וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף: ריינג' רובר החדש

רכב הפנאי-שטח היוקרתי של לנד-רובר משיל מאות קילוגרמים ומציג חזות מודרנית, חסכון בדלק, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית ומתלי אוויר מתוחכמים

עשר שנים אחרי הדגם האחרון, לנד רובר חשפה את הדור הרביעי של רכב השטח המפואר ריינג'-רובר. במסגרת חשיפתו לקראת תערוכת פריס, הריינג'-רובר היוקרתי מקבל מראה המשווה לו הופעה חיצונית מותאמת לריינג' איווק הקומפקטי, הוא ארוך ומרווח מקודמו, ועוד מספרים בלנד-רובר על דיאטת כסאח שהסירה ממנו משקלה של חצי מכונית מיני.

גולת הכותרת בריינג'-רובר כאמור, שחוגג השנה 42 שנים, היא הסרת 420 קילוגרמים ממשקלו והתייצבות על כ-2.2 טון בלבד. זאת על ידי שימוש בשלדת אלומיניום (כפי שנהוג במכוניות יגואר בשנים האחרונות) ושימוש בחומרים קלים יותר בתא הנוסעים. כתוצאה מכך, צפוי הדור הרביעי להיות חסכוני יותר מקודמיו באחוזים ניכרים, דינאמי יותר בניהוג, וכן לפלוט רמה נמוכה יותר של דו תחמוצת הפחמן.

מבחינה חיצונית, שומרת לנד-רובר על המראה הקלאסי והאלגנטי של הריינג'-רובר מאז החל ייצורו ב-1970. גם בחזית וגם מאחור נעשה שימוש בבתי-תאורה חדשים, אך הוא לא מאמץ ישירות את הפרונט הספורטיבי של האיווק אלא מקפיד על קווים נקיים ושבכה צרה ומזוהה עם המותג. יחד עם זאת אומר ראש מחלקת העיצוב של החברה לכלי-התקשורת בבריטניה כי הוא "יגרום לריינג' רובר היוצא להיראות מיושן".

במקביל אל הירידיה העצומה במשקל, חל גידול קל אך חיוני במימדיו. בסיס הגלגלים צמח ב-10 סנטימטרים בין היתר, ולדברי החברה תא הנוסעים מרווח יותר ליושבים בשורה השנייה (במיוחד לאיזור הברכיים). הקבינה עברה שדרוגים מקיפים באיכות ובאבזור, ונעשתה עבודה רבה להקל על המשתמש ועל הנגישות למתגים ולמערכות המידע. לנד-רובר מרכזת את מרבית התכונות בצג מידע בקוטר שמונה אינטש עם שליטה ממרכז התעלה (כולל גלגל הההילוכים שנשלף מהבסיס) וכן דרך פיקוד גלגל ההגה.

בקו המנועים תציע לנד-רובר מנוע דיזל מרכזי ושני ומנועי בנזין. מדובר ביחידת 3.0 ל' V6, מנוע ה-4.4 ל' V8 ובקצה מנוע ה-5.0 ל' בהגדשת-על. הספקי המנועים טרם פורסמו רשמית אך השידוך יהיה בפעם הראשונה בלנד-רובר לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית תוצרת ZF. תתמוך במנועים מערכת 'טריין ריספונס 2' להנעה כפולה משודרגת על מתלי אוויר יחד עם בקרת יציבות ובלימה בוויסות על פי תנאי הדרך.

ייצורו של הריינג'-רובר החדש יחל בבריטניה בחודשים הקרובים ומחירו באירופה יעמוד על כ-80 אלף יורו לדגמי בסיס (400 אלף שקלים לפני מס). מיבואנית לנד-רובר לישראל חברת המזרח נמסר לוואלה! רכב כי הריינג' רובר החדש יגיע ארצה בתחילת שנת 2013.

עוד על ריינג-רובר בוואלה! רכב

ריינג' רובר 2013. אתר יצרן
ריינג' רובר 2013/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully