וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגולם קם על יוצרו

2.3.2009 / 14:06

דאצ'יה חושפת קרוסאובר קונספט המבוסס על הסאנדרו סטפוואי. התשובה הרומנית לשטח, שמבלבלת אפילו את רנו

לפני מספר חודשים, כשדאצ'יה הציגה את הסאנדרו סטפוואי לשטח, דיברו על כך שהחטיבה הצנועה חולמת רחוק - כנראה מידי, ואין לה מה לנטר מעבר למשפחות הסדאן והמסחריות הזולות. אחר כך הוצג הסאנדרו סנד אפ קונספט בברזיל, ומה נאמר כעת עם חשיפתו של ה'דאסטר' קונספט. הרומנטיקה ההרפתקנית קיבלה צורה נאה ופרקטיקה של מיניוואן. האם דאצ'יה, ודווקא היא, פותחת עידן חדש?

כוונותיה המדויקות אינן חד משמעיות; ספק אם באמונתה האישית נוצרה חשיבה כי אפשר לחולל מהפכה של ממש בשתי הקבוצות יחדיו. כמו כן, מפרסומי היצרן, עולה השאלה כיצד נבין את הדאסטר, בהנחה שהוא פוזל לכיוון ספורטיבי ומזניח את האחר. מפני שמצד אחד, העין משייכת את הדגם לסגמנט הפנאי-שטח ("ספורט" זה פירוש פשטני מידי עבור דא'ציה), ומנגד לדאסטר תא מטען של 470 ליטר וצללית המשווה לו מרווח גחון המתאים לתקיפת מדרכות ושבילים קלילים מאוד, לכל היותר.

גובהו בסך הכל 150 ס"מ, הרוחב מספר על 164 והאורך נמתח על פני 4.25 מטרים. תא הנוסעים של הדאסטר אמור להמשיך את עומק הרעיוניות של מרכב דמוי קופה, 4 דלתות, גבוה, ספורטיבי ושרירי. בפנים ימצאו היושבים שתי שורות, כלומר ארבעה מושבים למבוגרים, קונסולה רבת אמצעים לה מראה שלוח וסוגר על מושב הנהג, ואיזור מחייה לא מהודר במיוחד, אך עם זאת פשוט וחכם. תא הכפפות בין היתר, מסוגל להכיל 20 ליטרים של אחסון, ואת שני המושבים מאחור ניתן להשטיח ולקבל איזור הטענה גדול ורחב.

העיקר שהעיצוב רומז שטח

עצם היותה של דאצ'יה זרוע משנית של רנו, כמובן השפיעה רבות על העיצוב. כאן בגוון כחול עמוק, וחישוקי 21 אינטש, נראה כי הסדנאות הצרפתיות והרומניות לא נצמדו לקולאוס למשל, ופנו בדרך שונה כדי להעמיק את השוני והרצון של דאצ'יה לרדת לשטח באופנה וללא דמיון קרבתי לאמא המאמצת רנו. דגש רב הושם על יכולת הדאסטר לפלח את זרמי האוויר בשל מקדם גרר נמוך יחסית של 0.30, מכאן שהוא לא ממש בולע סלעים ואת מתחריו ימצא בגובה הרבה יותר קרוב לאספלט.

נוסף על אלו, לדאסטר אין שאיפות רדיקליות בתחום הירוק – בשעות הפנאי אפשר להנות, אבל בשטח כאמור צריך ללמוד ללכת לאט. בסעיפי ההנעה והאיכות, פליטת המזהמים לא גבוהה במיוחד - 139 גק"מ. מנוע הדיזל המוכר של רנו, 1.5 ל' dCi לו 105 כ"ס ו-25 קג"מ אחראי על התזוזה. ליחידה זו משודכת תיבת הילוכים ידנית בת שישה הילוכים וצריכת הדלק יכולה להחזיר לפחות 20 ק"מ לליטר, בתנאים משתנים. ביצועיו מגלים כי 100 קמ"ש מושגים לאחר 9.6 שניות ומהירותו המרבית לא תחצה 190 קמ"ש.

עם הצגתו בז'נבה, כנראה שיש יותר מסיבה להאמין שכוונותיהם של הרומנים יומחשו בקרוב למוצר של ממש. איך שלא מסתכלים על הדאסטר, אין ספק שהוא נראה טוב פי כמה מונים מ'הדאסטר' של ARO10 שהיה לא יותר מחיקוי דל לג'יפ רנגלר דליל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully