וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד תייצר את המונדאו החדשה בספרד

סוגרת את המפעל המרכזי בבלגיה בעקבות קשיים כלכלים ותעתיק התכניות לולנסיה בספרד. המונדאו החדשה עוברת דירה

אחרי שנים ארוכות בהן ייצרה פורד מכוניות כגון המונדאו בבלגיה, החברה האמריקנית סוגרת את המפעל המרכזי בגנק המונה 4,300 עובדים, ועוברת לולנסיה שבספרד בסוף 2014 כך על פי סוכנות הידיעות 'רויטרס'. החברה התמודדה בחודשים האחרונים, כמו מתחרותיה האירופאיות, מול צלילה בהכנסות ממכירת רכב חדש ונערכת לתקופת מיתון. לפורד עוד מפעלים בגרמניה, תאילנד, רוסיה, ארה"ב וסין.

פורד חוזה כי הפסדיה יערמו השנה למיליארד דולרים, שעה שלפי כלכלנים בכירים באירופה השוק עומד בפני שפל הכנסות בענף הרכב מזה 19 שנים. ג'נרל מוטורס, שזה עתה הודיעה על הידוק קשריה עם קונצרן PSA מאותן הסיבות, הפסידה 17 מיליארד דולרים ביבשת אירופה ב-13 שנות פעילות.

שלוש המכוניות המרכזיות שתועברנה לספרד תהיינה המונדאו החדשה, אס-מקס וגלקסי. פורד פוקוס תמשיך להיות מיוצרת בגרמניה. "תכנית השיקום המוצעת היא תהליך חשוב באסטרטגיה של פורד לחזק את עסקיה בספרד ולחזור לרווחיות", כך מעיר מנכ"ל המותג באירופה סטיבן אודל. מצד שני, פורד סי-מקס וגרנד סי-מקס (שאינן נמכרות בישראל) עוברות למפעל הגרמני בסרוליס.

מכירותיה של פורד צנחו מתחילת השנה ב-12.6 אחוזים אל מול ירידה של 7.6 אחוזים של שוק הרכב האירופאי בכללותו. עוד עולה כי המפעל הבלגי של פורד פעל בתפוקה של 68 אחוזים בלבד – 12 אחוזים מתחת לרף הרווחיות, כאשר העובדים מונחים להגיע למתחם רק ארבעה ימים בשבוע. פורד טרם פרסמה מידע אודות מספר המפוטרים מהמפעל הבלגי, אך הבהירה שתקצץ במשכורתם של מאות.

עוד הרבה על פורד בוואלה! רכב
פורום הרכב הגדול בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully