וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיה פורטה החדשה נחשפת

קיה חושפת את הפורטה העממית במסגרת תערוכת הרכב בלוס-אנגל'ס. תהיה גדולה יותר במימדיה, מעוצבת ושימושית מבעבר. בישראל ברבעון הראשון של השנה הבאה

קיה השיקה בארה"ב את הסראטו סדאן, הנמכרת בישראל כקיה פורטה. הבחירה של קיה בלוס-אנגל'ס ככר ההזנק אינה מפתיעה נוכח הצמיחה הגדולה שלה באמריקה בשנים האחרונות לצד החברה האם יונדאי. הפורטה החדשה, המוצגת כארבע שנים מאז שנחשף הדור השני של הסדרה, הוכשרה עם מגוון של אמצעים לענות על צרכי המשפחה, לרבות גדילה במידות והיצע מרשים של אבזור.

הפורטה החדשה ארוכה ב-30 מ"מ מקודמתה (4.56 מ'), רחבה ממנה ב-5 מ"מ (1.78 מ'), גובהה נישא ל-1.44 מ' ובסיס הגלגלים מוסיף 50 מ"מ ומתייצב על 2.70 מ. גם נפח תא המטען הורחב וזה מציע כעת 421 ל'. תא הנוסעים החדש שודרג לדברי קיה ברמה שתשדר את ההשקעה ההדרגתית במוצר, כאשר המושבים הונמכו כדי לרווח את המרחקים בין השורות, איכות הדיפונים השתפרה וכן ערכות הבידור והתקשורת מעשירות את חווית הנסיעה ותקלנה על השימושיות.

על העיצוב חתומים כמובן פיטר שרייר ומחלקת התכנון תחתיו בקליפורניה, שממשיך לעדכן את כל דגמי קיה הנותרים דרך פרשנותו המודרנית, או "חרטום הנמר". הדור השלישי מאופיין במבנה הרבה יותר אטרקטיבי שהפך סימן ההיכר של קיה וימצא את מקומו ליד סיד החדשה. שרייר העניק לפורטה מראה שרירי ומותניים תפוחות המתחברות לקורה C האחורית, ואף מציין כי מקדם הגרר שופר ל-0.27 לעומת 0.29 בדגם הקודם.

קיה תשווק את הפורטה עם שני מנועים: 1.6 ל' ו-2.0 ל'. המנוע הראשון יפיק 130 כ"ס (עליה של 5 אחוזים בעוצמה) ואילו הבכיר בסדרה יחלץ 161 כ"ס |(0-100 קמ"ש ב-8.5 ש'). שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים ידנית ששה יחסי העברה, או אוטומטית. עוד מוסיפים בקיה כי מערכת המתלים נותרה זהה, אך ההיגוי יהיה בעל משוב בהיר יותר מהכביש וצריכת הדלק הופחתה.

מהיבואנית לישראל 'טלקאר' נמסר כי הדגם שיגיע לישראל יהיה מצויד במנוע 1.6 ל' ותיבה אוטומטית, ואליו תשודכנה מספר רמות גימור מקומיות. מועד ההשקה בארץ מתוכנן לרבעון הראשון של השנה הבאה כאמור.

עוד הרבה על קיה בוואלה! רכב
פורום הרכב הגדול בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • קיה
  • טלקאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully