וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: רנו קליאו 1.2 טורבו החדשה

30.7.2013 / 7:33

רנו קליאו החדשה טורפת את העיר בזריזות, גומאת אוטוסטרדות בחרישיות, מהנה לנהיגה וגם לא ממש רעבה לדלק. האם זו הסופר מיני הטובה בישראל?

פלח מכוניות ה-B (סופר מיני) בישראל נמצא בצמיחה, כמעט כמו זו של מכוניות המיני הזולות, אבל בשונה מהן, אלו הראשונות מציעות ממדים שלא מצריכים פשרות של ממש בהסעת נוסעים ומטען. בשנים האחרונות, אלה המגיעות מאירופה גם זוכות לקבל את הטכנולוגיה העדכנית ביותר בעולם הירוק - מנועי טורבו קטני נפח ותיבות כפולות מצמד והמתמודדת החדשה ביותר לנחות באזורנו היא הקליאו החדשה של רנו.

הדור הרביעי לקליאו ממשיך את האבולוציה בשרשרת שהחלה עוד בשנת 1991. אולם התחרות מבית מול פיג'ו וסיטרואן, יחד עם הרצון להתמודד מול הפולו של פולקסווגן, גרמו לאנשי רנו לדחוק את הקליאו לרף יכולות חדש. כבר בנהיגה הראשונה שערכנו בה על כבישי טוסקנה, כחלק מהשקתה העולמית, התגלתה לפנינו מכונית שממעיטה לעשות פשרות ועושה מאמץ ניכר כדי לבלוט על הכביש. אז כעת, מיד עם הגעתה לישראל, לקחנו את גרסתה הבכירה לסיבוב ארוך על כבישי ישראל המצולקים וחזרנו עם תובנות חשובות אודות הצרפתיה החדשה.

מבחן רנו קליאו. קובי ליאני
מבחן רנו קליאו/קובי ליאני

נעים, שקט וחסכוני

מד המהירות מראה 110 קמ"ש חוקיים על כביש 1, מחט הסל"ד מיוצבת על כ-2,500 סיבובים ומחשב הדרך מודיע לנו שצריכת הדלק הממוצעת עומדת על 18 קילומטרים לליטר. אבל לא רק הנתון הזה מעודד, אלא גם תחושת העידון והנינוחות שהקליאו החדשה משדרת לנוסעים. מכוניות קטנות מסוגה של הרנו הזו, לרוב נוטות להצטיין בעיר ומעט פחות על כבישים מהירים, אבל זה לא המקרה כאן, כשתא הנוסעים של הצרפתיה הזו נותר אטום לרעשי המנוע או הצמיגים שמתגלגלים על האספלט. רק מעט רעשי רוח נשמעים במהירות תלת ספרתית זו.

משאית שחתכה בחדות מהנתיב הימני אל האמצעי בו נסענו, אילצה אותנו להאט ולהאיץ שוב לעקיפה בנתיב השמאלי ואז המנוע הקטן בחזית גם אמר את דברו. 1,200 סמ"קים יש לו בסך הכל, אבל בעזרת מגדש טורבו הוא מצליח גם להיות גמיש וחזק. לחיצה בריאה על דוושת הדלק משחררת ללא עכבות מהמנוע כוח מוחשי (120 כ"ס ב-4,900 סל"ד וכן 19.3 קג"מ ב-2,000 סל"ד) ותיבת ההילוכים כפולת המצמדים מגיבה במהירות בהורדה של שני הילוכים. תחושת הכוח דומה לזו המגיעה ממנועי 2,000 סמ"ק ודף הנתונים מספר שהקליאו הזו צריכה רק 9.4 שניות כדי להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ואם תמשיכו ללחוץ, תגיעו גם למהירות מרבית גבוהה של 199 קמ"ש. הבדיקה שלנו גילתה שגרסת ה-1.2 טורבו צריכה 10 שניות כדי להאיץ מ-80 ל-120 קמ"ש, מה שאומר שכשצריך כוח, היא יודעת לנפק אותו.

המנוע הקטן והחדש (משותף גם לניסאן) מצליח להפתיע ביכולותיו בכל סוג של שימוש. בתוך העיר הוא יודע להגיב במהירות לתנאים המשתנים, להאיץ מרמזור לרמזור בזריזות וגם תיבת ההילוכים, למרות שלא מציעה מצב ספורט, מגיבה מהר, פועלת חלק ונעים וחפה מהרעידות המוכרות מתיבות דומות בתנועה איטית או תמרוני חניה. שם גם הציגה הקליאו צריכה ממוצעת של 12 קילומטרים לליטר, כלא ממש השתדלנו לנהוג בה בעדינות.

מבחן רנו קליאו. קובי ליאני
מבחן רנו קליאו/קובי ליאני

מתלים רכים, היגוי מדויק

גם האופן שבו הקליאו מטפלת בקטעים הלא מוקפדים של הסלילה הישראלית, השאירו אותנו מרוצים בסל הכל. הכיול הכללי הוא לעבר הצד הרך של הסקאלה וזה אומר ששיבושים קלים נספגים בקלילות ואלה הגדולים מאבדים את העוקץ. רק פסי האטה מוגזמים בגודלם מצליחים ליצור נענוע לא נעים של המרכב והנוסעים, אבל הדבר נכון כמעט לכל סוג כלי רכב הפוגש בהם. בסך הכל, הקליאו שומרת על איכות נסיעה גבוהה, נוחות טובה ובכך גם מצדיקה את התדמית הצרפתית.

למרות שהקליאו הזו אינה הגרסה הספורטיבית, (את תפקיד זה ממלאת ה-RS שתגיע אלינו בקרוב) ולמרות המתלים הרכים שלה, הרנו הקטנה מצליחה להיות מאוד מהנה לנהיגה בקטעים טכניים ומפותלים. אחיזת הכביש שמספקים הצמיגים שלה יחד עם הריסון של המתלים וההגה החד, אפשרו לנו לנהוג בה במהירות בכבישי הנהיגה האהובים עלינו. גבולות המעטפת שלה גבוהים אך ברורים ולכך קל מאוד לשלוט בה ולנווט אותה כל קצוות האחיזה. לא סביר שמישהו מרוכשיה של גרסה זו ינהג בה באופן ספורטיבי שכזה, אבל הדבר אומר שאם תרצו, היא גם תגרום לכם לחייך.

התשלום היחיד בנהיגה חזקה שכזו הוא כמובן בצריכת הדלק. כפי שכבר התחוור לנו בעבר, מנועי הטורבו הקטנים יודעים להיות חסכוניים מאוד, כל עוד נוהגים בהם בעדינות. אולם כשנועצים את הדוושה ברצפה, 120 הסוסים שותים את מכל הדלק בקצב של ליטר לכל שבעה קילומטרים.

מבחן רנו קליאו. קובי ליאני
מבחן רנו קליאו/קובי ליאני

תא נוסעים איכותי, תפור לפי מידה

עם אורך כללי של 406 ס"מ ובסיס גלגלים של כמעט 260 ס"מ אפשר וצריך לצפות לתא נוסעים מרווח ובמידה רבה, זה גם מה שמקבלים. המושבים הרכים נעימים ותומכים והדשבורד הגבוה מפנה המון מקום מסביב לרגלי הנהג. מאחור המצב דומה, אך שני מבוגרים ירגישו כאילו המושב נבנה במיוחד עבורם - יש מספיק מקום לברכיים ולראש כדי לא לפגוש בגב המושבים הקדמיים או בגג, אבל לא הרבה מעבר לכך. תא מהטען גדל גם הוא ביחס לדורות הקודמים ועכשיו הוא מציע 300 ליטר בנפח וזה יפה מאוד למכונית בקטגוריה זו.

כשפותחים את הדלתות, מגלים שהעיצוב הנאה שעוטף אותה מבחוץ ממשיך אל תא נוסעים עם עיצוב מקורי ונעים. לוח המחוונים נראה יפה ומציע שפע של אינפורמציה וגם איכות החומרים שומרת על רף גבוה. למעשה, מלבד חיפוי הפלסטיק הקשיח והרופף משהו שמעל לאותו לוח מחוונים, שאר חומרי הדיפון של הקליאו רכים ונעימים מאוד למגע והם אלה שתורמים לתחושה המוצקה שעוברת ממנה.

רכב המבחן שהגיע כאמור גרמת האבזור הגבוהה ביותר, כולל בין היתר בקרת אקלים, התנעת הרכב עם הכרטיס המוכר של רנו, בקרת שיוט שמופעלת מההגה יחד עם תפעול למערכת השמע, מראות חשמליות שגם מתקפלות חשמלית, מערכת מולטימדיה איכותית עם מסך מגע בגודל 18 ס"מ ועוד. גם רשימת הבטיחות מלאה עם כל בקרות הייצוב האלקטרוניות, 4 כריות אוויר (כולל ניתוק של הכרית הקדמית במושב הנוסע) ועוגני איזופיקס למושבי בטיחות לילדים, אשר אפשרו לה לזכות בציון מרבי של 5 כוכבים במבחני הריסוק וההגנה על הנוסעים.

מבחן רנו קליאו. קובי ליאני
מבחן רנו קליאו/קובי ליאני

בין 75 ל-108 אלף שקל

רנו קליאו החדשה מסיימת את המבחן שלנו עם ציון כמעט מצוין. הסופר מיני הצרפתית מצליחה להראות טוב מבחוץ, להעביר תחושה איכותית בתא הנוסעים, להציע מרחב שימושי לארבעה מבוגרים, לספק ביצועים נאים, להציג צריכת דלק טובה מאוד וגם לאפשר מידה לא מבוטלת של הנאה ממלאכת הנהיגה בה. אוסף של תכונות חשובות שעומדות לזכותה בתחרות הקשה מול היריבות האירופיות כמו פולקסווגן פולו, פיג'ו 208 ואחרות.

בניגוד לעבר, הקליאו הזו גם מוצעת בשלוש רמות מינוע, אבזור ומחיר שמאפשר לרבים מכם להכניס אותה לשורת המתמודדות בעת בחירת מכונית חדשה. הרמה הבסיסית תציע מנוע 1.2 ליטר עם 75 כ"ס ותיבה ידנית ותעלה רק 75,000 שקל. מעליה נמצאת גרסת ה-900 סמ"ק טורבו שמפיקה 90 כ"ס (גם כן עם גיר ידני) במחיר של 89 אלף שקל ובקצה היצע, מכונית המבחן שלנו עם המנוע החזק (120 כ"ס) ותיבת הילוכים כפולת מצמדים במחיר של 108 אלף שקל. מחירים אלה, במידה ולא ישתנו יתר על המידה עם שינוי נוסחת חישוב המס החדשה, מציגים את הקליאו מהדור הרביעי באור חיובי מאוד, ובעינינו היא נראית כתמורה טובה מאוד לכסף.

עוד על רנו בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? קבלו מבחן דרכים

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

מבחן רנו קליאו. קובי ליאני
מבחן רנו קליאו/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully