וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינפיניטי Q50 החדשה - טכנולוגיה מחשמלת

יש לה 364 כ"ס מחושמלים, הנעה אחורית, התנהגות כביש מהנה, שפע של אבזור וטכנולוגיה והיא לא ב.מ.וו. ה-Q50 של אינפיניטי שוברת מוסכמות

מבחן אינפיניטי Q50. קובי ליאני
מבחן אינפיניטי Q50/קובי ליאני

שימו לב מה ארע בקבוצת מכוניות הפרימיום-סדאן-קטנות. מרצדס השיקו את ה-C קלאס החדשה, לקסוס חידשו את ה-IS, אודי תציג בקרוב את ה-A4 וב.מ.וו תמשיך להתריס נגד כולם עם הסדרה 3. אבל מי חסר? אינפיניטי. מסתבר, שלא די בייצור מכונית יוקרתית, מאובזרת ומעוצבת כדי להתקבל למועדון הפרימיום המצומצם. על המותג לקבל את ההכרה הזו מהצרכנים ולא פחות חשוב, מהמתחרים.

במשך שנים החבורה שלעיל השתדלו להתרחק ממותג היוקרה של ניסאן. חלק יאמרו מחשש וחלק יאמרו כי החברה היפנית-אמריקנית טרם הבשילה. אבל עם ה-Q50 החדשה, התירוצים נגמרים. יש לה המון כוח, אבזור עשיר ביותר, קדמה טכנולוגית, עיצוב, איכות וגם מחיר תואם לקבוצה וברוב המקרים, גם חורג ממנה. לטובה. אז איך מרגישה על הכביש המכונה החדשה של אינפיניטי בישראל? מחשמלת.

מבחן אינפיניטי Q50. קובי ליאני
מבחן אינפיניטי Q50/קובי ליאני

היברידי, לא מילה גסה

כבר שנים שהורגלנו לחשוב שהמעבר לחשמל נועד בראש ובראשונה כדי להמעיט את הפגיעה בסביבה על ידי צמצום צריכת הדלק. אולם כשמדביקים את דוושת הדלק של האינפיניטי Q50 החדשה לרצפה, מבינים שהדאגה לסביבה נעשית למשנית. פעולה של לא יותר מאשר 'על הדרך'. 364 סוסים (6,300 סל"ד) מוזרמים מהמנוע שבחזית אל הגלגלים האחוריים, לא לפני שהם מקבלים תוספת חשמלית על הדרך שמעצימה את המומנט לכדי 35.6 קג"מ ובועטים את היפנית-אמריקנית הזו קדימה חזק ובנחישות.

5.1 שניות זה הזמן שמדד לה היצרן במיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש (5.4 במבחן שלנו) וזה מהר בקצב כמעט כמו גרסת ה-AMG של מרצדס. תאוצה שכזו עוצרת את הנשימה לרגע ומרחיבה את החיוך מההפתעה. כל הסופרלטיבים על מתיחת שרירי הצוואר וכיווץ אלה של הבטן שוב מקבלים תוקף, כאשר מודדים לה גם יכולת תאוצה מ-80 ל-120 קמ"ש. 4.3 שניות זה מה שהיא זקוקה לביצוע המשימה במצב קומפורט ובהילוך D. אבל היא מסוגלת לקזז את הזמן לכדי 4 שניות עגולות כאשר עוברים למצב הספורט בתיבה והמנוע. כדי להסביר עד כמה הזמן הזה קצר, נספר לכם שהיא עושה זאת מהר יותר מאודי R8. הרבה יותר ממרשים. בטח כשזוכרים שמדובר במכונית משפחתית פרימיום שעולה חצי מאותה AMG של מרצדס.

לא הביצועים הם שגרמנו לנו להתמכר ללחיצה על הדוושה, אלא החיוך והרצון להשאיר אותו תמיד לרוחב הפנים ולכן בעטנו בצלעותיה שוב ושוב ולמען האמת, היינו יכולים להישבע שגם היא נהנית מההתעללות. אבל למרות העומס, את יום המבחן סיימנו עם צריכה ממוצעת של 10.5 קילומטרים לכל ליטר. צריכה מצוינת ביחס לנהיגה שכזו. בקטעי הנהיגה הרגועים יותר, הצלחנו להשיג נתון של 16 קילומטרים לליטר במשאבת התדלוק.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מבחן אינפיניטי Q50. קובי ליאני
מבחן אינפיניטי Q50/קובי ליאני

היגוי שאין לאף אחת

אם עניין הכוח הצליח לפקוח את עיניכם, מה שנספר לכם עכשיו על ההיגוי של האינפיניטי הזו, ידביק אתכם למסך. ל-Q50, אין מוט הגה. זה אומר, שאין חיבור מכאני ישיר בין ההגה שאתם מסובבים בידיים, לבין הסיבוב של הגלגלים אי שם למטה. את המלאכה עושים מנועים חשמליים ומיליון חיישנים ומחשבים במקומכם. השיטה המהפכנית הזו מאפשרת למכונית לבחור בעצמה, כמה מתוך ההפניה שלכם תגיע בפועל לכביש ואת זה היא עושה בעזרת חישוב כל הפרמטרים מהדרך. לפעמים היא תוסיף הפניה לגלגלים, לפעמים תפחית, בוודאי שאת החבטה המוכרת בהגה הנובעת מפגיעה במהמורה. ואם כל החישוב הזה לא תואם את המציאות, היא תשווה את הפניית הגלגלים בפועל למה שחשבתם שאתם צריכים.

וזה עובד? כן. אם לא היינו יודעים זאת קודם, לא היינו חשים בשינוי בפעולה וזה אומר שהכל קורה באופן טבעי למדי. כן שמים לב לפעולה של המערכת, רק כשנוהגים בה חזק על גבולות היכולת והאחיזה. אז חשים ברצון של המערכת לווסת את כמות ההיגוי ביחס לפקודה ורמת האחיזה. האלקטרוניקה גם מנסה לשפר את יכולת הפניה על ידי הפעלת בלימה סלקטיבית על הגלגלים הפנימיים בסיבוב כדי ליצור משיכה פנימה. זה עוזר, במיוחד לפני שמגיעים לגבול האחיזה, אבל עלול לבלבל נהג מיומן שלא מצפה להופעה של דחיפה פנימה אל תוך הסיבוב הכוללת גם האטה מסוימת.

ה-Q50 מצוידת בהנעה לגלגלים האחוריים, ועם שפע של כוח, מדובר במתכון כמעט בטוח להנאה. זה מצליח וההיגוי מרגיש משוחרר ומדויק כמעט תמיד, אבל השלד הזה מכוייל עדיין להפיק תת היגוי קל כשמגזימים במהירות הפניה. רק כשמבטלים לגמרי את הבקרות ההגנתיות, אפשר עם פרובוקציות קלות, לגרום לה לשרטט קשתות שחורות על הכביש ולעשן את הצמיגים בהנאה.

רגע... זו משפחתית פרימיום, כן? כן. אינפיניטי תמיד ניסו לקחת את היכולת הדינאמית קצת יותר רחוק וגבוה ממה שהחליטו המתחרות. ראינו את זה ב-G37 הנפלאה הקודמת ואנו רואים זאת כעת שוב ובאופן אישי זה משמח אותנו לגלות שעוד נשארו יצרניות רכב שלא ויתרו על היכולת ליהנות בדרך אל היעד.

ה-Q50 גם יודעת לנסוע לבד. ממש בעצמה. יש בקרת שיוט אדפטיבית שיודעת למדוד את המרחק מהרכב מלפנים ולהגיב להאטה שלו, יש מצלמה שרואה את הנתיבים, יש היגוי אקטיבי, אז לא מן הנמנע שהיא תיסע לבד. והיא נוסעת לבד. ברגע שלוחצים על המתג הרלוונטי, המרחב הסלול (הנתיב) הופך לתעלה שממנה היא לא רוצה לצאת והנהג פתאום חש מיותר מאחורי ההגה. היא תאיץ ותבלום בעצמה וגם תפנה ובניגוד למערכות הדומות במרצדס וב.מ.וו, היא לא תפסיק לעשות זאת אחרי כמה שניות, אלא תמשיך עד שתגידו לה להפסיק, או עד שתופיע עקומה בחדות גדולה מהרצוי ואז היא תגלוש הצדה ואז כן תזדקק לעזרתכם.

מבחן אינפיניטי Q50. קובי ליאני
מבחן אינפיניטי Q50/קובי ליאני

התנגשות בן סדרה 3 ללקסוס IS

כדי להירגע ולעכל את כל מה שחווינו ממנה, עצרנו בפארק חביב ובצל העצים התבוננו בה. מלפנים, מאחור, מהצד ואז שוב מלפנים ולפחות בעניינו, ה-Q50 נראית כמו התנגשות בין ב.מ.וו סדרה 3 ולקסוס IS, או תרומת איברים של השתיים. שימו לב ליחידות התאורה (ב.מ.וו) ואל הגריל (לקסוס). לנו זה נראה כחוסר יצירתיות במקרה הקל, או בהעתקה בוטה במקרה הפחות סלחני.

לפחות כשפותחים את הדלתות, מוצאים משהו אחר שלא מוצאים אצל המתחרות. כן יש כאן את רמה מקבילה של איכות וירידה לפרטים בגימור הכללי, כן מוצאים מושבי עור נעימים לישיבה גם בנסיעות ממושכות. כן מוצאים מושב אחורי סביר בלבד במרווח המוצע, אבל החדשנות מקורה בארכיטקטורה מקורית למדי. מעבר לכך, מוצאים בה רשימה ארוכה מאוד של אבזור מפנק וגאדג'טים שמגיעים כסטנדרט, כבר ברמת הבסיס. בעוד שאצל מתחרותיה צריך לרוקן את הארנק כדי להשוות צעצועים.

לא רק הנדיבות באבזור ורמת האיכות מעצימים את תחושת הפרימיום, אלא גם השקט ששורר בקבינה בזמן הנסיעה. רוב הצלילים נותרים בחוץ ועדיין, היינו שמחים לשמוע עוד קצת גרוניות מהמנוע. עוד קצת צלילים ופעימות במקום צליל הוווששש.... שיוצא מהאגזוז בלחיצה אגרסיבית.

מבחן אינפיניטי Q50. קובי ליאני
מבחן אינפיניטי Q50/קובי ליאני

החל מ-360 אלף שקל

יום המבחן של האינפיניטי Q50 היה קצר. קצר בזמן, לא בקילומטרים ובחוויות, אבל עדיין היינו שמחים לבלות בה יותר שעות ועוד יותר קילומטרים. זו משימה לא פשוטה לעמוד מול רמה טכנולוגית שכזו ולהסתפק במאות קילומטרים בלבד, אבל זה מה שהיבואן היה מוכן להקצות ונצטרך להסתפק בכך או לפחות להמתין למבחן המשווה שנערוך לה מול מתחרותיה הישירות.

בינתיים, אנו בדעה שאינפיניטי הצליחו לדחוס הרבה מאוד מכונית אל תוך המכונית שלהם. יש בה מנוע מרשים, טכנולוגיה של הדור הבא, המון אבזור וגם כושר הנאה שחשבנו שאבד ונשחק. כל זה ארוז בחבילה נאה בעיצובה, גם אם אינה מקורית מספיק ולכן נסלח לה על הדמיון הרב אל מתחרותיה. במבט ראשון, תג מחיר של 360 אלף שקל לרמת הבסיס (390 לבכירה) נראה יקר למדי (והוא באמת יקר), אבל כשנוהגים בה מבינים לאן הלך הכסף או לפחות מה הוא קונה - הרבה טכנולוגיה, רמה זהה של ייחודיות. אם אתם נמנים בקרב העשירון העליון, כדאי מאוד להכניס את ה-Q50 לרשימת הפייבוריטיות לבחינה לפני הקניה. היא פשוט מפתיעה.

עוד על אינפיניטי בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? כדאי שתבקרו כאן

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully