וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו קליאו ספורט החדשה: טורבו ו-200 כ"ס

כצפוי, נוטשת רנו קליאו ספורט את המנוע האטמוספרי לטובת יחידה בנפח 1.6 ל' טורבו עם 200 כ"ס בשידוך לתיבת הילוכים כפולת מצמד

כפי שדיווחנו לפני כמה שבועות, רנו קליאו הספורט, או RS החדשה בכותר הרשמי תוותר על מנוע 2.0 ל' ובחזיתה יושתל מנוע טורבו בנפח 1.6 ל'. לשאלה אם זוהי פגיעה בסימן ההיכר של רנו ספורט תהיינה תשובות רק כאשר המכונית תעלה על הכביש בעוד כמה חודשים (הגרסה הרגילה נבחנת כרגע באיטליה – מבחן בקרוב), ותוכיח שהמעבר לגדישה לא פגע בה בצורה משמעותית. בהתחשב בטכנולוגיה הנוכחית, אין סיבה לדאגה.

מנוע ה-1.6 ל' טורבו הוא פיתוח חדש לחלוטין, ואם להוסיף על כך אז לא תהיה גרסה ידנית אלא רק תיבת הילוכים EDC כפולת מצמד (כמו בפלואנס דיזל) אך למרבה המזל עם תפעול מנופים מגלגל ההגה. מנוע ה-16שסתומים של החטיבה סוחט כאן הספק של 200 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-24.5 קג"מ מ-1,750 סל"ד ועד 5,600 סל"ד. הביצועים הרשמיים שלה אינם ידועים בשלב זה.

תיבת ה-EDC עברה כיול כדי להתאימה למערכת ההנעה של רנוספורט. התגובות תהיינה חדות בהרבה, והמשחק בין ששה הילוכים יאפשר לנהג לטפס לטורים גבוהים ולשמור על זמינות כוח גבוהה על כל קשת הסל"ד. לדברי רנו, בחירה במצב "תחרותי" מזרז את פעולת התיבה עד ל-150 מילישניות בין העברות ההילוכים. תיבה זו גם חוסכת 25 אחוזים בפליטת דו-תחמוצת הפחמן בהשאווה לגרסה הקודמת.

לקליאו RS שלדת 'קאפ' ו'ספורט' – כל אחת עם כיול שונה (קיצוני ומעט פחות), וכן בקרת יציבות עם מספר אפשרויות לניתוק או שילוב – נורמלי, ספורט, ותחרותי כפי שצויין. עוד מפרסמת היצרנית ירידה של כמה אחוזים בצריכת הדלק ומערכת פליטה עם שאון מרטיט כמיטב המסורת.

מבחינות נוספות, נבדלת קליאו RS מאחותה בכיתובים המסורתיים של רנו-ספורט, בלמים מוגדלים ל-320 מילימטרים, מושבי ספורט, ידית הילוכים ספורטיבית, חישוקי 17 ו-18 אינטש, דוושות מחורצות ורשימת מפרט מכובדת: כניסות USB, ממשק בלו-טות' מובנה, בקרת אקלים, מערכת שמע עם שליטה מגלגל ההגה וחיישני חניה. מועד השקה מתוכנן לסתיו הקרוב ובישראל גם בסמיכות לנובמבר.

עוד הרבה על רנו בוואלה! רכב
פורום הרכב הגדול בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully