדרט.

היצע המנועים שלה חונך לראשונה בקליאו מנוע שלושה צילינדרים מוגדש טורבו בנפח 899 סמ"ק בהספק של 90 כ"ס מסדרת TCe 90. המומנט עומד על 13.5 קג"מ ב-2,000 סל"ד (90 אחוזים זמינים ב-1,600 סל"ד) וצריכת הדלק הממוצעת תעמוד על 28 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. מנוע נוסף בקו החסכוני הוא ה-1.5 ל' טורב-דיזל (91 כ"ס), ומנוע בנזין 1.2 ל' טורבו בעל תפוקה של 120 כ"ס ובשידוך לתיבת ששה הילוכים רובוטית כפולת מצמד יחבור אליה בהמשך הדרך.

הקליאו ספורט RS, תנטוש את מנוע ה-2.0 ל' ותקבל יחידת 1.6 ל' טורבו שתחלץ כמעט 200 כ"ס. הביצועים הרשמיים יתפרסמו בקרוב, אך ההערכות שהיא תהיה קצת יותר זריזה מקודמתה, והרבה יותר שימושית (כי גם זה חשוב בגזרת המחירים שלה). בנוסף לכך, רנו טוענת לשיפור במערכת ההיגוי החשמלית ויכולת הבלימה.

הקליאו החדשה תיוצר בצרפת ובטורקיה ומכירותיה תחלנה בסיום תערוכת פריס. מיבואנית רנו לישראל קרסו מוטורס נמסר לוואלה! רכב כי המכונית תגיע לארץ במרס.


עוד הרבה על רנו בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

רנו קליאו 2012. אתר יצרן
רנו קליאו 2012/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully