וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנד רובר דיפנדר חשמלי נכנס לשלב מבצעי

הדיפנדר החשמלי נבחן בימים אלה בפארק אקולוגי כשהוא סוחב עגלות עמוסות מבקרים במשקל 12 טון. "יכול לעבוד יום שלם במלוא המרץ"

אחרי שלנד רובר חשפה את הדיפנדר החשמלי בתערוכת ז'נבה האחרונה, לא היה ברור מתי ייבחן רכב השטח הקשוח בתנאי עבודה אמיתיים, שלא לומר כאלה שמסוגלים לאתגר אותו בעבירות או במרחק. מאז, עברו כמה חודשים ובשבועות האחרונים נבחן הדיפנדר EV בפארק ירוק תיירותי בו נבדקת יכולת הגרירה שלו והסיבולת לאורך כל שעות היום. לפי כל הממצאים בשטח, הבריטי הוותיק בהחלט עומד במשימות בהצלחה גדולה.

לנד רובר דיפנדר חשמלי (פיילוט). אתר יצרן
לנד רובר דיפנדר חשמלי (פיילוט)/אתר יצרן

לנד רובר בחרה במתחם שנקרא 'פרויקט עדן' באופן מודע, וזאת על מנת לחבר את המסר הידידותי לסביבה העולה מתוך השימוש במערכת נקייה ישירות לשוכנים במקום - מאות צמחים נדירים המפוקחים תחת חממות מיוחדות. המקום נחשב למוקד גדוש מבקרים ופופולארי בקרב חובבי הטבע, כך שלנד רובר כיילה את הדיפנדר EV לשירות הקהל: רתומה אליו רכבת נוסעים במשקל 12 טון עליה כ-60 מבקרים, אותם הוא מנווט בין התחנות.

טכנית, הדיפנדר EV לו 94 כ"ס ו-33 קג"מ, משתדל לבצע כל מה שמקבילו הסטנדרטי יכול לעשות, אבל בלי לזהם את הסביבה. יכולת השטח המקורית נשמרה במידת האפשר, הוא מצויד בבקרת הנעה כפולה, מהירותו המרבית עומדת על 130 קמ"ש, טווח הנסיעה גם הוא -130 ק"מ לערך, ובקרת המדרון מחוברת לאגירת אנרגיה מבלימה - מעל 80% מהאנרגיה הקינטית של הדיפנדר ניתנת לשימוש חוזר. בכל ירידה במדרונות הצרים של פרויקט עדן, הדיפנדר משיב 30 קילוואט לסוללות, כך שטווח הנסיעה שלו עומד על כ-115 קילומטרים ועוד כ-12.5 נוספים במצב רזרבי.

הטעינה של הדיפנדר החשמלי אורכת סביבות 10 שעות, אולם היא תספק לו משך פעולה של 8 שעות במהירות מוגבלת של נסיעה ממוצעת בשטח. ניתן להטעין 80% מכוחן בעמדות מהירות בהן העלות היא כ-2 לירות שטרלינג לטעינה (כ-12 שקלים).

מלבד הדיפנדר החשמלי, לנד רובר בוחנת גם הסבות שלדה לשלדות אלומיניום, שימוש במנועים היברידים בגרסאות ריינג' רובר וריינג' רובר ספורט ועוד בקנה ששה כלי רכב חשמליים כאלה ואחרים שייכנסו לפיילוט בעתיד הקרוב. את הדיפנדר החשמלי בכל אופן, נראה מתישהו על כביש ציבורי בשנה הבאה במחיר גבוה מדגם הדיזל.

עוד הרבה על לנד רובר בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • לנד רובר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully