וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט מצלמות המהירות נתקע

29.10.2013 / 14:04

בדיון מיוחד שנערך בועדת הכלכלה בנושא מצלמות המהירות יצאה קריאה לזירוז השלמת הפרויקט, לשיפור השקיפות והעברת ההכנסות מהדוחות למערך האכיפה

ועדת הכלכלה התכנסה היום (שלישי) לדיון מיוחד בנושא מצלמות המהירות והאכיפה בפרויקט א'3. בדיון שנערך בהשתתפות נציגי משרד התחבורה (סגנית השר ציפי חוטובלי), הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (רון מוסקוביץ), אור ירוק (שמואל אבואב) ואחרים, אך בלטו בהעדרם השר לביטחון פנים ונציגי האוצר הרלוונטיים.

בכינוס הופגנה תמימות דעים כמעט מוחלטת אודות נחיצות מצלמות אלה בכבישי ישראל, שכן לדעת המומחים שנכחו בועדה, מהירות הנסיעה היא גורם מכריע בתאונות בדרכים בישראל. אולם על פי הנתונים, בשל אי העברת תקציבים, לא ניתן להתקדם אל שלב ב' בפרויקט ולהרחיבו בהתקנת מצלמות פעילות נוספות ולהגיע למסה קריטית של 300 יחידות.

מנכ"ל אור ירוק, שמואל אבואב מסר בועדה כי למצלמות יש תפקיד חשוב באכיפה וביצירת תרבות נהיגה חדשה בישראל, אך למיקומן ולתדמית הציבורית של אלה בישראל השפעה גדולה יותר. בשל הצבת המצלמות בכבישים שאינם אדומים אלא מהירים, הפרויקט מצטייר כמסחטת כספים מהציבור.

?מדובר בשלוש מאות מצלמות שיוצבו בצמתים ובכבישים מסוכנים, רק במקומות שיש קשר ישיר בין התאונות לבין נהיגה במהירות מופרזת. תפקיד המצלמות הוא להציל חיים ולא לשמש מסחטת כספים מהציבור. לכן, יש להקים ועדה בראשות שופט שתהיה שקופה ופתוחה לציבור, ותקבע את מיקום המצלמות. על המצלמות להיות משולטות וגלויות לעין הציבור והכסף שמתקבל יופנה ישירות למאבק בתאונת הדרכים?.

הד"ר זיו אב, השמיע גם כאן את משנתו שבהשקעה של חצי מיליארד שקלים ורישות ישראל ב-2,000 מצלמות אכיפה, ירד את מספר ההרוגים לרבע וההשקעה הכלכלית תחזיר עצמה תוך שנתיים ולכל היותר.

ח"כ ציפי חוטובלי בחרה להדגיש את העדר בעלי התפקידים הרלוונטיים מהדיון: "תמוה הדבר שמי שקובע את המדיניות באכיפת מצלמות המהירות, השר לבטחון פנים אינו כאן. הוא מתווה המדיניות ואין כאן כתובת לדבר איתה. חשוב שנפעל כדי שהמצלמות לא יראו במדינה כמסחטת כספים מהציבור" ציינה בדבריה.

אבישי ברוורמן, יו"ר ועדת הכלכלה הוסיף והעיר על הנעדרים: "בועדה זו אמורים לשבת שר אוצר, שר לביטחון פנים ושר התחבורה הקובעים את המתווה, גם הכספי. מה זו הבדיחה הזו? מגיעים אנשים לכנסת ואין נציגים של המשרדים הרלוונטיים. זו ערוות הכנסת. אני לוקח את הפרויקט הזה באופן אישי בשאלה "למה אין מצלמות?"

מאות אלפי דוחות

ניצב משה אדרי, ראש אגף התנועה הציג נתונים מהשטח וענה לביקורת אודות בחירת מיקומי המצלמות, והדרישה להעביר את האחריות על הפרויקט לועדה ציבורית בהנהגת שופט. "אנחנו עושים את כל מערכת השיקולים של היכן להציב את המצלמות. דוחות ממלאים רק 25 אחוז מהפעילות שלנו כש-40 אחוז מהפעילות נוגעת לטיפול בתאונות. המהירות היא גורם להחרפה של נזקי תאונות. ככל שיש יותר מהירות יש יותר פגיעה.

נכון לעכשיו אנחנו עומדים על 640 אלף דוחות, כשהדגש הוא על עבירות ביריונות, והתמקדות בעבירות חמורות וזו ירידה גדולה לעומת שנים קודמות. מהירות מהווה רק 16 אחוז מכלל הדוחות בניגוד למה שנאמר כי אנו מתעסקים רק באכיפת מהירות. אנחנו למשל יוצרים הרתעה עם שינוי דינמי של רמת האכיפה."

לשאלה הישירה שנשאל מצד יו"ר הוועדה, הגיב מפקד אגף התנועה: "תוספת של מצלמות תצמצם את תאונות הדרכים, אבל לא ניתן לומר שבאופן משמעותי. עד היום ניתנו 151 אלף דוחות מהירות מהם 16,270 עבירות רמזור אדום.

לפי הממצאים שלנו יש ירידה של 26 אחוז במספר התאונות במקום שבו יש מצלמה. אם ההכנסות מהדוחות היו עוברים לפרויקט, היינו יכולים להשלים את הפריסה".

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully