וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המשבר, יבואנית פיגו'-סיטרואן אופטימית

יבואנית פיג'ו סיטרואן דוד לובינסקי מסכמת את שנת 2012 במגמת ירידה קלה בשל התחלפות הדגמים, אך צופה התחזקות בשנה הקרובה על רקע רענון שורותיה

במסגרת מסיבת עתונאים שנערכה היום (שני) בתל-אביב, סכמה יבואנית פיג'ו-סיטרואן 'דוד לובינסקי' את שנת הפעילות 2012 בענף הרכב המקומי. במרכז הדברים, ועל אף המשבר הכלכלי שפוקד את הקונצרן באירופה ואת כלל התעשייה, נראה שצמד המותגים הצרפתיים מבטיחים עתיד טכנולוגי הישגי, שילוב דגמי ספורט מיתולוגיים ועוד הפתעות בהנעה ירוקה וידידותית לסביבה בשנתיים הקרובות.

דורי מנור, מנכ"ל דוד לובינסקי, אומר כי הירידיה במכירות נבעה בעיקר מפרישת ה-207 והחלפתה באמצע השנה ב-208, דבר אשר בא לידי ביטוי גם בקבוצת הטנדרים המסחריים (פרטנר וברלינגו) שחוו ירידה. בסך הכול, מורה הפילוח המותגי כי פיג'ו העלתה אשתקד לכבישים 7,280 כלי-רכב, סיטרואן כ-8,000 ומותג MG כ-650. בשנת 2013, צופים להגיע ל-16 אלף מכוניות בתוך תחזית לשוק היקפי שיגיע ל-200 אלף מסירות שנתיות (מעט פחות מהשנה היוצאת).

הדגמים החדשים שצפויים להגיע לישראל מקרב שתי היצרניות הצרפתיות, מונים את פיג'ו 208 GTI עם תג מחיר של כ-160 אלף שקלים, פיג'ו RCZ-R המחודשת עם מנוע המפיק 250 כ"ס ותג מחיר של כ-280 אלף שקלים (יחד עם גרסת בסיס מתוחת פנים), הקרוסאובר הקומפקטי פיג'ו 2008 עם מנוע 1.6 ל' ו-120 כ"ס לצד גרסת שלושה צילינדרים ידנית (מחירו טרם נקבע), וסיטרואן DS3 קבריולה (כ-150 אלף שקלים).

מנור התייחס באריכות לטכנולוגיות הירוקות של הקונצרן, וחידד כי למרות הצניחה התלולה בהכנסות החברות באירופה, פיתוח הנעה חלופית, זולה ונגישה לצרכנים (בעיקר בשל ביקורת מצד ארגוני הירוקים) עומדת בראש סדר העדיפויות בפיג'ו. "אנחנו, בניגוד להרבה יצרניות מסתמכים על מנועים קומפקטיים שמחלצים תפוקה גבוהה מאוד. אתם יכולים לראות למשל בפיג'ו RC-Z שעם מנוע 1.6 ל' טורבו היא מפיקה 250 כ"ס".

בנוסף לכך, דובר לא מעט על רכב חשמלי עירוני שמפתח הקונצרן לנסיעה בעיר ואמור לשמש פתרון טוב יותר מהחלופות המוצעות כיום. המכונית, בטכנולוגיית VEIV, משלבת מרכב אלומיניום ופייברגלאס, מנוע חשמלי עם הספק של 110 כ"ס ואפשרות טעינה מהבית. "ארגוני איכות הסביבה דורשים רכב חשמלי. הבעיה שמדובר במוצר יקר, ולכן מכונית כמו של בטר פלייס לא יכולה לענות על כל משאלות הנהגים. כאן, אנחנו מקווים למלא את החלל הזה".

גם טכנולוגיית הייבריד-אייר, עליה דיווחנו לאחרונה, הינה חלק מהתכנות החברה בעתיד הקרוב. מדובר במערכת המשלבת אוויר דחוס ברכב היברידי אשר אמורה לצמצם משמעותית את תצרוכת הדלק בהשוואה לרכב בנזין או דיזל רגיל. "אני לא יכול להתחייב מתי בדיוק תצא הטכנולוגיה לשוק, אבל זהו מוצר אמיתי עם יעדים כבר ב-2014".

זאת ועוד, פיג'ו-סיטרואן תחל לשווק את מכוניותיה בשנה הבאה ולאחר מכן על פלטפורמה מודולארית, כפי שעושה קונצרן פולקסווגן. טכנולוגיה זו למעשה תאפשר לה להוזיל עלויות ייצור באופו משמעותי ולהכנס לנישות חדשות (כמו למשל דגמים המוצבים קצת מעל מכוניות סופר-מיני).

בקו הפרמיום של החברה, מציינים בעיקר את חניכת האולם השלישי בלבד בעולם "דה-אס סטור", המיועד לקדם בישראל את תדמית היוקרה של קו המכוניות המפוארות. גם כאן, להערכת היבואנית, יחול שיפור בתפישת המוצר בעיני הקהל הישראלי.

"אין לנו תקלה באף מכונית סינית"

מותג MG, הנשלט על ידי חברת 'סאייק' בעולם, ינחית השנה בישראל רק דגם אחד חדש - MG3. מדובר ברכב קומפקטי שיתחרה במכוניות סופר מיני ידניות כמו סיאט איביזה. לרכב תהיה חטיבת כוח בינונית בנפח 1.5 ל' עם 80 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית חמישה יחסי העברה ואליו, כך צופים ביבואנית, יוצמד תג מחיר "אטרקטיבי".

הביקורת כלפי כלי-הרכב הסיניים לא פסחה במסיבת העתונאים, וגם לכך התייחס מנור בדבריו ואמר כי סביר שהיא חסרת כל בסיס, לפחות בצד האחזקה והאמינות. "רוב מערכות המכונית שנמכרת בישראל מגיעות מגרמניה, יפן ואיטליה. אני יכול לספר לכם שעד היום, לא היו תקלות במכוניות הסיניות של MG שנמכרות בארץ".

MG ממשיכה במגמת הצמיחה, והגדילה את מכסת הייצור השנתית של פיג'ו-סיטרואן ל-4 מיליון מכוניות. לחברה יש עוד שני דגמים חדשים בקנה, בהם רכב פנאי בשם 'אייקון', אך עתידו בישראל טרם ברור בשלב זה.

דו גלגלי וטרקטורונים

בענף הדו-גלגלי, קבוצת 'מוטוספורט' רשמה השנה עלייה של כ-20 אחוז במכירות הדגמים. בשנה הקרובה תציג מספר כלים חדשים של חברת KTM בהם דיוק 390, דיוק 690R במחיר של 85 אלף שקלים, ואת אופנוע התיור אדוונצ'ר 1190, שימכר בארץ במחיר של כ-140 אלף שקלים.

"בשנת 2012, KTM הפך ליצרן האופנועים האירופאי הגדול ביותר והייתה לכך השפעה גם על ישראל כמובן. בארץ אנו רואים בשנים האחרונות התחזקות מרשימה של המותג שרושם גידול במכירות משנה לשנה. בשנה הקרובה אנו צופים שהמותג ימשיך להוביל את שוק האנדורו, ימשיך להגדיל נתח שוק בתחום הכביש ולשני תחומים אלו תתווסף פעילות משמעותית של אופנועי המוטוקרוס ואופנועי ילדים תחת חוק הספורט המוטורי."

כך רון פת, מנכ"ל החברה בישראל. דגם נוסף שיגיע ארצה הוא התלת גלגלי, פיג'ו מטרופוליס.

באגף השטח והטרקטורונים יעלו השנה ארצה שני דגמים חדשים: סקרמבלר 850 והריינג'ר 900. מוטורספורט חתמה את 2012 עם עלייה של 31% במכירות מותג פולאריס ומעריכה שגם 2013 תהיה חזקה מאוד. "בשנת 2012 פולריס המשיכה להוביל את שוק הטרקטורונים ורכבי ה-SXS. כבר מספר שנים שפולריס הוא מותג ה- SXS הנמכר ביותר בישראל. השנה הוא גם מותג הטרקטורונים הנמכר ביותר בארץ. זו זכות גדולה לעבוד עם יצרן חדשני שנמצא תמיד צעד אחד לפני התחרות ומשחרר לשוק מספר דגמים חדשים כל שנה, המובילים בתחומם" מציין פת.

"מוכרים מכוניות בנסיעת מבחן"

דוד לובינסקי השקיעה משאבים רבים השנה בבניית התשתית האסטרטגית של המותגים, כאשר בין היתר מציינת הזרמת עשרות מיליוני שקלים בפיתוח מבנים חדשים בכל רחבי הארץ ושדרוג מערך הטרייד-אין של החברה. רק בשנה האחרונה, נפתחו שלושה סניפי טרייד אין בירושלים, באר שבע ואשדוד, בהם מציינים כי זמינות הרכב היא לעתים מיידית. "לקוח יכול לצאת היום עם רכב מהמגרש תוך כמה שעות", כך אומר ניר דקטר, ראש אגף טרייד אין בדוד לובינסקי.

הבעיה של דוד לובינסקי במכירת מכוניות הייתה ונשארה במיקוד הלקוח כדי להתגבר על מושגים תדמייתיים שגויים שעוד נותרו כמשקעים מן העבר. לכך עונה דורי מנור כי קשה למכור מכונית בפרסום, או במבצעים, וכי אחוז ניכר מקרב הלקוחות של פיג'ו-סיטרואן משתכנעים לרכוש את המכונית די בקלות, מייד לאחר נהיגה קצרה. "אצלנו מוכרים מכוניות בנסיעת מבחן. יותר מכל דבר אחר, זה הגורם שמשפיע לחיוב על הצרכן לקבל את ההחלטה הנכונה".

עוד הרבה על דוד לובינסקי בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully