וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרכרה ירוקה

11.10.2008 / 8:08

מכונית הדגל של סקודה מביאה עימה לא רק עיצוב חדש ושימושי, אלא גם את הבשורה החסכונית הפולשת לסגמנט היוקרתי

סקודה הציגה בחודש מרץ האחרון את הסופרב החדשה. זה קרה בתערוכת ג'נבה ואם נדמה לכם שנגלה לפניכם מראה מוכר, לפחות מבחינת הפרופורציות, לא טעיתם. הסופרב B6 היא למעשה הפאסאט האחרונה שגם העניקה לאוקטביה המתרעננת את המראה החדש.

שלא כמו ב.מ.וו או וולוו שערכו הכלאה טכנולוגית במכוניות הסאלון שלהן, בפולקסוואגן הסתפקו בכמה שינויים בסיסים עבור השקתה הירוקה.

חמשת המנועים המוצעים על ידי הקונצרן, פותחים קשת של אפשרויות. מגרסאות בנזין בנפח 1.4 ל' עם 160 כ"ס ועד למנוע עתיר כוח בנפח 3.6 ל' V6, המגיע בגרסת הנעה כפולה. מנועי הדיזל יכללו שלושה ממשפחת ה - TDI בהספקים הנעים מ-140 ועד ל 172 כ"ס ותיבות הילוכים ידניות ואוטומטיות להן חמישה, שישה ושבעה הילוכים בגרסת ה- DSG.

המצטרפת האחרונה לדור הנוכחי של הסופרב תהיה גם הירוקה ביותר. עבורה, נלקח מההיצע מנוע בנפח 1.9 ל' TDI המצוייד במסנן חלקיקים (DPF), המייצב נתון צריכה של 20 ק'"מ לליטר סולר, לצד שיעור פליטת זיהום המניב רק 136 גק"מ CO2.

כמו כן, שיפורים נעשו ביחסי העברת ההילוכים בכדי למקסם את יכולת המנוע ולהפחית השימוש בסולר. לא נשכח כמובן קומץ חיתוכים אירודינאמים עוטפי מרכב משולבים במקצה הפחתתות גרר, הכוללים שינויים בקוטר הצמיגים, שימוש בשמן סמיך יותר והנמכה קלה של מערך המתלים.

גרסה זו נקראת "גרין-ליין", והיא מוצבת בין דגם הבסיס (S) , לבין הגרסה המאובזרת יותר (SE). מכוון שמדובר בורסיה הכלאתית, נלקחו עבורה פריטים מכל דגם ואלו כוללים מערכת שמע משוכללת, ספויילר אחורי, חישוקי סגסוגת קלים, בקרת שיוט וערכה לתיקון תקרים. מחירה בבריטניה הוא כ-17 אלף פאונד שהם כ- 104 אלף שקלים לפני מיסים מקומיים.

בכל הקשור להגעתה, מועד שיווקה הרשמי בישראל קרב ובא-חודש נובמבר כך היה היעד המקורי. לגבי גרסת ה"גרין-ליין", אין עדיין פרטים. אך בשל השימוש הנרחב בדגם הבסיס וכן באוקטביה בין נהגי המוניות, לא נשלול את הופעתה בשטחי נתב"ג.

  • עוד באותו נושא:
  • סקודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully