וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיג'ו גדולה וקטנה

2.10.2010 / 13:47

ה-HR1 קונספט הוא רכב פנאי קומפקטי עתידני עם מנוע בנזין 1.2 ל' קטן-נפח המפיק 147 כ"ס בסיוע חשמלי. היברידי אורבני שימושי?

תערוכת פריס היא בית שני לפיג'ו. ועל אף שהיא מבקרת בו פעם בשנתיים כמו כולן, מרבית החשיפות שלה מתרכזות בכלי-רכב עממיים. המכונית הכי חשובה שלה השנה היא ה-508, המחליפה המאוגדת לשתי מכוניות גדולות שלפחות אחת מהן לא זכתה להצלחה כבירה - ה-407 וה-607. אולם, לצד המשפחתית הגדולה ומכונית קונספט ספורטיבית מרהיבה (EX1), פיג'ו מגלגלת החוצה קונספט נוספת בשם HR1 המביאה עימה לא רק הופעה אטרקטיבית לרכבי הפנאי הקומפקטיים, אלא גם מנוע טורבו גמדי וחזק.

רשימת התיאורים הציוריים שמפיצה פיג'ו אודות ה-HR1 דמיונית כהרגלה: סלסלי קניות, עיצוב יוצא-דופן, אופנה מפולפלת ובעצם כל הגדרה שמתאימה לרכב פנאי משפחתי - "הוא תוכנן לשאת משפחות צעירות ברוחן ומכיל מקום לנשיאת זוג אופניים". על פי המידות שפורסמו על ידי היצרנית יש מקום הן לאופטימיות והן למשא: אורך ה-HR1 קונספט 3.69 מ', הרוחב 1.75 מ' והגובה 1.49 מ'. החלק האחורי של הרכב מודולארי עם אפשרויות קיפול שונות ופורש שטח הטענה של עד 734 ל'. בסיס גלגלים של 2.31 מ' אולי מבטיח יכולת כביש מעניינת, אבל קיים ספק לגביי המרווח במושבים האחוריים.

מניע את ה-HR1 קונספט חיבור בין מנוע בנזין THP בנפח 1.2 ל' השוכן מלפנים, לבין מנוע חשמלי שהותקן על הסרן בישבן ואחראי להנעת הגלגלים מאחור. בתפוקה היברידית מלאה שלושה צילינדרים טורבו משמעותם 110 כ"ס שמקבלים תוספת של 37 כ"ס מהמנוע החשמלי, וביחד כאמור 147 כ"ס בחיבור אל תיבה אוטומטית מתופעלת ידנית לה שישה הילוכים. פיג'ו טוענת לתצרוכת דלק של 3.5 ליטר בכל 100 ק"מ (28.6 ק"מ לליטר) ופליטת CO2 של 80 גק"מ. ממש טוב לעיר, ובעיקר טוב לטבע.

פיג'ו HR1 קונספט. אתר יצרן
פיג'ו HR1 קונספט/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully