וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריס: יגואר F טייפ, אגדה חדשה

אחרי חודשים של קדימונים ורמיזות, יגואר חושפת את ה-F טייפ רודסטר כיורשת הרוחנית של ה-E טייפ המיתולוגית משנות ה-50. טכנולוגיה של היום בטעם של פעם

מלבד המקלארן P1, המכונית השנייה בחשיבותה בתערוכת פריס היא כנראה זו: יגואר F טייפ. המותג הבריטי פיתח את הרודסטר במשך תקופה ארוכה כממשיכת דרכה של אחת המכוניות הטובות בעולם, יגואר E- טייפ, אולם לא מצהיר על כך באופן רשמי ומסתפק רק בהערות כלליות הנוגעות להופעתה החיצונית הקלאסית. במובנים מודרניים, המתחרות הישירות שלה תהיינה פורשה בוקסטר וכן ה-911, שתאלצנה להתמודד עם יגואר מזן חדש ואתלטי חמושה בקו מנועים רציני.

בתחילה, יגואר תשווק את המכונית בשתי גרסאות – רגילה, ו-S, כשהיא מצוידת בשני מנועים ודיפרנציאל מוגבל החלקה (אלקטרוני בגרסה החזקה ביותר). הדגם הבסיסי יחלץ מנפח של 3.0 ל' בהגדשת-על תפוקה של 340 כ"ס (5.1 ש' ל-100 קמ"ש) בעוד המהדורה הבכירה יותר תגיע גם ל-380 כ"ס (4.8 ש'). הגרסה הקיצונית מכולן תהיה בעלת תפוקה מרבית של 495 כ"ס ותאיץ את ה-F טייפ למאה קמ"ש ב-4.2 שניות ועד 280 קמ"ש דרך תיבת הילוכים אוטומטית לה שמונה יחסי העברה.

כמו כל יגואר מהעידן הנוכחי, גם הרודסטר קלה מאוד ביחס לגודלה (1.6 טון) בזכות שימוש בשלדת אלומיניום ומרכיבים קלים בתא הנוסעים. במידותיה היא קצת יותר ארוכה ורחבה מפורשה בוקסטר הגרמניה, ועל העיצוב החיצוני מעידים ביגואר שהגיע ישירות מדגם הראווה CX-16 מתערוכת פרנקפורט תוך "שמירת אמונים" למראה החץ השלוח של ה-E טייפ האגדית – פרונט ארוך והנעה אחורית.

הגג (בד) מעל הראשים מתקפל בתוך 12 שניות ובמהירות מוגבלת של 50 קמ"ש אל תא מטען בגודל 200 ל'. תא הנוסעים ב-F טייפ מיישם שיטה מתוחכמת של הנדסת אנוש ביגואר שתכנס לשימוש בדגמים נוספים בעתיד ותרווח את חלל הפנים. פרט לכך איכות החומרים גבוהה יותר, עמוסה בעור ודיפונים מפוארים, מערכת השמע משוכללת מאוד והמהנדסים טוענים כי רצו להקנות לנהג תחושה שכל המערכות מופנות כלפיו כדי "לחזק את החיבור עם המכונה הספורטיבית".

המחירים של ה-F טייפ יחלו ב-50 אלף יורו ויסתכמו גם ב-80 אלף יורו בדגמים היוקרתיים ביותר הכוללים תוספות בהזמנה אישית. המכונית תצא לכבישים ברבעון השני של 2013 ותופץ לשאר העולם לקראת הקיץ. יגואר חוזרת לשורשים? לא בדיוק, אבל היא בהחלט מראה שהיא לא שכחה את המכונית שהפכה אותה לכוכבת-על.

עוד הרבה על יגואר בוואלה! רכב
פורום הרכב הגדול בישראל

יגואר F טייפ. אתר יצרן
יגואר F טייפ/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully