וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה: אודי A3 סדאן החדשה

אודי A3 סדאן החדשה מגיעה כמוצר משלים לדגמי הקומפקטית הפופולארית, אבל עשויה להיות לאודי הנמכרת ביותר. מדוע?

כשמביטים על היצע הדגמים שיש לאודי באולמות התצוגה, מגלים את אחד הרחבים והעשירים ביותר, ולא רק בקבוצת הפרימיום. בתחתית ההיצע נמצאת ה-A1 הקטנה, מעליה ה-A3, באמצע ה-A4 הסדאנית, ה-A5 קופה וקבריו, ה-A6 הסלונית, ה-A7 בתצורת קופה 4 דלתות, ה-A8 המפוארת ובקצה גם מכונית ספורט קיצונית – R8. וכמובן אסור לשכוח את מערך רכבי הפנאי האקסטרווגנטי שכולל את ה-Q3, Q5 וה-Q7 הענק. היצע רחב שכזה מאפשר ליצרנית הפרימיום הגרמנית ללכוד כמעט כל לקוח פוטנציאלי שצועד פנימה אל המתחם הממוזג שלהם ולתפור לו מכונית ממעט יותר ממאה אלף שקל ועד גבול הדימיון וכמות הדיו על הצ'יק.

אז אחרי שמינינו את כל המכוניות האלה, אי אפשר שלא לתהות, האם לאודי באמת חסרה עוד מכונית? האם לא נשארו עוד נישות לכבוש שצריך להמציא חדשות? ועוד מכונית סדאן פרימיום? התשובה לכל שאלות אלה היא "כן", אם שואלים את אודי ואחרי הנהיגה העולמית הראשונה ב-A3 סדאן, הבנו על מה הם מדברים. הדגם השלישי במשפחת ה-A3 עשוי להיות גם המצליח ביותר, בכל קבוצת אודי.

אז העבירו את הסלולארי למצב שקט, בקשו מהפקידה לא להעביר אליכם שיחות ופנו לכם 5 דקות מהלוז כדי לקרוא את ההתרשמות שלנו מהמכונית הגרמנית החדשה על גבי כבישי הונגריה.

אודי A3 סדאן (השקה). קובי ליאני
אודי A3 סדאן (השקה)/קובי ליאני

האם זו האודי היפה ביותר?

גם בלי הטירה, השמים הכחולים והדשא הירוק שנמצאים ברקע, אודי A3 סדאן היא מכונית נאה מאוד. מעוררת ממש את בלוטות החשק עם ההופעה החדשנית שלה. בבסיס גם בה מוצאים את שלדת ה-MQB שמאפשרת למתכננים לשחק עם המספרים לאורך ולרוחב כאוות נפשם ואלה בחרו לקצר את סרחי העודף משני הקצוות (שטח הפח שמעבר לצירי הגלגלים), להרחיב את הגוף ולהנמיך את הגג כדי לקבל מראה רכון ודינמי מאוד. הוסיפו לזה גם גג שטוח מלפנים ומשתפל בחדות לאחור, שם הוא פוגש דלת תא מטען זעירה, מכסה מנוע מודגש וחישוקים מקוריים ותקבלו הופעה אלגנטית וספורטיבית מאוד.

בניגוד לחשש, שהפיכת מכונית נאה כמו ה-A3 האצ'בק למכונית סדאן עם 4 דלתות תגרום לה להראות סולידית מדי, האודי החדשה היא מכונית שכיף להביט בה, בטח כשהיא צבועה באדום זועק, או נהנית מהקונטרסט בין הצבע הלבן האלפיני לשחור במוקדים הנכונים. המראה הזה מסייע לה להעלים בקלות מידת אורך גדולה של 446 ס"מ ולהראות קטנה בהרבה מהאודי A4 שמעליה, למרות ההפרש הזניח במידות.

אודי A3 סדאן (השקה). קובי ליאני
אודי A3 סדאן (השקה)/קובי ליאני

תא נוסעים של מכונית יקרה בהרבה

כשפותחים את הדלתות מגלים מידה זהה של השקעה ושביעות רצון. רכבי המבחן שניתנו לנו באירוע ההשקה הגיעו כמובן ברמתם הגבוהה ביותר שכוללת מושבי ספורט בכסות עור בשני צבעים ושלל נגיעות אלומיניום. אבל גם בהתעלם מאלה, מוצאים בה תא נוסעים נקי, מדויק ואיכותי ברמה שהורגלנו למצוא רק במכוניות יקרות בהרבה. מרבית החומרים בהם מדופנת הקבינה רכים ונעימים למגע, האחרים מציעים טקסטורה מעניינת והכל שם נתפר ובוצע בטעם טוב, מהפיסול הכללי של הדשבורד וכלה בכל הפרטים הקטנים שמשלימים את האווירה - פתחי המיזוג, מתגי התפעול השונים, ידית ההילוכים, גלגל ההגה הקטום ברמת ה-S ליין ובמרקם של ציפויו הפנימי של הגג.

ומה לגבי המרחב בתא הנוסעים תשאלו, ובצדק? גם שם לאודי יש בשורה: למרות שבסיס הגלגלים קטן יחסית ועומד על 263.7 ס"מ, אפשר בקלות להושיב בה ארבעה מבוגרים שגובהם 180 ס"מ ולכולם יהיה מקום להתרווח. המבנה של הדשבורד מלפנים מרחיק אותו מברכי הנוסעים, גם לברכי הנוסעים מאחור יש מקום מספק. רק אל מרחב הראש יש לתת תשומת לב, שכן הוא אינו גדול וגבוהים מ-180 ס"מ עלולים לשפשף את הראש. תוספת של 15 ס"מ לאורך הכללי אפשרה לאודי גם להגדיל משמעותית את תא המטען לכדי 463 ליטרים ולמרות שהדלת קטנה, הגישה פנימה אל המטען קלה.

רכבי ההדגמה צוידו בכל מה שיש לאודי להציע וזה אומר הכל מהכל. כמובן שיש שם בקרת אקלים מפוצלת גם אל המושב האחורי, מושבי ספורט, מערכת שמע מתקדמת מאוד של באנג-אנד-אולופסן, מערכת ה-MMI לשליטה על כל מערכות הרכב ועוד. גם רשימת אבזור הבטיחות אינסופית כמעט וכוללת בעיקר בקרות אקטיביות לתאורה, לשיוט, לבלימה (למניעת התנגשות), לסטייה מנתיב הנסיעה, לחניה אוטונומית ועוד. מעניין מה יצליח היבואן לקבל בעת הבאתה לישראל במחיר שפוי. אך לפחות כסטנדרט מוצאים בה 7 כריות אוויר כסטנדרט ואת כל בקרות הבטיחות המוכרות, כולל מנגנון פירוטכני שמקפיץ את מכסה המנוע במקרה של פגיעה בהולך רגל כדי למנוע פגיעה בראשו של זה.

אודי A3 סדאן (השקה). קובי ליאני
אודי A3 סדאן (השקה)/קובי ליאני

מוסיפה סוסים ומכבה צילינדרים

נוסחת המיסוי הירוק שתכה בשוק הרכב הישראלי בעוד כחודש, תרצח באופן סופי את מנועי הדיזל בישראל, על ידי העלאה משמעותית של המיסוי עליהם ועל כך אין לנו אלא להצטער, שכן שוב ושוב מנועים אלה מוכיחים את יעילותם המרשימה. אודי הביאה להשקה זו כמובן את מנועי הבנזין החדשים שלה, אבל דווקא גרסת הדיזל עם 2.0 ליטר, 150 כ"ס ו-32.6 קג"מ היא זו שמשכה את תשומת הלב בזכות יכולותיה. היא לא רק מסוגלת להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 8.7 שניות ולהעפיל למהירות מרבית של 220 קמ"ש, אלא גם לשייט ב-100 קמ"ש ב-1,500 סיבובי מנוע חרישיים, להציג צריכת סולר ממוצעת של כמעט 25 קילומטרים לליטר ולפלוט רק 107 גרם CO2 לקילומטר. חבל שלא נזכה לראותה בישראל.

שני מנועי הבנזין שהגיעו להשקה, יגיעו גם לישראל ושניהם שייכים לדור החדש של מנועי ה-TSI בקונצרן פולקסווגן. הראשון הוא מנוע ה-1,400 סמ"ק המוגדש שמפיק כעת 140 כ"ס (בעבר 122 כ"ס) בכל התחום שבין 4,500 ל-6,000 סל"ד וכן 25.5 קג"מ ברצועה שטוחה שבין 1,500 ל-3,500 סל"ד. מנוע זה מעביר תחושה חלקה ונמרצת שתגרום לגלגלים הקדמיים להסתחרר גם על אספלט יבש בזינוק מהמקום. יחד עם תיבת ה-DSG (בעלת פעולה חלקה ומהירה) גרסה זו תגי ל-100 קמ"ש תוך 8.4 שניות, למהירות מרבית של 217 קמ"ש ותפלוט 109 גרם CO2 לקילומטר. זאת על ידי היכולת לכבות שני צילינדרים לשם החיסכון בדלק, בזמן נהיגה רגועה וכשהסל"ד נע בין 1,000 ל-4,000.

גרסת הבזנין הבכירה היא זו שמצוידת במנוע 1.8 טורבו החדש. מנוע זה מפיק כבר 180 כ"ס בתחום שבין 5,100 ל-6,200 סל"ד, ולמרות שגם הוא מפיק 25.5 קג"מ כמו המנוע הקטן, הוא עושה זאת ברצועה רחבה בהרבה שמתחילה כבר ב-1,250 סל"ד ונמשכת עד 5,000 סל"ד. מנוע זה משודך גם כן לתיבת ה-DSG, אך גם למערכת קוואטרו שמעבירה את הכוח לכל הגלגלים. השילוב הזה מכניס ל-S3 סדאן הרבה יותר פלפל לנסיעה. ההאצות מוחשיות ומהירות יותר (7.3 שניות ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 235 קמ"ש), הצליל שהוא מפיק ספורטיבי יותר ועדיין צריכת הדלק הממוצעת עומדת לפי נתוני היצרן על כמעט 18 קילומטרים לליטר.

בקרוב תוצע גם גרסת ה-S3 למכונית סדאן זו, אשר תכסה את הפאן הספורטיבי עם מנוע 2.0 ליטר טורבו שמפיק 300 כ"ס ו-38.7 קג"מ בתחום שבין 1,800 ל-5,500 סל"ד. בדומה ל-S3 בה נהגנו לאחרונה, ההאצה ל-100 קמ"ש תארוך רק 4.9 שניות בגרסת ה-DSG או 5.3 שניות בגרסה הידנית, המהירות המרבית תוגבל אלקטרונית ל-250 קמ"ש וצריכת הדלק תעמוד על 14.9 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן.

אודי A3 סדאן (השקה). קובי ליאני
אודי A3 סדאן (השקה)/קובי ליאני

יציבה על הכביש, מהירה גם בסיבובים

כבישי הונגריה זוכים אצלנו למקום האחרון באיכותם ביחס למדינות מערב אירופה. בזמן שהאוטוסטרדה סלולה ברמת איכות שגרמה לנו לקנא בהם עד מאוד, מרבית הכבישים שאינם מוגדרים כמהירים, היו לא יותר מאשר אוסף של בורות, סדקים ותלאים שמאיימים לפרק מכוניות שברגיהן לא הודקו כהלכה. אבל האודי הזו, למרות שניתנה לנו עם חישוקי 18 ו-19 אינץ' (בהתאם לגרסה) עמדה במשימה הקשה בהצטיינות.

האודי הזו שמכוילת עדיין על הצד הקשיח של הסקאלה וגם מיעוט הגומי בדפנות הצמיגים אמורים היו לגרום לחבטות להיות מוחשיות למדי, אבל לא זה המצב. המתלים שלה ספגו בנחישות את השיבושים הרבים מבלי לזעזע את המרכב והנוסעים וגם דאגו להצמדה מצוינת של הצמיגים לאספלט הרעוע, גם תחת נהיגה אגרסיבית ומהירה מאוד. רק מהמורות קשות מאוד ובעלות בליטה משמעותית מגובה האספלט, גרמו למתלים לחבוט נקודתית במעבר עליהן, אבל בהחלט מדובר ברמת שיבושים חריגה מאוד.

ה-A3 סדאן גם הפגינה יציבות כיוונית טובה מאוד בכל מהירות וגם כאשר הרכב הושלך במהירות לתוך פניות, זוויות הגלגול (רכינת הרכב לצד כתוצאה מהכוחות הפועולים עליו) נשארה מזערית. ההיגוי שלה מדויק ומהיר, אבל משקלו של ההגה עדיין מרגיש לנו קל מדי (תגבור חשמלי) וגם פה נאמר שלא היינו מתנגדים למעט יותר תחושה בקצות האצבעות, כדי להפוך את הנהיגה מכזו המוכוונת על ידי העיניים, לכזו המבוססת על תחושות. באודי הזו הותקנו גם ארבעה מצבי נהיגה לבחירת הנהג בלחיצת מתג. הראשון, ספורט שמחדד את תגובת המנוע, זריזות תיבת ההילוכים והעצבנות של המצערת (לא הוצעו בה מתלים מגנטיים בשלב זה). השני, נורמל שמתאים מאוד לשימוש יומיומי. השלישי, חיסכון שגורם לכל הרכיבים שמנינו לפעול ליצירת צריכת דלק נמוכה במיוחד והרביעי והאחרון, אינדיבידואל - מצב המאפשר לנהג לקבוע את אופי פעולת כל אחד מהפרמטרים.

אודי A3 סדאן (השקה). קובי ליאני
אודי A3 סדאן (השקה)/קובי ליאני

צפו לקניבליזציה

הנהיגה הראשונה באודי A3 סדאן החדשה, השאירה אותנו לא רק עם רושם חיובי מאוד אודות רמת האיכות ויכולות הנסיעה שלה, אלא גם עם ההבנה שהדגם הזה, שבעצם מקים נישה חדשה לעצמו בפלח הפרימיום עד ליישור קו מצד ב.מ.וו ומרצדס, יגנוב לא מעט לקוחות מה-A3 האצ'בק ואף מצד ה-A4, כאשר אלה יבינו שהם לא זקוקים למטראז' של האחות הגדולה יותר. כל זאת, מבלי להתפשר כלל בשימושיות ובאיכות ובכך להפוך למכונית הנמכרת ביותר של אודי.

ה-A3 סדאן שתגיע בקרוב מאוד לישראל, ככל הנראה גם תתומחר באופן אטרקטיבי ביחס למקובל בקבוצת הפרימיום. למרות שהמחיר הסופי טרם נקבע, לפי הערכות היבואן, גרסת ה-1.4 תעלה כ-180 אלף שקל עם תיבת ה-DSG, מושבי עור ואבזור רב. גרסת ה-1.8 ליטר עם תחמושת דומה צפויה לעלות כ-200 אלף שקל ולטעמנו מדובר בעסקה מעניינת מאוד.

עוד על אודי בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? קבלו מבחני דרכים

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully