וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: לקסוס RX 450h המחודש

28.8.2012 / 8:31

ה-RX של לקסוס תמיד היה השחקן הביישן בקבוצת הקרוסאוברים הגדולים. האם השינויים האחרונים החדירו בו מעט כריזמה?

צילום: עידו שחם עריכה: רן צימט

פוזה היא שם המשחק בשוק הקרוסאוברים הגדולים - אם יש לרכב את הלוק הנכון, וכמה שיותר ממנו, כך סביר להניח שתתעצם הפופולריות שלו. זאת משום שכלי רכב אלה מצליחים מחד להעתיק את התחושה היוקרתית בתאי הנוסעים שלהם מאחיותיהן המפוארות ה"סטנדרטיות", אך לרוב מתקשים ליישר קו עם יכולותיהן הדינאמיות בהתנהגות ובביצועים.

זה בדיוק מה שחסר ל-RX של לקסוס עד כה, הטווס המוגבה הזה, היה חסר נוצות להשוויץ בהן. הוא פשוט לא היה סקסי מספיק בעיני הצרכנים כדי לבלוט ולו במעט ביחס למכוניות כמו פולקסווגן טוארג, ב.מ.וו X5 ואפילו לנדרובר. אולם המראה החיצוני הפושר שלו לא היה היחיד לזכות במבט חמוץ - גם תא הנוסעים לא העביר את התחושה הנכונה ועל הכביש הוא היה רק בסדר.

בעוד חלק גדול ממכוניות החברה התחדשו לגמרי, כמו ה-GS החדשה אותה בחנו לא מכבר, ה-RX מסתפק במתיחת פנים, קצת בוטוקס בשפתיים והרמת עפעפיים. האם זה מספיק כדי לעורר את המשיכה אליו?

מבחן לקסוס RX  450 h. קובי ליאני
מבחן לקסוס RX 450 h/קובי ליאני

שינויים קטנים, הבדל גדול?

כשעומדים מול ה-RX החדש קל מאוד להרגיש בשינוי, זאת משום שהחזית החדשה שמנסה לקסוס להנחיל לכל דגמיה פשוט נראית נכון. הפנסים מקבלים את נוריות ה'לד' המוכרות שתוחמות את הפנסים מלמטה אה-לה-אודי ומוסיפות ניצוץ כשמביטים בו מלפנים. אחר כך מבחינים בגריל החדש שלמרות היותו עשיר בכרום (לא לטעמנו), מצליח גם כך להראות טוב. גם החישוקים, שמתפקדים כמו נעליים נאות לחליפת עסקים, הוחלפו באחרים נאים בהרבה ולסיום, הגג הפח הפשוט הפך לגג זכוכית פנוראמי גדול ואוורירי.

מסביב כמובן, הארכיטקטורה נותרה ללא שינוי נוסף, אבל למרות הכל, ההבדל מורגש וה-RX מרגיש כמו משהו שהרבה יותר נעים להסתכל עליו. בתא הנוסעים, ההבדלים גם כן מעטים ומסתכמים בעיקר בעיצוב חדש לגלגל ההגה ובתוספת של ממשק השליטה דמוי העכבר האינטראקטיבי למערכת השמע ושאר מערכות הרכב המופעלות מהצג המרכזי. אלה כוללות כמובן את בקרת האקלים, מערכת השמע, דיבורית הבלוטות' המובנית ועוד, אך מערכת הניווט המקורית כמובן שאינה דוגמת את שטח ישראל. אנחנו עוד לא על המפה של היצרניות העולמיות.

מסביב לאלה עדיין מוצאים מושבי כורסה נוחים מאוד (אם כי חסרי תמיכה צדית בגוף) ומתכווננים חשמלית כמובן, מרחב מחיה נדיב מאוד מלפנים ומאחור וגם תא מטען גדול אשר מסוגל להיפתח ולהיסגר חשמלית. החלון הפנוראמי החדש אכן נראה מרשים, אבל בשמש של חודש אוגוסט, 5 דקות במצב הפתוח וזכינו לשיזוף כפוי וגם לחום מוגזם, למרות המזגן המעולה, אז סגרנו והשארנו סגור לאורך כל שעות היום. בנוסף לכך, זה היה מעט מאכזב לגלות דשבורד פשוט יחסית בחומריות שלו (איכות ההרכבה מעולה), בכך שאינו מיישר קו עם מתחריו ועוטף את הסביבה העור ובחלק מהמקומות אף נראה פשוט מדי ביחס לרכב שמחירו מגיע כמעט לחצי מיליון שקל.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מבחן לקסוס RX  450 h. קובי ליאני
מבחן לקסוס RX 450 h/קובי ליאני

בנזין + חשמל = כוח

לקסוס הפכו את עניין שילוב מנועי הבנזין עם מנועים חשמליים כבר לאומנות. אמנם ב-GS החדשה כבר פגשנו את הדור השני למערכת הכלאיים, אבל גם זו הוותיקה יותר שנמצאת בקרבו של ה-RX המעודכן, ממשיכה לרגש ולהרגיש כמו הדרך הנכונה להפיק כוח ולהעביר אותו אל הגלגלים.

מנוע הבנזין שבחזית בנוי משישה צילינדרים בנפח 3.5 ליטר ובעזרת תוספת התגבור מצמד המנועים החשמליים, אחד מלפנים ואחר מאחור, הם מעבירים יחד אל הגלגלים דרך תיבה רציפה 299 כ"ס. זאת כמובן בנוסף ל-32.3 קג"מ ב-4,800 סל"ד ממנוע הבנזין ועוד 14.2 קג"מ ממנוע החשמל האחורי וכן 34.2 קג"מ ממנוע החשמל הקדמי.

סכום הכוחות הזה אומר הרבה על הנייר, אם הצלחתם להבין על מה ניסינו לקשקש בפסקה הקודמת, אבל אומר הרבה יותר על הכביש. הכוחות האלה מאפשרים ללקסוס RX לנוע בנינוחות מרשימה על הכביש בכל מקום ודרך, כמעט ללא מאמץ ובשקט מופתי. כשרוצים בכלל להתפרע עם הרגשות הסביבתיים, אפשר לנהוג על טהרת החשמל בלבד למרחק של כשני קילומטרים ועד מהירות של כ-45 קמ"ש. זה נהדר בפקקים, נהדר בתנועה עירונית צפופה ובחניונים. כל הרוגע המחשמל הזה יכול על פי נתוני היצרן להשיג צריכת דלק מעולה של כמעט 16 ק"מ לליטר בממוצע, אבל אצלנו במבחן הקשה עמדה הצריכה על 10 קילומטרים לליטר בממוצע. נתון מצוין גם כן ביחס לגודלו של רכב זה.

אבל לא רק להיות גמיש ושקט הלקסוס הזה יודע להיות, אלא גם מהיר למדי. במעבר למצב הספורט בבורר מצבי הנהיגה, יאפשר הגעה ל-100 קמ"ש תוך 7.8 שניות וגם להאיץ מ-80 ל-120 קמ"ש תוך 5.5 שניות בלבד וזה כבר ממש מרשים.

מבחן לקסוס RX  450 h. קובי ליאני
מבחן לקסוס RX 450 h/קובי ליאני

רוקד עם פיתולים?

לא, לפחות לא ממש. אחרי העיצוב החיצוני ותא הנוסעים הפושרים של הדור הקודם, ציפינו שגם התנהגות הכביש תשתפר בדומה לאחרים, אבל לא כך הדבר. ה-RX עדיין חמוש במתלים רכים ואמריקניים באופיים, מה שמאפשר לו להיות שוב, נינוח ונעים מאוד בנהיגה רגוע או בשיוט חרישי על הכביש המהיר.

אולם בכביש המפותל המתלים האלה לא מסייעים רבות, משום שהם מאפשרים עדיין מידה לא מבוטלת של רכינה תחת עומס הפניות וכשדוחקים בו מעט מעבר לגבולות המעטפת שלו, הוא מגיב ביללות מהצמיגים, באילמות מוחלטת בגלגל ההגה וכל אלה מעניקים רמז עבה שכדאי להרפות קצת מדוושת הדלק-חשמל ולחלוף במקומות האלה בעדינות, ללא שאפתנות יתר.

למרות זאת, הבלמים מעבירים תחושה טובה ומלאת ביטחון. עצמת הנשיכה של הקאליפרים טובה מאוד וגם העמידות של הבלמים כלפי שימוש אגרסיבי מחמם מאוד, טובה. הנהיגה האגרסיבית הזו גם גורמת לריקון מהיר של הסוללה שברצפת תא המטען ואז למעשה גם נשארים רק עם מה שיש למנוע הבנזין להציע וכצפוי, זה מסעיר הרבה פחות.

מבחן לקסוס RX  450 h. קובי ליאני
מבחן לקסוס RX 450 h/קובי ליאני

כ-480,000 שקל

לקסוס 450h שאתם רואים בתמונות נמסר לנו ברמת האבזור 'פרימיום טק', וזה אומר שאל מחיר הבסיס של הרכב שעומד על 389 אלף שקל, יש להוסיף 79 אלף נוספים עבור רמת האבזור, 6,000 שקלים עבור הצבע המטאלי (מישהו בכלל רוכש את הרכב בצבע לא מטאלי?) וגם 4,549 שקלים עבור אגרת הרישוי, כך שבסך הכל, כדי להוציא אותו מהסוכנות עם הניילונים, תקבלו מעט עודף מחצי מיליון שקל.

זה כמובן לא חריג בקבוצת הקרוסאוברים היוקרתיים, אבל כן מעלה תהיה אודות התמורה לממון זה. בשורה התחתונה, לקסוס אכן שיפרו את ה-RX במראה החיצוני, באמת האבזור ומעט בתא הנוסעים, אבל השינוי אינו גדול דיו, אינו מעורר מספיק כדי ממש לגרום לבלוט מחדש כרכב חדש. מי שאהב אותו קודם, יאהב אותו יותר ומי שהתעלם ממנו בפעם הקודמת, יתכן ימשיך לעשות זאת גם אחרי מתיחת הפנים.

עוד על לקסוס בוואלה! רכב

כאן תמצאו מבחני דרכים למכונית הבאה שלכם

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

מבחן לקסוס RX  450 h. קובי ליאני
מבחן לקסוס RX 450 h/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully