וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: סקודה אוקטביה החדשה

על פלטפורמה חדשה לחלוטין חושפת סקודה את אוקטביה החדשה והחשובה שלה. בתפריט: יותר מקום לנוסעים, למטען, ומנועים חזקים וחסכוניים יותר בדגמי הדיזל

סימן ההיכר של סקודה היה ונותר שמרנות, ולכן האוקטביה החדשה שנחשפת כעת, כמה חודשים לפני הבכורה הרשמית בשוויץ, עלולה לתעתע את הקוראים ולחשוב שמדובר במתיחת פנים. אלא שמאחרי האיפוק הצ'כי המסורתי, מסתתרת מכונית שנבנתה מהיסוד על פלטפורמת ה-MQB המודולארית של פולקסווגן, ומכאן שהיא אוצרת מאגר רחב של שינויים משמעותיים עבור כל המשפחה.

חיצונית, שומרת כאמור אוקטביה על המראה הקלאסי, תוך שינויים קלים בחזית ומאחור ובקו המותניים. במידותיה היא עדיין אחת המכוניות הגדולות בקבוצתה, כשבדור החדש והשלישי, צומחת בכל הסעיפים כולל באורך (9 ס"מ) ברוחב (4 ס"מ), ומוסיפה לבסיס הגלגלים כמעט 11 ס"מ ומתייצבת על 2.69 מ'.

תוצאה ישירה של כך, ניתן יהיה למצוא בתא הנוסעים. לדברי סקודה, מרווח המרפקים גדל, כך גם עבור הברכיים והמרחק מהתקרה בחלל היושבים בשורה השנייה. תא המטען באוקטביה החדשה, אחת מנקודות המפתח של המשפחתית בכל הדורות, יעמוד כעת על 590 ליטרים בנפח. עיצוב הפנים שואב קצת מהאחיות לקונצרן הגדול, וזה שודרג עם מערכות מולטימדיה חדישות, כניסות למכשירים שונים, ואיכות החומרים גם היא השתפרה בצורה משמעותית.

בצי המנועים של האוקטביה יעמדו מרבית המנועים המשרתים את פולקסווגן גולף, סיאט לאון ויתר בנות המשפחה. בקו הבסיס מנועי 1.2 ל' עם הספקים של 85 ו- 105, מנוע 1.4 ל' 120 כ"ס, ומנוע 1.8 ל' TSI לו תפוקה של 180 כ"ס. בגזרת הדיזל תצרף סקודה מנוע אקולוגי בנפח 1.6 ל' טורבו-דיזל לו צריכת דלק ממוצעת של כ-27 ק"מ לליטר, כולל מנגנון 'עצור וסע' (דימום הרכב בעמידה ממושכת). כל המנועים ישודכו לתיבות ידניות או רובוטיות עם ששה ושבעה הילוכים.

לצד חיזוקים קלים בתחום ההתנהגות, לרבות השלת כ-100 ק"ג ממשקלה, סקודה מעבה את האוקטביה בהיבטים הבטיחותיים. בערכה החדשה ב-2013, תגברה אותה פולקסווגן בבקרת בלימה אוטומטית במהירות עירונית, בקרת תאורה חכמה (אור גבוה או נמוך לפי תנאי הראות) ובקרת שיוט אדפטיבית.

המכונית תוצג בפעם הראשונה באירופה במסגרת תערוכת ז'נבה בשוויץ שתפתח במרס הקרוב. אלינו תגיע אוקטביה החדשה לקראת סוף השנה הבאה, כך מסרה היבואנית 'צמפיון מוטורס' לוואלה! רכב.

עוד הרבה על סקודה בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully